BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 10:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana pierścieni i uszczelniaczy-ile??
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: chorzĂłw
witam niech mi ktos powie ile mniej więcej kosztuje wymiana pierscieni w 2,5 TDs
ile częsci i ile robocizna??
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana pierścieni i uszczelniaczy-jaki koszt??
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 23:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: chorzĂłw
witam niech mi ktos powie ile mniej więcej kosztuje wymiana pierscieni i uszczelniaczy w 2,5 TDs
ile częsci i ile robocizna??
pozdro[/quote]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 01:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
a poco chcesz to robic :/ jezeli gładzie cylindrów oraz tłoki sa juz zużyte to same piersciene Ci niewiele pomogą
-filtr oleju 26
-olej 5w 40 220
-plyn chlodniczy 40zl
-popychacze hydrauliczne 650zl
-pierscienie 300zl
uszcz. kol. wydechowego 25 zł
kol. dolotowego35 > zalezy czy masz plastikowy czy metalowy
pokrywa zaworow 46
uszczelka pod glowice 315 zl
uszczelka misy olejowej 54 zł ceny poglądowe może trafisz taniej dodaj oczywiscie koszty roboczogodzin

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: ÂŁomÂża
a czy regułą jest, że zawsze jak ciśnienie jest już słabsze to gładz jest do bani i trzeba robić szlif?? pytam ponieważ u mnie (1,8 tds) na 1 cylindrze jest 18 a na pozostałych około 26. Myślę o wymianie pierścieni i regeneracji głowicy bo stuka. Dodam, że ciśnienie było mierzone dobrze próba olejowa wykazała słabe pierścienie. Czy z praktyki możecie doradzić czy sama wymiana pierścienie może załatwić sprawę? Silnik ma około 200 tys


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 13:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: poznaĂą
Witam jestem posiadaczem bmw rocznik 1999 cztery litry disel auto posiada nawigacje ale mam tylko mapę niemiec a chciał bym nabyć mapę polski ale słyszałem że musi być oryginał bmw doradźcie gdzie mogę nabyć takom mapkę żeby działała może być oryginał bo na allegro nie mogłem znaleźć :(

_________________
pomocy mam dwa zbiorniki do spryskiwaczy g³ówny i niby drugi do koncentratu ale kiedy w³¹czam spryskiwacze to ten mniejszy siê przelewa i nie wiem co z tym zrobiÌ ale spryskiwacze dzia³aj¹ on powinien pobieraÌ z tego ma³ego a nie nape³niaÌ go pomierzcie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: chorzĂłw
Heh ... wyskoczył jak filip z konopii :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 14:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
saldat 200 tyś to on nie ma :) a więc nie nastawiaj się że to tylko pierscienie. Pierścienie w BMW nie padają po 200 tyś.Sprawdz wszystko dokładnie i dopiero weź się do roboty.A jezeli pierscienie już siadły to przebieg możesz ocenić kolo 700tyś. chyba że była ostro katowana.

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: ÂŁomÂża
jak ją kupiłem chodziła pięknie bo była ciepła paliła ładnie dopiero jak zaczęła szwankować na mrozie rano a okazało sie że to pompa cieknie ale i zmierzyłem ciśnienie. Była sciągana głowica, być może była przegrzana i strzeliła uszczelka na tym cylindrze i pierścionki poszły. ale mniejsza o to myślisz, że sama wymiana pierścieni by pomogła oczywiście razem z głowica?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 16:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
saldat napisał(a):
Silnik ma około 200 tys
chyba na jednym kole :)
saldat napisał(a):
że sama wymiana pierścieni by pomogła
niezabardzo :/ jezeli masz uz zużyte tuleje cylindrów to same pierscienie ci niepomoga , a moze przez zawory kompresja ucieka :/
saldat napisał(a):
na 1 cylindrze jest 18
bardzo słabiutko bardzo :/

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: ÂŁomÂża
mierzyłem ciśnienie i po dolaniu oleju ciśnienie podbiło. opisze to jeszcze raz co i jak:
silnik pali jeździ jak trzeba ale coś puka jakby zawór na pierwszym cylindrze, słuchać w środku po prostu ładne równe pukanie w głowicy. temp w porządku, na tym samym cylindrze jest słabe ciśnienie. wiem, że to nie za dużo informacji. jak czytam że ludzie wymieniają wszystkie panewki, pierścienie reg głowicy, tulejki na tłokach albo całe tłoki i szlif bloku to rzygać mi się chce, i jestem ciekaw czy ludzie nie przesadzają czy może załatwi sprawę wymiana pierścieni i robota głowicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 20:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
saldat napisał(a):
mierzyłem ciśnienie
pytam z ciekawości ponieważ buduje przyrząd do tego celu i niewiem czy robic podpięcie pod wtryski czy pod świece
saldat napisał(a):
silnik pali jeździ jak trzeba ale coś puka jakby zawór na pierwszym cylindrze
moze zawór , moze panewka , moze sworzeń , znam przypadek jak pukanie na panewce spowodowało przytarcie tłoka o cylinder i silnik tez pracował tylko pukał :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 16:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: ÂŁomÂża
zdecydowanie pod wtryski dożo łatweij bawić sie z wykręcaniem wtrysków niż ze świecami. świeca na 1 cyl. od strony chłodnicy jest miedzy silnikiem a pompą. można zwariować. do tego przeszkadzają przewody paliwowe nie ma jak podejść,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: ÂŁomÂża
masz racje jak nie rozbiorę to można książkę :super: napisać co to puka a ludzie tylko ci piszą, że nie wiadomo ile kasy wydasz itd... rozkręcę zobaczę dam znać co i jak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 16:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
saldat napisał(a):
zdecydowanie pod wtryski dożo łatweij
racja przeciez aby dostac sie do swiec musze zerwac kolektor ok ,

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL