BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 10:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] momęty dokręcania śrub silnik M51 (525tds)
PostNapisane: 3 lutego 2009, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Zalesie
Cześć. Mam pytanie. Może ktoś podpowie mi z jaką siłą dokręcać śruby napinacza paska alternatora i śruby rolki prowadzącej kluczem dynamometrycznym. Proszę o pomoc bo jeden gwint już zerwałem, a nie chcę nic wiecej juz zepsuć. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: momęty dokręcania śrub silnik M51 (525tds)
PostNapisane: 3 lutego 2009, 16:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Andrzej00 napisał(a):
Cześć. Mam pytanie. Może ktoś podpowie mi z jaką siłą dokręcać śruby napinacza paska alternatora i śruby rolki prowadzącej kluczem dynamometrycznym. Proszę o pomoc bo jeden gwint już zerwałem, a nie chcę nic wiecej juz zepsuć. Pozdrawiam


:zdziwko: to dokręć tak żebyś nie zerwał gwintu.
to nie jest koło w ciężarówce że trzeba się z tym siłować.
max 15-20Nm
I nie martw się nie odkręci się.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Zalesie
Wiem że to nie jest koło od ciężarówki ale myślałem ze ktoś poda konkretną liczbę Nm.
Domyślam się że Ty nie używasz tego klucza ale dokręcanie nim śrób jest czasem bardzo ważne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 10:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 105
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
W książce sam naprawiam pisze 25 Nm. Zycze powodzenia. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Zalesie
Dzięki wielkie.Właśnie tej cyferki potrzebowałem.Pozdrawiam :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 21:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Andrzej00 napisał(a):
Wiem że to nie jest koło od ciężarówki ale myślałem ze ktoś poda konkretną liczbę Nm.
Domyślam się że Ty nie używasz tego klucza ale dokręcanie nim śrób jest czasem bardzo ważne.


Ja bym tak nie polegał na kluczu dynamometrycznym może tylko przy dokręcaniu głowicy.
Znam przypadki że nie jeden koleś dokręcał koło kluczem dynamometrycznym i po paru kilometrach odkręcały się śruby...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL