BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 10:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325i olej z tyłu wyciekł ? z czego?
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 14:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Mam problem z tyłu wyciekł mi olej ;/ miedzy 2 tylnymi kołami :( auto zaczeło lekko szarpać , na poczatku myslalem ze to wina silniczka krokowego bo obroty ciup falowały (przy dodaniu i odjęciu gazu było lekkie szarpniecie)wczoraj wracając z pracy jeszcze bardziej szarpało, a dziś patrze olej na asfalcie z tyłu ? co sie dzieje :((((((((((((( i ile mam szykować $$$ nie wiem czy to ma znaczenie ale mam szpere 3.15 bodajrze.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Ostatnio edytowano 22 stycznia 2009, 15:21 przez Ben_sage, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 14:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No to po dyfrze :/ Używka S3.15 to 1000zł najmniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 14:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
To już na 100% po nim ? nic sie regenerowac nieda??
Gdzie szukać dyfra ? z jakiego auta ? jakie beda pasować ?
jakie polecacie ? jak mam sprawdzic czy dobry stan techniczny jego jest ?

Nigdy jeszcze nie kupowalem tego. :wstyd: :cwaniak:

Co sie teraz bedzie działo z autem jak do serwisu bede chcial podjechać ok.1 km ?

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 14:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Można spróbować znaleźć wyciek, naprawić i zalać oleju ale jak już tak polatał na sucho to różne mogą być tego efekty. Pasować będzie wszystko z E36 większych niż 320i (poza M3).

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 15:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Problem w tym ze ja na suchym asfalcie nie katuje bmw tylko na deszczu lub sniegu ,auto bardzo chętnie idzie bokiem przy niskich nawet obrotach 3,5 tys , a opony mam 195 zimowe

1.Seryjny dyfer bez szpery jest taki sam w 320 , 325 , 328 ? w jakich rocznikach ?
A szpera jakie pasują i ile maja % ??

2.Jakie dyfry ze szpera są dobre ?

3.Jakie przelożenia?

4.Czym sie sugerować podczas kupna i na co zwrocić uwage?

5.Czy moge podjechać takim autem do serwisu czy moze sie coś stać gorszego?

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 15:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
320i ma mały dyfer, wszystkie większe mają duży.
323i i 328i mają takie same 2.93, 325i ma 3.15.
Każda szpera ma 25%, niezależnie od jakiego modelu.
Ja bym bez oleju nie jeździł żeby bardziej nie pogarszać sprawy.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 15:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
0.Mam do serwisu 500m , wezwałbys lawete czy zaryzykował?

1.Z tego co wyczytalem szpera 3.15 jest ponoc niezła?

2.Nie jestem w 100% pewny czy mam napewno taka szpere ale w razie kupując ją do 325i sedan 91r bez vanosa bedzie pasować napewno?

Niedlugo czas wybrać sie do banku po kredyt :hyhy:


pzdr

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 16:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1764
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, S55, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Tak jak kolega napisał, kupujesz most od 323, 325 albo 328i. Jeśli chodzi o mocowania itp to wszystko jest w tych modelach to samo - jest to tzw duża głowa. Różnią sie tylko przelozeniem - 323 i 328 mają 2,93 (trochę wieksza predkośc maksymalna na poszczegolnych biegach, za to niec gorsze przyspieszenie), 325 natomiast ma 3,15 (mniejsza predkośc na poszczególnych biegach, lepsze przyspiszenie). Wszystkie szpery mają seryjne spięcie 25%. Cena takiego mostu to ok 1000-1300 zł. Oczywiscie jezeli chcesz to zawsze mozesz kupić tez most besz szpery tu ceny sa juz sporo nizsze, za 300 zł mozna spokojnie wyrwać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 16:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Szczerze zastanawiam sie i nad taka opcja z kilku powodów:
Bo duzo sie najezdzilem nocami jak byl snieg a lubie też wejsc szybko w zakręt.

1.Czy bez szpery auto bedzie szybciej w zakręty wchodzić bez boczka - trudniej mu bedzie zaliczyć na pelnym gazie?

2.Czy auto na seryjnym dyfrze bez szpery bedzie mialo takie same osiagi jak na dyfrze ze szpera?

Dochodze do wniosku ze bez szpery można polatać z takim motorem nawet jak spadnie deszczyk czy snieg a na tor nigdzie nie jezdze bo zbytnio czasu nie mam i raczej czesciej jezdze z dziewczyna niz sam :) a bez szpery auto na suchym bedzie bezpieczniejsze w warunkach drogowych(ci co bardziej mysla dla nich bez znaczenia)
Nie chce go używać w drifcie bo bardzo mi sie podoba i chcialbym nim pojezdzić z 3-4 lata minimum :)

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 16:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Ben_sage, mnie sie wydaje ze wlasnie auto ze szpera jest bezpieczniejsze ... mam 325 TD i tez mam szpere - wersja szwajcarsko-austryjacka - bez powodu by jej nie zakladali ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 16:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
http://www.youtube.com/watch?v=1_hYDqQ16GU
http://www.youtube.com/watch?v=CSMuKzJ9 ... re=related
tu filmik bmw ze szpera i bez szpery wydaje mi sie ze bardziej pali gume ale mniej chetniej chce isc bokiem....
Ze szpera bedzie bezpieczniejsze na sniegu i latwiej opanować ale na suchym asfacie przy gazie zaliczysz boka.Mialem mx-5 8,5 do setki bez szpery i nie chciala iść wogole bokiem na zakrętach.

Czy seryjny dyfer bez szpery ma podobne osiągi czy bedzie wolniejsze moje auto?

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 21:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1764
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, S55, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Jesli chodzi o przyspieszenie na prostej to zbyt wiele to nie zmienia, no moze ze szpera masz troche lepsza trakcje na starcie, ale potem NA PROSTEJ nie ma zadnej roznicy. Generalnie auto ze szperą chetniej idzie bokiem i jest bardziej przewidywalne w poslizgu. Podobno przy wychodzeniu z zakretu, jezeli jeziemy na prawde ostro to szpera pomaga bo cala moc nie idzie w wewnetrzne kolo, co skutkowaloby jego mieleniem tylko jest rozdzielana proporcjonalniej. Ogólnie szpera to fajna sprawa tylko uwazac trzeba jeszcze bardziej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 17:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
No i wyjaśniło sie auto jest w serwisie byłem ogladac je na podnosniku :)

Dyfer cały !!!!!!!! :hurra: w końcu nie traktuje auta brutalnie tylko dbam o nie.Zreszta na sliskim asfalcie i oponach 195 ciązko uszkodzić dobry element w dobrym aucie.
Wiecie co to było ? ale prosze nie gniewajcie sie :hyhy: wylal mi sie olej w bagazniku i wyciekł dziurką bliską dyfra :rotfl:

A w miedzy czasie wymienie swiece,uszczelnie skrzynie wymienie pasek alternatora,plyn hamulcowy i pare innych rzeczy , zamówiłem też strumienice łuskową z el-teca :) bo akurat cały wydech zdjęty.

Pozdrawiam :oczami:

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL