BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 21:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] ogrzewanie działa ale dopiero przy 2tyś.obrotów
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 04:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
Witam. Mam taki problem.Na rozgrzanym silniku(wskaźnik na środku) na wolnych obrotach nie leci ciepłe powietrze.Przy 2 tys. dopiero zaczyna dmuchać cieple do wnętrza auta.Jaka tego może być przyczyna.Pomocy :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 08:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
a sprawdzałes poziom płynu chłodzącego ????? bo moim zdaniem jest za mały a jak ok to sprawdź czy pompka wspomagająca układ ogrzewania jeżeli taką masz jest sprawna bo nie we wszystkich modelach one występowały


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ogrzewanie działa ale dopiero przy 2tyś.obrotów
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 21:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jabol80 napisał(a):
Witam. Mam taki problem.Na rozgrzanym silniku(wskaźnik na środku) na wolnych obrotach nie leci ciepłe powietrze.Przy 2 tys. dopiero zaczyna dmuchać cieple do wnętrza auta.Jaka tego może być przyczyna.Pomocy :(

u mojego znajomego były podobne objawy powodem był uszkodzony elektrozawór


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 21:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
Panowie a gdzie są te cale elektrozawory bo nie bardzo wiem gdzie szukać? :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Jaworzno
otwórz maske i stój od strony kierowcy, przy podszybiu jest taka pokrywka o wymiarach ok 15x15 cm, to jest właśnie to, tuż obok tego znajduje się zacisk "+" od akumulatora. Niestety nie mam fotki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 23:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
elektro zawory nie mają nic wsólnego z źle działającym ogrzwaniem jeżeli masz to pod elektrozaworami znajduje się popka wspomagająca układ ogrzewania jeżeli ona jest uszkodzona to na biegu jałowym ogrzewanie nie bedzie działało ze względu na zbyt małą predkość obrotową pompy układu chłodzenia i dodatkowo zakład się tek zwaną Zusatzwasserpumpe ale nie jestem pewien czy były montowane we wszystkich modelach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 23:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
ok sprawdziłem i na to wyglada że były montowane do każdego modelu Zusatzwasserpumpe
http://de.bmwfans.info/original/E34/Lim ... l-64_0114/
nr 1 na linku to jest właśnie pompa wspomagająca układ ogrzewania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 20:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego elektrozawory mają wpływ na ogrzewanie czy widzisz tutaj pompkę?
http://bmwfans.info/original/E36/tou/32 ... l-64_0126/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 22:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Obrazek

Plastik wskazany przez czerwona strzałkę to osłona elektrozaworów.

Żółte punkty to rozmieszczenie zakrętek na których zamontowana jest osłona za pomocą zawleczek. Mniej więcej takich jakie widzisz w lewym górnym rogu zdjęcia.

Odchylasz trochę tą osłonę od strony zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzenia. Następnie śrubokrętem "odhaczasz" "podważasz" zawleczkę tak aby zeszła z nakrętki.

Tu masz link który również może być pomocny:
http://bmwe32.masscom.net/johan/waterva ... alves.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 00:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
kolego ale pytanie odnosi się do e 34 a nie E36 jak pokazuje twoja ilustacja !!!!!!!! wiec czytaj dokładnie i zobacz na moją ilusstracje a ZOBACZYSZ TAM POMPKE a po za tym co mają wspólnego zawory do tego że ogrzewanie działa dopiero powyżej 2000 tyś obrotów ????? zawory albo działaja lub jak są zawieszone czytaj zepsute grzeją cały czas bo się zacinają w pozycji otwartej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 10:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
LECHMAN masz 100% pewności że we wszystkich E34 pompka występowała? Kilka osób mi zgłaszało że nie mieli pompki, ale czy fabryka tak wypuściła nie wiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 10:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
jak sprawdzałem po nr katalogowym popki to wychodzi mi że tak ale jaklepej sprawdzić po nr nadwozia popka znajduje się pod zaworami do ogrzewania zaoacz dokładnie nawet ty kolego wstawiłeś linka ze stronką gdzie jest zdjecie i widac pod zaworami popke przetłaczasjącą z tym że to jest z e32


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 18:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
zrobiłem płukanie układu chłodzenia+dobre ale na prawdę dobre i długie odpowietrzenie i powiem ze problem zniknął,możne tylko to było przyczyna ale resztę i tak sprawdzę profilaktycznie jak znajdę chwile czasu.dzięki za pomoc :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 05:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
no to ok :]:] jak dział już poprawnie nie masz co sprawdzać :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL