BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 13:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] zawór dzwoni, co mozna z tym zrobic?? czy wogole cos s
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: krakow
Witam, mam problem w bmw 316i, na zimnym jak i na cieplym silniku strasznie mi dzwoni(prawdopodobnie zawór) czy da sie cos z tym zrobic?? i co ewentualnie padło??? dzieki z gory za pomoc!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 09:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
zacznijmy od tego jaki masz zalany olej i kiedy był wymieniany?

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: krakow
czesiio napisał(a):
zacznijmy od tego jaki masz zalany olej i kiedy był wymieniany?

olej byl zalany GM ale juz niedlugo zbliza sie wymiana, dzis zauwazylem ze na korku od wlewu oleju mam suchutko tak jakby nie dostawal sie olej do pokrywy zaworow... chyba ze tak ma byc??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: krakow
czesiio,
hej, olej byl zalany GM ale juz niedlugo zbliza sie wymiana, dzis zauwazylem ze na korku od wlewu oleju mam suchutko tak jakby nie dostawal sie olej do pokrywy zaworow... chyba ze tak ma byc??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: krakow
olej byl zalany GM ale juz niedlugo zbliza sie wymiana, dzis zauwazylem ze na korku od wlewu oleju mam suchutko tak jakby nie dostawal sie olej do pokrywy zaworow... chyba ze tak ma byc?? moj meches stawia na 100% ze to popychacze i mowi ze z tym mozna jezdzic tylko zalac mu 15w40, tyle ze mnie wkurza ten dzwiek!! da sie cos zrobic???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E46 3.0d
co to tego ze to krorys z popychaczy stanął to myslę ze ma racje ten mechanik ale ja wował bym go wymienic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 21:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 507
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: e39 Mpak 2001
Kod silnika: najlepszy
Trzeba rozebrać i sprawdzić, może popychacz jakiś się zwalił. Jeśli nie, to wyregulować, nową uszczęlkę pod pokrywę i jeździć. Podobnie też panewki stukają, a wtedy już nie będzie ciekawie.

_________________
www.loombard.pl

www.kantoor.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 10:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Przede wszystkim zacznijmy od tego że do silnka M40 absolutnie NIE POWINNO sie wlewac oleju mineralnego. Jak juz, to jakis naprawde dobry półsyntetyk (Mobil, Valvoline, Castrol). Zalezy jak dzwoni, ale jesli to popychacz to przeciez mozna go wymienic (ok 40zl sztuka) Nie musisz wymieniac wszystkich (mozna sprawdzic ktory to), choc wymiana wszystkich to chyba najlepsze rozwiazanie.

Moj np. dzownil po wymianie rozrzadu (dzwigienek i kompensatorow) ale sie uspokoil sam.

P.S.
Nawiasem mówiąc, gratuluje wykwalifikowanego mechanika :rotfl: Skoro dzwoni, po co naprawic usterke skoro mozna wlac gestszy olej ktory "zaleczy" probelm na jakis czas. A to ile narobi szkod w tym czasi to inna rzecz. Ile Twoj silnik ma przebiegu? Zapewne jakis nagar w nim juz jest (chociaz oleje GM utrzymuja silnik w czystosci). Magistrala olejowa to bardzo cienka rurka, wiec jesli teraz juz ma zniejszony przeplyw przez nagar, a wlejesz gesty olej mineralny to za chwile masz do wymiany walek i dzwignie zaworów na bank.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: krakow
ok dziękuje!! mam nadzieje ze to nie panewki:-( a jak rozpoznac czy to panewki czy popychacz??? w ktorym miejscu slychac panewki???bo slychac to u gory zaraz pod pokrywa zaworow, racja nie wlewam mineralnego tylko GM polsyntetik,taki jaki byl do tej pory i jezeli to popychacz to kupie nowy nie bede kombinowal, mam oryginalny przebieg 152000 i ta beta miala tylko dwoch wlascicieli do tej pory gosci po 45 roku zycia wiec nie sadze zeby byla zylowana...w piatek rano ma sie tym zajac mechanik!! dzieki wielkie!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: krakow
Jeszcze mam jeden problem, rano jak odpalam auto a w nocy byl mroz to po odpaleniu mam ok 500-600 obrotow niewiem czemu musze czekac ze 3 minuty az wskoczy na 900:-( bo jakbym odrazu probowal jechac to mi zgasnie i chwile nie moge odpalic, tak jakby ssanie dobrze nie trzymalo, czy to normalne po mrozie??? dzieki z gory za pomoc!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 11:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Jesli to oryginalny przebieg i nie byly wymianiane dzwigienki, to ja bym je dokladnie obejrzal czy nie sa zuzyte, i zmierzyl walek (wysokosc krzywki), bo te silniki juz niestety maja wade konstrukcyjna.

Wysokosc krzywki walka rozrzadu powinna zawierac sie pomiedzy 34,83-34,95mm. Co do dzwigienek wymiaru nie znam.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL