BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zaczyna dużo palić - uszkodzony przepływomierz?? M52B2
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 07:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Witam, mam takie pytanie, mianowicie od pewnego czasu moje autko dostało dziwnych objawów, zaczęło dużo palić tzn po zatankowaniu do pełna robi o jakieś 120-160 km mniej na zbiorniku benzyny :( dodam ze tankuje zawsze na tej samej stacji.
Za to jeździ o wiele lepiej tzn tak jakby przybyło troche mocy. Jakiś czas temu wymieniałem sonde bo mi wywalało błąd. Teraz po podpięciu pod kompa nie wyrzuca zadnych błędów. Rozmawiałem z kolegą i przejechalismy się kawałek on za mną drugim autem i powiedział ze przy dodawaniu gazu dymi na czarno (wyciety katalizator) i śmierdzi nieprzepaloną benzyną. Powiedział mi ze miał kiedyś tak w BMW 520i ze miał uszkodzony przepływomierz i tez błędów nie miał zadnych na kompie, a po wymianie jak ręką odjął. Co o tym sądzicie? Czy da się przepływke jakoś sprawdzić, pomierzyć miernikiem, etc?? Z góry dzieki za odpowiedź!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 23:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Hmmm.... Nikt niewie o co moze chodzic w tej usterce?? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 00:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Wydaje mi sie że gdyby przepływomierz był uszkodzony to auto gorzej by jezdzilo.A czy przepływka jest dobra mozesz sprawdzic w ten sposob ze odłacz i sie przejedz.Jesli bedzie gorzej chodzilo to przepływka jest Ok.Mi sie wydaje ze to byc moze sonda ci ponownie padła.....Odłacz ja i zobacz....Pozdrawiam

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 19:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli dymi na czarno to dostaje za dużo paliwa
może to być związane z przepływką jeżeli byłeś na kompie to mogli to sprawdzić podczas jazdy
może to być równierz sonda czy założyłeś orginał-nowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 15:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Hmm.... założyłem nową, zapłaciłem ok 400 zł za sonde, ale czy to oryginał to niewiem. Nie byłem na kompie bo kupiłem sobie kable i sam to robie. Jak sprawdzić przepływke podczas jazdy? a moze sie da to zrobic poprzez parametry przepływki? Bo jak włącze sobie LIVEVIEW to tam są różne parametry pracy silnika, również na temat powietrza zasysanego napięć itp....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 17:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli możesz sprawdzić parametry przepływki to oczywiście możesz to zrobić i porównać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 17:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
ja bym sonde stawiał, ale tak sobie można stawiać i stawiać :]

Podłącz pod kompa i po sprawie...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 07:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Ryszard w poniedziałek będę miał wolna chwile to podłącze kompa i sprawdze, tylko porównać z czym?? Bo jak narazie niema sie do czego odnieść :/

Andrew ostatnio jak podłączałem do kompa to zadnych błędów nie było, wiec cięzko mi tu stawiać na cokolwiek, jak juz wspomniałem w poniedziałek pobawie sie z tym zapisze wszystkie te parametry i przepisze tutaj, moze uda się nam cos wymyśleć....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 14:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
http://www.scribd.com/doc/413479/boscheSensors
Kolego masz tutaj adres do strony gdzie zobaczysz jak pracuje przepływka
nie jest to pewnie taka jak u ciebie ale daje ogólne pojęcie
napisz jak to u ciebie wygląda
zobacz stronę 54 , 56


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zaczyna dużo palić - uszkodzony przepływomierz?? M52B2
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Pyskowice
mam pytanko w mojej beci świeci sie caly czas czujnik ABS a chyba nie powinien co jest z tym nie tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zaczyna dużo palić - uszkodzony przepływomierz?? M52B2
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 23:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Denilson napisał(a):
mam pytanko w mojej beci świeci sie caly czas czujnik ABS a chyba nie powinien co jest z tym nie tak?


1) Utwórz nowy temat jeśli masz jakieś pytanie, a jeśli dany temat był to użyj opcji szukaj napewno znajdziesz odpowiedź
2) Jeśli świeci się czujnik to możliwe że się on pali, wtedy użyj gaśnicy
3) Zapewne chodzi ci o świecącą kontrolkę na desce rozdzielczej, prawdowopodobnie padł któryś z 4-rech czujników ABS-u to najpopularniejsza usterka, podłącz auto pod komputer to pokaże ci w którym kole padł czujnik, potem allegro i kupujesz czujnik, wymieniasz i po problemie, kontrolka powinna samoczynnie zgasnąć, jeśli nie użyj gaśnicy (sorki, taki żart na rozluźnienie atmosfery, nie mogłem się powstrzymać :rotfl: :wstyd: )

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zaczyna dużo palić - uszkodzony przepływomierz?? M52B2
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 23:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Denilson napisał(a):
mam pytanko w mojej beci świeci sie caly czas czujnik ABS a chyba nie powinien co jest z tym nie tak?

:27:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 12:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
Po pierwsze to pojedz na kilka niezaleznych komputerow diagnostycznych ktore sprawdza przyczyne jezeli podejzewasz przeplywomierz. Ja na 4 roznych komputerach nie mialem zadnego bledu i na wlasna reke wymienialem przeplywke czujniki walu, dopiero ostatnio pojechalem do kolesia ktory jest handlarzem i ma troche sprzetu, przyszedl z laptopem,jakims dobrym programem niemieckim i bylo napisane czysto PRZEPLYWKA NIE CZYTA, wiec patrz kto co sprawdza bo to jest smieszne ze ludzie kasuja pieniadze za sprawdzanie a maja gowniany sprzet.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 19:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Wczoraj podjechałem na "szrot" i wziąłem używana przepływke na próbę po odpaleniu silnik zaczął jakby równiej pracować i podczas jazdy kręci płynniej, jutro sie przejade z kumplem zobaczymy czy dalej kopci na czarno, jesli nie to jeszcze zobacze spalanie, jak będzie ok to chyba problem rozwiązany :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 20:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
ja wymienilem dzis z powodu zwiekszonego o ok 10% spalania czujniki temp. silnika.... w poniedzialek powinienem juz zauwazyc, czy spalanie spadlo.....

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL