BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 16:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] BMW Compact 316i 1999 - 2000 r. czy warto?
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 21:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Kielce
Witam,

Jak sami widzicie jestem świeży na tym forum. Świeżak jestem także jeżeli chodzi o znajomość marki jaką jest BMW.

Jak w tytule, przymierzam się do zakupu auta tej marki. Moje dwu miesięczne przymiarki do różnych modeli oraz masa przeczytanych postów na tym form jako gość wyrobiły mi trochę zdanie o poszczególnych modelach.

Generalnie przymierzałem się do linii E36, sedan, kombi w wersji TDS. Jednak niebyt pochlebne opinie jakie wyczytałem w prasie motoryzacyjnej oraz na tym forum odnośnie TDS'ów wycofały mnie z tej decyzji (samochód miał być rocznikowo 1997, 1998 ostanie sztuki).

Skupiłem swoją uwagę na modelu Compact. Jest to coś czego szukam, Audi A3 czy VW Golf IV w roczniku 1999 - 2000 kosztuje znacznie więcej. Silnik 1.9 104 KM bardzo mi pasuje (obecnie mam auto 1.6 103 KM). Jednostka niewysilona, na łańcuchu (modele 1999 - 2000), maks. moment obr. na poziomie 2500 obr./min. gwarantuje nie za wysokie spalanie jak na ten model, oznaczenie M43B19 (może się mylę?). TDS w tym modelu to raczej także porażka, nie tylko ze względu na osiągi, ale na opinię o tych jednostkach. Nie przedłużając, mając przeczytane na tym forum i w prasie opinie na temat Compact'a proszę zweryfikujcie:

1) rdza - czy bierze nadkola, czy gniją progi jak to piszą (auto nie bite)?
2) niska jakość wykończenia wnętrza - czy plastiki są rzeczywiście tak tandetne, twarde jak kamień, piszczą?
3) spalanie - niektórzy zachwalają 316 za niskie spalanie, inni krzyczą że wysokie - kwestia uszkodzonej sondy lub innych usterek czy fakt?
4) silnik 1.9 104 KM M43B19 wydaje być się nie wysilony, czy jest trwały, jak sprawuje się rozrząd na łańcuchu?
5) jak oceniacie trwałość tylnego mostu, cieknie?
6) skrzynia biegów i sprzęgło - przy takim silniku o mocy 104 KM nie powinno być problemów z trwałością, fakt?
7) jak sprawuje się układ elektryczny auta, czy alternator jest trwały?
8) zawieszenie - co najczęściej wymaga wymiany na naszych drogach?

Będę wdzięczny za wszystkie rady odnośnie tego modelu. Wiem że silnik o mocy 104 KM niezbyt pasuje do tej marki, ale cóż zrobić... kryzys paliwowy zabija motoryzację, a gazu za chiny ludowe nie włożę. Może jednak ten TDS 1.8 90 KM nie jest tak podatny na uszkodzenia jak 2,5 143 KM i warto kupić takie auto? Co radzicie, na co zwracać uwagę przy używanych BMW?


Serdecznie pozdrawiam,
Tomasz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 22:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2541
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 530d
1.Jeśli auto jest bezwypadkowe mówimy o roczniku 99-00 nie ma prawa rdzewieć ani na progach ani na nadkolach.
2.Niektórzy twierdzą, że wnętrze w kompakciku jest jak w e30, może plastiki nie są takie jak w najnowszych modelach ale bez przesady, wersje z końcówki produkcji zazwyczaj miały bogate wyposażenie i często skórzaną tapicerkę przez co wnętrze wyglądało bardzo elegancko.
3.Ja u siebie mam silnik 1.9 118 koni w budzie e46 i mi pali dużo sonda jak i przepływomierz w porządku.
4.Raczej jest trwały, rozrząd na łańcuchu to bardzo dobra rzecz, wiadomo są zwolennicy i przeciwnicy, nie ma chociaż opcji, że pasek Ci się zerwie bo zapomniałeś go wymienić :hyhy:
5.Nie wiem
6.Wg mnie nie powinno być problemów, co do sprzęgła wiadomo dużo zależy od użytkowania.
7.Wg mnie nie ma tu większych problemów
9.Sworznie, tuleje w tylnym zawieszeniu (nie wiem jak w kompakcie w coupe jest ich sporo)

tomasz_konrad napisał(a):
na co zwracać uwagę przy używanych BMW?
Przede wszystkim jak przy zakupie większości aut na stan techniczny. Warto podłączyć pod komputer przed zakupem zobaczyć czy nie ma błędów. Warto poszukać auta bezwypadkowego, wiadomo ciężko kupić auto w 100% org lakierze, obtarcia zderzaków, drobne stłuczki parkingowe wiadomo rzecz nieunikniona, ale ważne żeby konstrukcja nie była ruszona ;)

Mam nadzieje, że choć troche pomogłem, Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 09:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Kielce
Kuba. napisał(a):
2.Niektórzy twierdzą, że wnętrze w kompakciku jest jak w e30, może plastiki nie są takie jak w najnowszych modelach ale bez przesady, wersje z końcówki produkcji zazwyczaj miały bogate wyposażenie i często skórzaną tapicerkę przez co wnętrze wyglądało bardzo elegancko.


Hmm... mnie trochę przypomina to z Audi A3, ale to może moje subiektywne odczucie. Nie wiem jak wygląda pod kątem jakości materiałów i wykończenia, w A3 oraz VW Golf IV wiem jak to wygląda. Jasne, nie ma co liczyć na plastiki rodem z nowej "trójki", swoje lata konstrukcja ma.

tomasz_konrad napisał(a):
na co zwracać uwagę przy używanych BMW?
Kuba. napisał(a):
Przede wszystkim jak przy zakupie większości aut na stan techniczny. Warto podłączyć pod komputer przed zakupem zobaczyć czy nie ma błędów. Warto poszukać auta bezwypadkowego, wiadomo ciężko kupić auto w 100% org lakierze, obtarcia zderzaków, drobne stłuczki parkingowe wiadomo rzecz nieunikniona, ale ważne żeby konstrukcja nie była ruszona ;)


Starć parkingowych nie da się uniknąć, choć przy tak zwinnym autku jak Compact raczej nie powinno być problemów ;-) Jak w miarę dokładnie oszacować przebieg w E36? Patenty na wytartą kierownicę czy gałkę zmiany biegów się przydają, ale nie są chyba dość miarodajne? Czy model ten posiada zakodowany w transponderze kluczyka przebieg (przypominam, rocznik 1999 - 2000)?

Kuba. napisał(a):
Mam nadzieje, że choć troche pomogłem


Pewnie! I już jestem na przód o kilka kroków abym wyklarował sobie opinię. Nie ma to jak posłuchać codziennych użytkowników tej marki.


Dzięki i pozdrawiam,
Tomasz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL