BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 19:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wentylator klimatyzacji-brak sygnalu od samochod na wi
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 16:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
czesc,

mam pytanie odnosnie wentylatora klimatyzacji - bylem w serwisie, dowiedzialem sie ze startuje jak tylko klime sie uruchomi, u mnie jednak nie startuje - koles odlaczal wtyczki przy reflektorze prawym, podlaczal jakies cuda, potem sprawdzal prad i mowil ze po polaczeniu czy zwarciu stykow we wtyczce powinien wystartowac - mowi ze nie ma samochod nie podaje sygnalu na wiatrak i temu nie zalacza - dodam ze stwierdzil tez ze czujnik od drugiego biego jest sprawny. wiec sie pytam co to moze byc ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 16:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Cytat z innego forum:
,,Masz najprawdopodobniej spalony opornik w wiatraku.

Załączenie pierwszego biegu wiatraka (z opornikiem) następuje w dwóch przypadkach:
- Zamknięcie obwodu przez wciśnięcie przycisku klimatyzacji (niezależnie od tego czy załączy się sprężarka
-Zamknięcie obwodu przez czujnik temperatury cieczy chłodzącej (na górze chłodnicy) po przekroczniu 91 stopni
Drugi bieg załącza się gdy:
-Ciśnienie w układzie klimatyzacji przekroczy 18 bar
-Temperatura cieczy przekroczy 99 stopni

JEŚLI PODANE KOLORY SIĘ ZGADZAJĄ TO (!!!!!):

Pin nr 2 (czarno niebieski przwód) złącza wiatraka to zsilanie pierwszego biegu, pin nr 3 (niebieski przewód)to zasilanie drugiego biegu a pin nr 1(brązowy) to masa

Podłącz na krótko pin 2 do pinu 3 (omijając rezystor) i włącz klimę, jeśli wiatrak ruszy, masz przyczynę. Jeśli nie, trzeba sprawdzić przekaźniki pierwszego i drugiego biegu(są w małej skrzynce przekażników obok pompy ABS) oraz ich zasilanie. Jednak rzeczony rezystor, to najsłabszy element tego układu. Tyle o wiatraku.
"


Myślę że będzie ci pomocny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 17:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
a plyn /freon/ masz? sprezarka chodzi?

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL