BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 lipca 2025, 15:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Dziwny stukot przy gaszeniu silnika E36 318i Dwumas???
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GdaĂąsk
Witam.


Moj problem polega na tym iż moja betka jest chyba chora na dwumasa:(( Od pewnego czasu przy gaszeniu samochodu przy wciśnietym sprzęgle wydobywa się metaliczny stukot,jak sprzegło nie jest wciśniete i gdy gasze samochod to nic nie slychać,rownież rano gdy samochód jest zimny i za nim sie wkreci na swoje obroty to silnik troszke poszarpie i postuka to znaczy odgłosy sa raczej pomiędzy silnikiem i skrzynią.Przeszperałem juz różne fora,ale nic dokładnie podobnego nie znalazłem.Dodam ze przy takich objawach przejechalem juz okolo 20000,sprzegło sie nie ślizga,lecz przy ruszaniu z 1,tak przyszarpuje,ale poźniej już nie,lub gdy jade na wolnych obrotach.Ile kosztuje używane takie koło i jakie jest wogóle jest kolo w E36 318i M40,jednomas czy dwumas,jestem troche w tych sprawach zielony,wiec prosze pomóżcie!



Czekam na wasze odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 23:33 
BMW Bartez napisał(a):
jakie jest wogóle jest kolo w E36 318i M40,jednomas czy dwumas,


Dwumas.

Czasami można spotkać jednomasowe koło, ale to wielka rzadkość.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 00:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GdaĂąsk
czyli moje przypuszczenia sie sprawdzaja :( A jaka mogą być skutki jazdy na takim chyba sypiącym sie dwumasie?Dodam ze juz troche na tym mam przejechane,ale czy może całkowicie sie rozsypać i stane?Czy dwumas to to samo co koło zamachowe,tylko poprostu kazdy inaczej na to mówi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 00:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GdaĂąsk
A i od jakiej Bmki bedą pasować takie koła,czy koniecznie musze szukac od E36 318i M40?Czy może od jakieś innej E36 np 320i lub jeszcze innych bedzie pasować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 11:34 
potocznie dwumas to koło zamachowe- tak w warsztatach mówią na to mechanicy.

w istocie, chodzi o dwumasowe koło zamachowe, ale dwumasowe może być też inne koło, które ma elementy podatne.

BMW Bartez napisał(a):
Czy może od jakieś innej E36 np 320i


320i nie, ale od silników z 1.6, 1.8 z m40, m43, m42, a ponoć także i od m44 też pasuje


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 14:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GdaĂąsk
OK,dzięki wielkie za odpowiedz,a moze wiecie kto by miał takie koło dwumasowe do sprzedania,chodzi mi o dobre i używane koło oczywiście zeby było do mojej betki czyli do 318i m40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GdaĂąsk
A no i jak sprawdzić takie koło używane czy jest dobre,czy po włożeniu nie bedzie również slychać tego dzwieku metalicznego bo moze sie okazać ze to kolo tez jest trafione,wiec jak to można zbadać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 14:40 
nie dziękuj, klikaj pomógł :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 14:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
to że Ci szarpie na jedynce na wolnych obrotach to raczej nie przyczyna koła ale nieszczelnego układu dolotowego. sprawdz czy guma za filtrem powietrza nie sparciała na tych zgięciach.Pozdro

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GdaĂąsk
co do tej gumy to fakt była już troche popękana ale kupiłem specjalny klej czy silikon do gum i wszystko ładnie i gróbo zapaćkałem :D hehe,nie no zrobiłem na każdych złączeniach w koło,ale to raczej nie to ma wine,a powiedzcie mi jedną żecz,gdy jade np prędkościa 60 km/h i wcisne sprzęgło puszcze gaz to po pewnej chwili obroty maleja do 0 i samochód gaśnie,dodam ze gdy jade na gazie bo na benzynie to niewiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 16:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
no to to są typowe objawy dla nieszczelności w dolocie(ja tak miałem), lub niedomaga silniczek krokowy. wpisz w wyszukiwarke "falowanie obrotów" to Ci pełno tego wyskoczy.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 16:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
BMW Bartez napisał(a):
dodam ze gdy jade na gazie bo na benzynie to niewiem.
nie zauważyłem tego. z pewnością masz coś z gazem nie tak. masz zwykłą instalke czy sekwencje???

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: GdaĂąsk
no moja instalka gazowa to jest zwykła,kumpel tez ma w E36 zwykła i takiego zjawiska nie zaobserwował,no jedni mówią ze to może być nieszczelność w dolocie,ale ostatnio wszystko przeglądalem,filtry,gumy dolotowe itd,i zadnych dziórek nie widzialem,a to co wydawało mi sie za jakieś popękane czy podejrzane to uszczelniłem,sam niewiem co to może byc :( Może ktoś sie spotkał z takim samym przypadkiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL