BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Przejscie z oleju mineralnego na półsyntetyczny
PostNapisane: 7 lutego 2009, 16:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Witam.A więc zastanawiam sie nad wyżej wymienionym faktem.Otóz poprzednio był zalany mineral.Teraz chce kupic srodek do płukania silnika i zalac go półsyntetykiem.Co myślicie o tym??? Dodam iz auto to E360 320i przebieg 183 tys.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 16:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
No coz, dobre posuniecie :) Ja tak zrobilem i nic zlego sie nie dzieje, ani zadnych wyciekow. Ale co do tego plynu to nie wiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 18:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ja przeszedłem z minerala na półsyntetyk przy 220 tyś zrobiłem już ok 20tyś na półsyntetyku i zero skutków ubocznych przed jakimi mnie ostrzegali, a różnica znaczna silnik lepiej odpala, ładniej pracuje największą różnice widać w zimie.

A co do płyny do płukania silnika polecam LIQUI MOLY bezpieczny środek rozpuszcza delikatnie wiec nie ma co sie bać że zatka kanały olejowe

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
witam,
zastanawiam sie nad tym samym krokiem, mam compacta 1,6 na mineralnym przejechałem jakieś 50tys km. kolega pracuje w LIQUI MOLY i tez poleca mi ten środek do płukania.
słyszałem od wielu osób że po takiej wymianie silnik sie rozszczelnień czy coś takiego, ale nie jestem do końca przekonany czy to prawda....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 18:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
wszystko zalezy od kondycji silnika oraz oczywiscie od wlasciciela ktory powinien byc przygotowany na rozczelnienie silnika - u jednego jest ok u drugiego bedzie klapa - jak powiedzialem - KONDYCJA SILNIKA jest najwazniejsza - jak masz kupe kasy to wlej nawet syntetyk :P bedziesz mial pretekst by wymienic uszczelki :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: zmiana oleju
PostNapisane: 7 lutego 2009, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Szorotawa
witam,ja tak zrobiłem w bmw e34 2,0 i zaczęła mi kopcić i brac olej a więc było gorzej,może dlatego że kupe lat jeżdziła na mineralnym a ja chciałem polepszyć i się nie udało,pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 22:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
zrobilem to w swojej e30 :)
juz przejezdzilem tak ponad 15tys i minusow brak!
plusy?
silnik chodzi bardziej miekko i ciszej :)
bierze mniej oleju :)!
coz teksty o rozszczelnianiu silnika mozna miedzy bajki sobie wlozyc :]
u Ciebie przy silniku z hydraulika zaworowa koniecznie wlalbym polsyntetyka!
p.s. polecam ELF'a, mialem castrola i teraz mam ELF. Jest duzo lepiej :) :P

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 08:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: oÂżarĂłw
moje e 36 1.8i tez jeżdziło na mineralnym no i ja zalałem castrol magnatek 10w40 polecam ten olej przed wymianą szklaneczki pogrywały rano a po wszystko ucichło miałem też przepłukać silnik ale mi odradzono jak kto woli może być dobrze a może krach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 11:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Ja tak zrobiłem wczoraj wieczorem.Zalałem półsyntetyk.Wszystcy mi naokolo mowili ze tak sie nie robi!!!!!!!! Mimo to ja wypłukałem silnik tym specyfikiem i zalałem 7 litrów oleju....Zobaczymy.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 11:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Swinoujscie
witam ja po zakupie buni zalałem mineralnym,jezdziłem tak 8 tys.kilometrów.i trafiłem do mechanika co sie specjalizuje remontami silników BMW,AUDI.Powiedzial ze zaden problem zeby przeijsc na pol syntetyk nic sie nie stanie i nic nie plukal jezdz juz tak 1,5 miesciaca i nic.Jest oki.pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 15:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
no własnie, a czy jak ja przejezdziłem na mineralnym 50tys a nie wiem jaki był wczesniej olej, moze tez mineralny, to tez sie nic nie stanie ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL