BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 maja 2025, 23:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Odpowietrzanie sprzegla - poprawna metoda
PostNapisane: 9 października 2009, 23:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Witajcie

Zmienialem plyn hamulcowy w z3, odpowietrzanie hamulcow poszlo gladko ale ze sprzeglem byl problem - najpierw probowalem to robic tak jak mowi TIS - PDF z TIS'a :

http://rapidshare.com/files/290890717/R ... m.pdf.html

czyli wyjalem wysprzeglik , wcisnalem sciskiem stolarskim tloczek i odkrecilem odpowietrznik ...ale byl problem - plyn lecial BARDZO powoli, tylko lecial cienka strozka i nie sposob byl stwierdzic czy sa w nim pecherzyki czy nie .

W koncu wlozylem wysprzeglik spowrotem na jego miejsce i zaczalem pompowac pedalem sprzegla - tzn. wciskam pedal, odkrecam wtedy odpowietrznik, plyn zlatuje - bardzo malo, zakrecam odpowietrznik , puszcza pedal - i tak z 5-10 razy . Ale ciagle mam wrazenie ze sprzeglo zaczyna pracowac nieco nizej niz przed wymiana .

No i stwierdzam ze plyn zasilajacy pompe sprzegla jest w tej drugiej celi zbiorniczka z plynem, zeby plyn wogole sie do niej mogl wlac trzeba go wlac pod sama krawedz zbiornika :zdziwko: . A potem po skonczonej pracy odciagnac . Troche to bylo dla mnie dziwne, ale na poczatku jak ta druga komora zbiorniczka byla pusta to tylko powietrze syczalo .

Moze mi ktos powiedziec jaka jest w 100% sprawdzona metoda odpowietrzenia sprzegla ?

pozdrawiam
dziekuje
Piotrek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 13:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jest - specjalnym przyrzadem do odpowietrzania hamulcow - pod cisnieniem odpowietrzasz bez pompowania wszystko po kolei - natomiast - bez przyrzadu odpowietrza naciskajac pedal noga - trzeba to czynic z kims kumatym by nie puszczal pedalu jak odpowietrznik jest odkrecony - a swoja droga to po co w imadlo wkrecales ?-moze cos uszkodziles -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 13:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
harnas621 napisał(a):
jest - specjalnym przyrzadem do odpowietrzania hamulcow - pod cisnieniem odpowietrzasz bez pompowania wszystko po kolei - natomiast - bez przyrzadu odpowietrza naciskajac pedal noga - trzeba to czynic z kims kumatym by nie puszczal pedalu jak odpowietrznik jest odkrecony - a swoja droga to po co w imadlo wkrecales ?-moze cos uszkodziles -pzdr


Nic nie uszkodzilem wciskajac tloczek sciskiem, robilem to z glowa.

Czyli : wciskam pedal sprzegla, odkrecam opowietrznik, koncowka wezyka jest wlozona do pojemniczka z plynem (zeby nie wciagalo powietrza), pompuje pedlem sprzegla az nie beda szly pecherzyki wezykiem, wciskam sprzeglo, wtedy zakrecam odpowietrznik .

Tak ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 14:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 698
Lokalizacja: Południowa WLKP
Moje BMW: E90 LIM
Kod silnika: M47N2
piotres, tutaj masz pdf/a z "Sam naprawiam bmw" coprawda e36 ale to bedzie praktycznie to samo

http://rapidshare.com/files/291564700/S ... 6.pdf.html

pozdrawiam

_________________
Pomoc z ICOM, ISTA+, ISTA P, Esys, NCS Expert, polskie menu, mapy nawigacji, kodowanie opcji, zmiana USA na EU, dorabianie kluczyków seria Exx oraz Fxx itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 18:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - pompuje ci ktos pedal -naciska i trzyma -ty odkrecasz srubke odpowietrzajaca -wylatuje powietrze i plyn - zakrecasz i znowu pompowanie itd. do momentu wycieku tylko plynu-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL