BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] PROBLEM ZE SPRZEGŁEM
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
Mam problem ze sprzegłem w swojim bmw. Założyłem nowa tarcz sprzegłowa i teraz gdy wcisne sprzegło to niemoge wrzucic biegu a jak ja zgaszę i wrzuce bieg i znów odpale to wtedy ona ciagnie normałnie a niemoge wybic biegu co to moze byc??? czy to moze byc zapowietrzony wysprzeglik???


Ostatnio edytowano 20 stycznia 2009, 23:04 przez salek90, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 18:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
zapowietrzony wysprzęglik.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
a w takim razie w jaki sposób odpowietrzyc wysprzeglik??? :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 10:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
dzis spróbowałem odpowietzryc sprzegło i nic to nie pomogło dalej jest tak jak było a wysprzeglik chodzi bo jak go przycisne do krzyni a ktos nacisnie pedał sprzegła to wysprzeglik wypycha co to moze byc???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 10:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Lokalizacja: BiaÂłystok
Moje BMW: e39 523
Przy wysprzęgliku masz taki zaworek, postępujesz tak samo jak przy odpowietrzaniu hamulców.

_________________
ZOBACZ MOJE BMW
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=25558


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
moze cos zle złozylen?????????????
:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 12:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
salek90 napisał(a):
moze cos zle złozylen?????????????
:(


Założyłeś odwrotnie tarcze sprzęgła ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 12:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
niemogłem załozyc odwrotnie bo ona tylko w jedna strone pasuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
gdy wrzuce bieg i jade to auto normalnie ciagnie nieszarpie ani tarcz sie nie slizga a czy moze tak byc ze tarcz zacieła sie na wałku od skrzyni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
dzwoniłem przed chwila do znajomego mechanika i powiedział ze w ten spoób co napisał mi
"KWAS523" tylko zapowietrzzyłem sprzegło robi sie inaczej potrzebna jest duza szczykawka która trzeba wtłoczyc płyn chamulcowy po przez odpowietrznik i wtedy dopiero bedzie odpowietrzone sprzegło dlatego chciałbym prosic zeby ludzie ktorzy sie nie znaja niech niepisza zbendnych komentarz :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 14:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
nie obrażaj KWAS523.po to są odpowietrzniki i metoda jaką ci podał jest w 100% prawidłowa.odpowietrzałem w ten sposób juz kilka razy i nigdy nie było problemu metoda którą ci podał mechanik tez jest dobra.tylko nie wiem co to jest szczykawka? :P chodziło pewnie o strzykawke?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 18:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
a czy jest jakas róznica jak przykrece odwrotnie docisk czylinie nie tak jak był tylko okrecony o 180s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 18:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
jeśli nierobiłeś nic przy wysprzęgliku to niemógł się zapowietrzyć.pewnie jest zakródki ten drut który naciska na łape sprzęgła .Ja dospawałem kawałek śruby i jest ok :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
a czy mty to dospawałeś normalną spawarka czy migomatem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 11:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
a co jezeli nieppomaga nawet wydłuzenie wysprzeglika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 13:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
U mnie po wymianie sprzęgła jest ta sama sytuacja. Ojciec mi to robił i mówi, że przy składaniu widocznie "źle zamontował patyk" ( :zdziwko: nie wiem co to jest i gdzie) i trzeba go odwrócić. Na dniach powinien poprawić i wtedy powiem czy to na pewno to.

Do takiej lipy żaden mechanik się nie przyzna :kwasny: . Tylko staruszek prawdę Ci powie :P .


Ostatnio edytowano 22 stycznia 2009, 13:42 przez MightyDubCat, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 13:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
salek90 napisał(a):
a co jezeli nieppomaga nawet wydłuzenie wysprzeglika


bo to pewnie nie o to chodzi.

Zobacz część nr 9 w linku poniżej

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05

Może to o ten patyk chodzi. Ja nie wiem jakie czynności się wykonuje przy wymianie sprzęgła ale jeśli ruszałeś "dziewiątkę" to może zamontowałeś odwrotnie. Średnice końcówek są chyba takie same więc to możliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
to akurat mam dobrze bo inaczej tego nie zamontuje a mi poprostu sprzegło nie wysprzegła (nierazłacza do koncza) i niemoge wrzucic biegu a gdy wcisne sprzegło i próbuje wrzucic bieg to auto jedzie. A czy niewiecie czy sa rożne grubosci tarcze sprzegłowe moze to ona jest za gruba???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 23:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
salek90 napisał(a):
to akurat mam dobrze bo inaczej tego nie zamontuje


Zamontujesz. Wiem to z dzisiejszej autopsji. Ma iść po stronie kierowcy (po lewej stronie ramienia nr. 1) jak jest na schemacie. Dziś w moim przełożyliśmy z Tatkiem i, po wymianie sprzęgła jak jedynka i wstek prawie nigdy nie wchodziły dobrze, tak teraz wpada super.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Leszno
a mam jeszcze jedno takie pytanie o opla astre bo niemoge nigdzie znajsc odpowiedzi.
Ostatnio przeskoczył mi pasek rozrząd i pekła mi dzwigienka zaworowa i po załozeniu nowej ma dziwne luzy co moze byc przyczyną? a po odpaleniu zimnego silnika strasznie głosno chodzi moze wie ktos jak sie reguluje zawory??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL