BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]Witam wszystkich i odrazu pytam...
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: PoznaĂą
Witam,jestem fanem marki BMW już od wielu lat, miałem 318is, 525 12v, 525 24v, 530 ale to było już dawno... teraz strasznie się zgrzałem na e36 2,5l. taki powrót do korzeni... I w związku z tym mam pytanie czy wersja vanos(zdaje się zmienne fazy rozrządu)jest jakoś specjalnie lepsza/gorsza od zwykłego 2,5 24v?Czy może wszystkie 2500ccm 24v to vanosy?w sumie to szukam e36 z mocnym motorem i z tąd koncepcja 325.Jak te silniki współpracują z LPG? Jak różnica między 325,a 328(poza pojemnością oczywiście)? Z góry dzięki za odpowiedzi. Jeśli jest to już wałkowany temat to był bym wdzięczny za link.Pozdr.

_________________
Na jakie auto byÂście zamienili ÂładnÂą 540'kĂŞ? Bo jakoÂś niemam pomysÂłu....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 21:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 666
Lokalizacja: WGR
Moje BMW: ciemne coupe
między 325 i 328 różnica trochę jest (ok. 20km) i ja radze 328 (kwestia osiągów itp.)co do gazu to nie warto ew. sekwencja no i silnik nie robi różnicy

_________________
Bokiem Można Wszędzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
z vanosem sa lepsze maja nizej maxymalny moment obrotowy przez co sa elastyczniejsze ,silnik 2,5 i 2,8 maja to sama moc lecz róznia sie momentem pierwszy ma 240nm a drugi 280nm.Resumuja masz okazje kupuj 2,8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 21:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
1angel napisał(a):
między 325 i 328 różnica trochę jest (ok. 20km)

silniki maja ta sama moc a rozny moment no chyba ze porównujesz 325(323 170 km ) do 2,8 192km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 21:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 666
Lokalizacja: WGR
Moje BMW: ciemne coupe
LEGO napisał(a):
chyba ze porównujesz 325(323 170 km )
no nie porownywalem 325 ale to przez moją niewiedze :zawstydzony:

_________________
Bokiem Można Wszędzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: PoznaĂą
Dzięki za szybką odpowiedź, teraz już wiem dlaczego 328 są droższe od 325...Mam jescze pytanie apropos szpery, od czego zależy czy jest blokada czy nie?Jest do typowe LSD,jak w 200sx czy patrolu?

_________________
Na jakie auto byÂście zamienili ÂładnÂą 540'kĂŞ? Bo jakoÂś niemam pomysÂłu....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 18
Lokalizacja: starachowice
1angel napisał(a):
między 325 i 328 różnica trochę jest (ok. 20km)


Byyzyyyyduuuura szanowny panie :) Jest dokladnie 1km (kon mechaniczny) roznicy w mocy tych dwoch silnikow.

1angel napisał(a):
i ja radze 328 (kwestia osiągów itp.)co do gazu to nie warto ew. sekwencja no i silnik nie robi różnicy


I niestety kolejna byyzyyyyduuuura ;). 328 radzi kazdy - lepsze osiagi, mniejsze spalanie niz 325, o niebo lepsza elastycznosc silnika. Maks moment obrotowy 280Nm zamiast 240Nm . Poza tym w 325 maks. moment osiagany jest w okolicach 4000obr/min (bez vanosa jeszcze wyzej) a w 328 240Nm mamy do dyspozycji juz w okolicach 2000obr/min.

Niestety cena ZADBANEJ BEZWYPADKOWEJ 328 z 95/96 roku jest znacznie wyzsza niz 325 z 93/94 roku z podobnym wyposazeniem.... Z doswiadczenia (ponad pol roku poszukiwania bezwypadkowej 328i jezdzenia zarowno po calych niemczech jak i po kraju) stwierdzam ze kupno na orawde bezwypadkowej i zadbanej 328i ponizej 20000zl + koszta rejestracji jest bardzo trudne i trzeba miec DUUUZO szczescia.

Co do gazu to tez NIE BEZ ROZMICY - do 325 zarowno z vanosem jak i bez BARDZO DOBRZE nadaje sie kazdy polski sterownik jak STAG, DIEGO i ich klony. Trzeba tylko montera ktory WIE CO ROBI i te silniki pracuja na sekwencyjnym gazie IDEALNIE (zapraszam na testy :D ).

W przypadku silnikow M52 (czyli m in. 2.8l) sprawa nie jest juz tak oczywista z powodu oddzielnych torow regulacji skladu mieszanki dla dwoch par po 3 cylindry - czego tak na prawde nie posiada zaden obecnie dostepny sterownik (pewnien madry polak stworzyl taki i dzialal wysmienicie ale jak to zwykle bywa brak kasy i sprawa chyba ucichla)

NIEKTORE sterowniki maja tylko mozliwosc procentowej korekty dawki gazu miedzy listwami wtryskowymi lpg ale to juz jest troszke "leczenie syfa pudrem". Wiec reasumujac do 2.8 trzeba juz troszke wiecej wiedzy praktycznej i teoretycznej oraz zaplecza technicznego zeby gaz dzialal BEZ ZARZUTU niz do pozostalych dwoch silnikow.

A teraz troche na temat pytania zadanego przez autora watku ;)
Na codzien mam do dyspozycji E36 325i (M50b25) VANOS oraz E36 328i (M52b28), a moj dobry kolega ma 325i bez VANOSA ktorym tez czesto z nim jezdze. Dzis akurat wlasnie wrocilismy z testow ze stoperem w ktorych porownywalismy elastycznosc jego 325 bez vanosa i mojej 328 :hyhy:

Co do roznic sprawa wyglada tak:
1. 2.5 bez vanosa zaczyna dobrze przyspieszac od 4000 obr/min (max mom. obrotowy przy 4700obr/min)
2. 2.5 z vanosem zaczyna przyspieszac ok jakichs 3500obr/min tak jak tamta poprzednia przy 4000 (max mom. obrotowy przy 4200obr/min czyli 500 nizej)
3. 2.8 przyspiesza przy 2000 obr/min tak jak tamte przy 3500-4000 :)

2.5 bez vanosa jadaca ta sama trasa z taka sama instalacja gazowa (klony ;) ) razem z moja 2.5 z vanosem (zdarzalo nam sie jezdzic razem trasy po kilkaset km) zawsze spalala okolo 1l gazu wiecej na 100km przy tankowaniach na tych samych stacjach...

U mnie realne zuzycie gazu w trasie przy normalnej jezdzie zaczyna sie w okolicach 10l/100km u kolegi 11l/100km.

2.8 spala odczuwalnie mniej od tych w.w. silnikow zarowno w ruchu miejskim jak i w trasie.

Napisalem to na podstawie juz ponad dwuletniej eksploatacji bmw 325i (kilku roznych egzemplarzy) i kilkutygodniowej eksploatacji 328i.

Moja niedawno kupiona 325i Vanos jest do sprzedania :hyhy: (tylko daltego ze wreszcie znalazlem bezwypadkowa 328 ze szpera) jezeli jestes zainteresowany to odezwij sie na prv :)

Mam nadzieje ze troche pomoglem i pozdrawiam...
Piotrek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 18
Lokalizacja: starachowice
maciej napisał(a):
Dzięki za szybką odpowiedź, teraz już wiem dlaczego 328 są droższe od 325...Mam jescze pytanie apropos szpery, od czego zależy czy jest blokada czy nie?Jest do typowe LSD,jak w 200sx czy patrolu?


W przypadku "cywilnych" e36 zalezy to tylko od "widzimisie" pierwszego wlasciciela - mozna bylo dokupic nawet do 316i, a w serii nie miala zadna.

M3 e36 miala w serii LSD 25% niezaleznie czy byla to 3.0 czy 3.2

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL