BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 02:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32] wymiana uszczelek kolektora ssacego
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 21:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
znalazlem troche czasu a uszczelki kolektora ssacego juz dotarly wiec postanowilem je wymienic dlaczego je chcialem wymienic mowic chyba nie musze wszyscy chyba wiedza o tym silikonie zastosowanym przez fachowca

przebralem sie w ciuszki robocze skrzynke z narzedziami w lape i do samochodu zrobilem test obc i spalanie na 1h wachalo sie od 2,8-3.4 litra ladowanie aku 11.80V obroty kolo 400-500 na biegu jalowym silnik nie rowno pracowal ciezko wchodzil na obroty zabralem sie do pracy zdjalem kolektor i wyczyscilem zloty srodek fachowca zalozylem nowe uszczelki poskrecalem wszystko jak nalezy poszedlem do samochodu przekrecilem kluczyk i krece za 3 razem odpalil i na twarzy pojawil sie usmiech obroty na 600 ladowanie 14.10V spalanie na 1h miedzy 1,8-2,3 litra silnik chodzi rowno obroty wchodza jak nalezy no to trzeba by sie przejechac nie poznalem wlasnego samochodu az nie chcialo mi sie z niego wychodzic :)

a tu kilka fotek:

spalanie na 1h przed wymiana
Obrazek

tu mozna zobaczyc fachowosc profesionalisty z zor :)
Obrazek

chwila radosci
Obrazek

spalanie zaraz spadlo
Obrazek

ladowanie poprawne
Obrazek

sorki za jakosc zdjec ale to tylko zciachana 6630 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 21:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
ile kosztowały uszczelki?

Napisz w kolejności co dokładnie odkręcałeś/robiłeś.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 00:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
wiec uszczelki kosztowaly 4x34zl jedna uszczelka na 2 dziury stare byly tylko dwie czyli jedna na cztery dziury zeby dostac sie tam gdzie trzeba musimy otworzyc maske :hyhy: pozniej zdjac pokrywe pod ktora jest kolektor ssacy odpiac linke od gazu i tempomatu nastepnie trzeba odpiac linke od asc jest u dolu przepustnicy nastepnym krokiem jest wyjecie filtra powietrza zeby nie przeszkadzal (cala obudowa) najlepiej odkrecic zaraz przy przepustnicy malo krecenia i fajne dojscie mamy pozniej musimy zdjac oslony pokrywy zaworow zeby dostac sie do cewek i je odpiac kable ida do takich plastikowych skrzynek po kazdej stronie silnika sa na (dwie dziesiatki) odkrecamy je z prawej strony samochodu musimy odpiac jeszcze okragle zlacze dobrze jest tez podniesc tez gniazdo diagnostyczne pod nim mamy czujniki temperatury plyny chlodzacego tez je trzeba zdjac z tych dwoch skrzynek odpinamy razem 6 kabli oraz od silnika krokowego i dwa od czegos tam ale kolo krokowki oraz od asc jest nad przepustnica teraz wyjmujemy skrzynki z kablami to jest cala wiazka silnika starczy pociagnac do siebie lewa strone przekladamy do przodu a prawa tylko odsuwamy odkrecamy kolektor 5 nakretek 11 z kazdej strony wyjmujemy podkladki bo tak wygladaja ale sa to takie tulejki :) wyjmujemy je musimy odkrecic zbiornik wyrownawczy (nie calkiem tylko od karoseri zeby mozna go wygiac do gory poniewaz przeszkadzalby w zdjeciu kolektora) odkrecamy przewody paliwowe (ida do rurki z wtryskiwaczami) odkrecamy jeszcze mala rurke z przodu kolektora ona chyba idzie do filtra weglowego no i podnosimy kolektor ale tylko zeby zszedl z srub wystajacych z glowicy i przesuwamy go do tylu w strone przedniej szyby bo z dolu jest rurka od przewietrzania walu korbowego jak wyskoczy rurka to targamy go do gory zmieniamy uszczelki usuwamy pozostalosci zlotego srodka fachowca (silikonu) oczywiscie jezeli taka osoba miala tam lapy zakladamy nowe uszczelki w kolektor i skladamy wszystko tak jak bylo wtedy no i to wszystko

jak w czyms sie myle to prosze mnie poprawic a jak jutro bede mial czas to zrobie zdjecia i edytuje posta na bardziej obrazowy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 00:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
RAczej niczego nie pominałes , robiłem to juz ( nie u siebie niestety ) i wiem ,ze jest troche zabawy :hyhy:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 00:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
na ta rurke od przewietrzania walu trzeba troche posklinac bo benzyna sie po raczkach leje a nie zatkalem tego niczym bo zapomnialem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL