BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] ogromny problem z 318i m43 silnik proszę pomóż
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 00:54 
na poczatku witam wszystkich jestem nowym.mam ogromny problem z moja 318i jest to silnik m43 na lancuszku.a wiec problem polga na tym iz autko niechce sie krecic na 4 biegu powyzej 4tys a na 5 powyzej 3 tys i jest taki problem ze ma duzo mniej sily i jak jest nagrzane i sie je wylaczy i wlaczy to przez jakies 30sek jak ruszasz strasznie nim szarpie prycha i nie chodzi tak jakby na wszystkie gary pozniej szrpnie ciagnie wiem ze na forum temat byl poruszany ze to rozrzad ale chce miec 100% pewnosci bo sa to duze koszta pozatym robil mi mechanik glowice i mowil ze walek jest jeszcze w miare ok.pozatym wacham sie z tym poniewaz wczesniej mialem strzal z gazu i po tym wlasnie juz zaczol tak wariowac samochod moze to wina przeplywki?bandz katalizatora?blagam pomozcie mi bo juz niewiem co robic.gdzie moge dostac czesci do rozrzadu do bmw?


Ostatnio edytowano 17 stycznia 2007, 14:13 przez stuntracer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 01:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W przypadku M43 wina nie leży po stronie rozrządu - to nie M40 który boryka się z tą wadą.
Szukaj przyczyny w nieszczelnościach na układzie dolotowym powietrza i podmień przepływkę na sprawna.
Dodatkowo sprawdź także jakie wskazania podaje sonda lambda.
Co do rozrządu to tylko popychacze hydrauliczne w Twoim przypadku mogą być podejrzane, ale skoro piszesz że stało się to po strzale gazu to raczej bym wyeleminował tę mozliwość.

Niektóre silniki M43 posiadają wbudowaną dodatkową przepustnicę w kolektorze ssącym i często podczas wybuchu gazu rozpada się ona na drobne elementy, które zagrażając silnikowi poprzez wpadnięcie do cylindrów. Nie twierdzę że tak musi być u Ciebie, ale uczulam.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 11:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Stawiałbym na nieszczelność dolotu. Po strzale mógł się zsunąć któryś z gumowych elementów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
czesc. zapraszam do warsztatu mojego. pozdrawiam kempior 513801564. wa-wa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 22:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Drogi Użytkowniku Kempior
Twój post jest co prawda krótki, ale mimo wszystko jest to post, który raczej nie wnosi nic nowego do tematu, a tematem jest prośba przez jego autora o jakąś poradę, pomoc w ustaleniu przyczyny lub wskazówkę co ma zrobić, niżeli gdzie ma z tym fantem się udać.
Jeżeli zamierzasz w taki sposób tylko reklamować swoje usługi, co uważam za dość zaszczytne w pomaganiu innym to porozmawiaj proszę z władzami forum o umieszczenie swojej reklamy na nim, ewentualnie reklamuj się w sposób krótki we własnym podpisie każdego posta - nie będziesz musiał za każdym razem pisać tego samego, ale napewno będziesz musiał napisać coś na temat danego wątku, aby chociaż pokazać swoją wiedzę zainteresowanym.

Ja osobiście także prowadziłem warsztat i udzielałem się swoją wiedzą pomagając innym. Nie nabijałem postów tylko się reklamując.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 02:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Halinów
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Cytuj:
wczesniej mialem strzal z gazu


Możliwe że tym strzałem załatwiłeś przepływomierz, co jeśli masz prostą instalację gazową jest możliwe ( tym, bardziej jeśli antywybuchu nie masz). Opcją drugą jaką bym obstawiał to to że po wystrzale z gazu rozleciała ci sie przepustnica w kolektorze ssącym (w dolej jego części), czego nie życzę. 1. Sprawdź przepływomierz ( zamień na dobry) i cały dolot jak nasi fachwcy piszą wyżej ( a nie są to fachowcy pisani w cudzysłowiu więc wiedzą co piszą) 2. Jeśli te zabiegi nie pomogą pisz dalej co sie dzieje nie będziemy Cie straszyć, pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL