BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 17:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] LANCZUSZEK CZY PASEK
PostNapisane: 30 listopada 2008, 21:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: KĂŞdzierzyn-KoÂźle
Witam wszystkich bardzo serdecznie i mam do was wielka prosbe i zarazem zapytanie , jestem pierwszsy raz posiadaczem bmw i nie mam pojecia co i jak...OSOBA od ktorej kupowalem Auto twierdzila ze moje bmw ma lancuszek a nie pasek rozrządu...mam kolege ktory konczy szkole auto mechanik i ma praktyki u naprawde dobrego mechanika i powiedzial mi ze moje bmw ma pasek...bylem tez u mechanika i ten powiedzial ze lanczuszek co tu robic?? idzie to samemu sprawdzic bo juz nie wiem co tu robic masakra...

Jest to BMW z 92 roku 1.6 silnik co wy macie w swoich autkach lanczuszki czy paski ...macie moze jakis schemat jak wyglada pasek a jak lanczuszek...:(


Ostatnio edytowano 30 listopada 2008, 21:11 przez matioo1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
z tego co wiem jak odkrecisz korek od oleju i zagladniesz do srodka powinnienes zobaczyc lancuch lub tez nie, ale wydaje mi sie ze masz pasek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
matioo1, wpisz tu : http://www.e34.de/vin/ 7 ostatnich znaków numeru VIN i będziesz wiedział... pod hasłem MOTOR jak będzie M40 to znaczy że pasek , a jak M43 to łańcuch ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 21:17 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
http://bmwfans.info/original/ :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
wiem ze do 93 roku jest m40 czyli powinien byc pasek, a po 93 m43 z lancuchem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 23:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
najlepiej po wyglądzie

pasek

Obrazek

łańcuch
Obrazek

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 23:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
marekdyno napisał(a):
z tego co wiem jak odkrecisz korek od oleju i zagladniesz do srodka powinnienes zobaczyc lancuch lub tez nie, ale wydaje mi sie ze masz pasek.


Popieram odam jeszcze ze musisz sie nachylic lub patrzec z boku bo go tak odrazu nie widac jest bardziej z przodu bloku ale skoro autko masz z 92 to 100% pasek chyba ze swapa miałeś w autku przeprowadzonego

m43 - ten z łancuchem były montowane w autkach od marca 93' wiec raczej masz pasek m40 były wydawane jeszcze do lutego 94'

Dodam jeszcze ze m40 miały plastikowe osłonki paska z przodu bloku a m43 aluminiowe wiec po tym łatwo rozroznic te motorki :)

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: .....Pr.Gda....
Witam matioo1.Równiez jestem posiadaczem E36 316 z 92r i mam silnik na pasku czyli M40.Zdjecia przedstawione przez lukas88 powinny pomóc ;)

_________________
BeMyWife


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 19:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
Witam kolegów pozwolę sobie dołączyć się do tematu sytuacja jak u kolegi silnik m40 pasek.Chciałem się zapytać jaki zestaw najlepiej kupić meile lemforda czy coś innego ile to kosztuje ten zestaw i ile krzyczą za wymianę w warsztacie???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 23:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
wiekszość zakłada rolki RUVILLE a pasek CONTI jaka różnica między paskiem DAYCO to nie wiem cenowo DAYCO jest tańszy a z jakością wyk. nie mam pojęcia

za niedługo też czeka mnie wymiana i pewnie kupie rolki RUVILLE i pasek DAYCO bo nie ma co przepłacać lepiej jest wymienić szybciej niż kupić droższy rozrząd i jeżdzić na nim dłużej myśląc że ma sie super pasek.. przynajmniej moje jest takie zdanie

a co do wymiany to jest tak w serwisie (nie ASO) cieszący sie dobrą opinią liczy sobie 200zł :zdziwko: u mechanika prywatnie pod domem :hyhy: 70-100zł

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 21:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: KĂŞdzierzyn-KoÂźle
chcialbym bardzo podziekowac za pomoc doszlem po waszych zdjeciach i programach i wiem ze mam juz pasek ale teraz mam jeszcze jedna prośbe jestem 3 posiadaczem mojego BMW i kazd myslal ze ma on lanczuszek ma on przejechane 180 tys..i chyba konieczna jest juz wymiana paska rozrzad , powiedzcie mi co trzeba wymienic przy tym bo jestem mlody a jak jade do mechanika to cisna mi kity ze to i to a nie naleze do tych ktorzy maja kasy od groma...zalezy mi na wymianie pasaka tak zeby bylo dobrze ..i chce zebyscie mi powiedzieli co trzeba wymienic przy okazji czy sam pasek starczy??i ile to kosztuje w jakims warsztacie mniej wiecej i lepiej samemu kupic czesci czy mechanik??Jak tak to gdzie??PROSZe O POMOC...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Wymien komplet, pasek, rolke i napinacz...i bedzie gucio :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 21:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
matioo1 napisał(a):
chcialbym bardzo podziekowac za pomoc


nie dziękuj kliknij pomógł :P

matioo1 napisał(a):
3 posiadaczem mojego BMW i kazd myslal ze ma on lanczuszek ma on przejechane 180 tys..i chyba konieczna jest juz wymiana paska rozrzad , powiedzcie mi co trzeba wymienic przy tym bo jestem mlody a jak jade do mechanika


po zakupie najlepiej odrazu zrobić rozrząd(jak jest pasek) żeby póżniej nie było niespodzianek, jeżeli wymieniać to jak kolega wyżej pisał całość. nie ma sensu zakładać nowego paska na stare rolki..

matioo1 napisał(a):
i ile to kosztuje w jakims warsztacie mniej wiecej i lepiej samemu kupic czesci czy mechanik??Jak tak to gdzie??

z cenami jest różnie, różne sklepy mają różne ceny, ale myśle że ok 250zł rolki + pasek, na forum jest gość co sprzedaje części do BMW wiec możesz spytać tu i w sklepach u siebie

a z robocizną to tak jak pisałem wyżej

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 09:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
Ja jak pytałem w warsztacie ile biorą za wymianę rozrządu to krzyknęli 300zł :zalamany: :( :zdziwko: A ile kosztuje pasek od alternatora i pompy wodnej bo też przy okazji chcę wymienić jak również skontrolować olej w moście jaki tam klucz imbusowy trzeba???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 10:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
ja w styczniu 2008 za samą robocizne dałem 100zl w renomowanym serwisie.wymienili pasek(GATES) rolki(RUWILLE) napinacz i dodatkowo pompe wody bo miała luzy, pasek od wspomagania (30zł GATES). i nie pamiętam dokładnie ale zapłaciłem za to wszystko około 600-700zł w tym właśnie ta robocizna.
Niedawno wymieniałem też pasek od alternatora to kosztował mnie koło 20zł (BOSH)

A do mostu to bodajrze imbus 17 lub 19

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 16:42 
Cytuj:
Wymien komplet, pasek, rolke i napinacz...i bedzie gucio :ok:


dwie rolki trzeba :)

lukas88 napisał(a):
nie ma sensu zakładać nowego paska na stare rolki..


nie to, że nie ma sensu, tylko jest wielkie :wstyd: bo po pewnym czasie zaworki wybiorą się na bliskie spotkanie z tłokiem i będzie nie fajnie :)

Cytuj:
Ja jak pytałem w warsztacie ile biorą za wymianę rozrządu to krzyknęli 300zł :zalamany: :( :zdziwko:


za całą sprawę z robocizną, czy tylko robocizna? :zdziwko: jak tylko robocizna, no to :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 17:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
Kolego właśnie chodzi że tylko robocizna jak mi powiedzieli to odjechałem i po 35zł za wymianę tych pasków (alternator,Pompa wody)wiec załamka bo pytałem o części komplet rozrząd 300zł paski nie pamiętam ale chyba 35-czy 40 w sklepie części były takie jak napisał Krzysztof83 więc dla mnie to trochę duża suma zaczyna się robić do tego jeszcze chcę wymienić olej w skrzyni i moście filtr powietrza do silnika i olej silnikowy i boję się że 1000zł to będzie mało :( :znudzony: :zakrecony: :mur: :mur: :mur: !A wkońcu jaki ten imbus jest bo muszę wiedzieć dokładnie bo na allegro są ale jak dzwonie do sprzedawcy to nic nie wie tylko mówi niech pan sobie sprawdzi ale jak i czym jak klucza nie mam :cenzura: :wsciekly: :szok: !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 13:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: KĂŞdzierzyn-KoÂźle
Witam po tych waszysch wszystkich wypowiedziach w koncu wymienilem rozrzad paski pompa rolki i wogole lecz jest jeden problem mechanik dal mi kartke z tm rozrzadem powiedzial ze mam sobie ja tam gdzies przykleic ale ja patrze a on tam nic nie wpisal powiedzcie mi co ile jest wymiana rozrzadu w bmw ??? czy to zalezy od paska??? pasek continental 130zł ...mnie kosztował...prosze o pomoc....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 14:47 
ja dla bezpieczeństwa co 50tys. km.

Oczywiście, jeśli auto nie robi kilometrów, to i tak warto zmienić... znam np. toyotkę, która w 8 lat zrobiła 10tyś. km.... i pasek ciągle ten sam :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 19:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: KĂŞdzierzyn-KoÂźle
TY robisz co 50 tys. bo tak chcesz czy takie sa wymagania BMW??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL