BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2025, 03:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problem z dmuchawa
PostNapisane: 18 lutego 2009, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Konin = Koło
Moje BMW: E34 524TD
Kod silnika: M21
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100587
Mam taki problem i oczywiście chce zasięgnąć rady forumowiczów zanim zabiorę się do tego :)

Z góry mówię ze dmuchawa działa na wszystkich stopniach ...Ale niestety dopiero po przyłożeniu ręki do któregokolwiek wylotu powietrza można stwierdzić ze coś dmucha :( dostałem się do filtru powietrza ponieważ myślałem, ze jest filtr kabinowy zapchany lub do wymiany ...ale wymieniałem go parę miesięcy temu i okazało się ze jest czysty.... włączyłem nawiew przy wyjętym filtrze i jest taki sam efekt :( ale dmuchawa pracuje normalnie
... mam takie podejrzenie ze to może być któraś klapka od przestawiania nawiewu-do czasu nastania problemu słyszałem pod kratka na desce dziwne trzaski - może się urwała lub cos w podobie....
Proszę o poradę, co w związku z tym, jak się do tego zabrać i ile to może zająć czasu....czy musze zdejmować cala deskę aby dostać się do dmuchawy lub tych klapek zamykających wyloty?
Dodam ze dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na ciepłym nawiewie...dodam tez ze mam klimatyzacje ale nie wiem czy ma to jakiś związek.
Z góry dziękuje za każda poradę .... może ma ktoś jakieś foto jak to wygląda ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 15:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Chyba pada silniczek od nawiewu. Sprawdź go "na krótko" jak się zachowuje. Jeśli będzie normalnie chodził to jest jakaś wada i wina zarazem instalacji elektrycznej.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 16:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
hubi e46coupe, przecież kolega pisze że dmuchawa chodzi na wszystkich prędkościach więc silniczek jest dobry.
Cola, jak by ci się któraś klapka urwała to byś tylko nie miał nawiewu na nogi czy np szybę. Jeżeli z żadnego otworu nic nie leci to najprawdopodobniej albo spadł wiatrak z silniczka albo połamały się łopatki- to by tłumaczyło te całe trzaski.
Zeby się do tej nagrzewnicy dostać niestety ale zmuszony jesteś do demontażu deski rozdzielczej taż że twoje przypuszczenia są słuszne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 17:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Żeby dostać się do wentylatora/wiatraka nie trzeba demontować deski.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Konin = Koło
Moje BMW: E34 524TD
Kod silnika: M21
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100587
El-Tomaso, więc trzeba skupić się nad tym właśnie problemem-dzięki za sugestie :)
Pinczer, jeżeli nie trzeba rozbierać dechy...to wytłumacz mi jak można się tam dostać? co wystarczy zdjąć tę kratę z deski ? i do wszystkiego się dostanę?

...a i jeszcze jedno ... mógłby mi ktoś fachowo poradzić jak wyjąć tą kratkę-czy wystarczy to podważyć czy są jakieś śrubki?jeszcze jedno-jak fachowo wyjąć panel od sterowania nawiewami i siłą nadmuchu...będę wdzięczny za rady :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 17:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków

Wymontowanie dmuchawy:


1. Wymontowujesz zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego.

2. Odkręcasz panel/przegrodę:

Obrazek

3. Odpinasz zapięcie osłony dmuchawy/wentylatora i zdejmujesz osłonę: (widok po zdemontowaniu panelu/przegrody)

Obrazek


4. Wyciągasz dmuchawę/wentylator:

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL