BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 czerwca 2025, 11:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Amortyzatory - jakie założyć ?
PostNapisane: 23 lipca 2008, 17:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: wielkopolska
mam zamiar wymienic zawieszenie w E36 przód i tyl
auto przywiozlem z niemiec mam je 3lata ktos w niemczech zalozyl sportowe sprezyny czerwone a zawieszenie zostalo orginalne (wlasnie sie skonczylo) musze wymienic na nowe
pytanie moje na jakie wymienic? jaka firme polecacie? ile to moze kosztowac?
(nie znam sie za bardzo na amorach) czy moge zostawic te sprezyny sportowe a zawieszenie zwykle czy moze wymienic wszystko nie chcial bym sportowego zawieszenia ciezko z takim na naszych drogach z gory dzieki pozdro


Cytuj:
[E36] jakie amortyzatory zalozyc w E36


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, 15:37 przez azbest, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2008, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Kalisz
napisz mi rocznik, silnik i nadwozie sedan turing cupe sprawdze Ci cenki

_________________
hutrownia motoryzacyjna
potrzebujesz nowych czesci pisz na mail
sprawdze ceny i odpowiem

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2008, 15:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
z tego co sie orientuje na forum polecaja firmy sachs. ja teraz tez będę wymieniał i właśnie takie założe. zresztą sprawdziłem i obecnie mam założone takie. pytałem o przednie w sklepach to 280 i 300zl. na allegro również nowe są po 220zł.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2008, 18:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
ja kupilem amorki do przodu za 200pln 2 oryginalne uzywki - przejechalem na nich juz 60tys. i sa nadal ok ;). Polecam uzywany oryginal. Daj znac jakby co podesle numer telefonu do goscia - rozbiera tylko ta marke na czesci. Slyszalem ze niektore nowe sklepowe inne amorki maja od nowosci 60% skutecznosci (na forum).

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jakie amortyzatory zalozyc w E36
PostNapisane: 25 lipca 2008, 00:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
azbest napisał(a):
mam zamiar wymienic zawieszenie w E36 przód i tyl
auto przywiozlem z niemiec mam je 3lata ktos w niemczech zalozyl sportowe sprezyny czerwone a zawieszenie zostalo orginalne (wlasnie sie skonczylo) musze wymienic na nowe
pytanie moje na jakie wymienic? jaka firme polecacie? ile to moze kosztowac?
(nie znam sie za bardzo na amorach) czy moge zostawic te sprezyny sportowe a zawieszenie zwykle czy moze wymienic wszystko nie chcial bym sportowego zawieszenia ciezko z takim na naszych drogach z gory dzieki pozdro


Jeżeli masz sportowe sprężyny powinienes założyć też sportowe, krótsze amortyzatory,albo założyć seryjne sprężyny i seryjne amortyzatory.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 07:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 528i
Ja w swojej Bunii wymieniłem niedawno zawieszonko z przodu i zakupiłem amorki niemieckiej firmy Bilstein. Po wymianie przód autka jest jak przyklejony do podłoża, pieknie trzyma sie na drodze i tłumi nasze polskie dziury. Teraz mam zamiar zamowic tej samej firmy amorki na tył bo naprawde za nie dużą kaske masz bardzo dobre amorki. Wrzucam linka do aukcji z ktorej zmowilem amorki i polecam je bo sa warte swej ceny: http://moto.allegro.pl/item382589763_am ... dboje.html
Cena za kpl amorków na przód czyli 2 sztuki z oldbojami to 399zł!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 11:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: wielkopolska
wielkie dzieki za odpowiedz wiem juz troche wiecej pozdro teraz tylko wymiana i do przodu :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: jakie amory
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 17:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: czĂŞstochowa
kolego jakie załozyłes te Bilsteiny B 4???????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa/KaleĂą
ja tez mam w swojej Buni anorki Bilstein są bardzo dobre i niedrogie i maja bardzo fajne właściwości jezdne bunia klei się do asfaltu. Jeśli ktoś jest z wawy albo ma niedaleko do wawy to ma sprawdzonego sprzedawce który też montuje jestem bardzo z niego zadowolony robiłem cały zawias i teraz bunia jak nowo narodzona. Po 60 tys. nadal rewelacyjnie się spisują!!!

_________________
BMW-Jedyna sÂłuszna marka!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Strzelin
witam pytanko moje dotyczy amorów sachs mianowicie dzis zamontowałem nowe sachs super touring tył E39 sprawdzałem w trzech warsztatach na szarpakach i oto wyniki
1.przód-L/P 56/56 tył L/P 50/50 Bosch Servis
2.przód-L/P 41/34 tył L/P 30/33 Stacja diagnostyczna
3.przód-L/P 71/71 tył L/P 40/44 Okręgowa Stacja Diagnostyczna
Rozumiem ze ciśnienie w kołach jest ważne wiec tylko w boschu to sprawdzili wiec parametry są takie same we wszystkich kołach
Moje pytanie czy amory sachs fabrycznie maja taki mały skok miedzy 40%-50% i dlatego sa takie wyniki czy to wina amorów ile powinny mieć po zallożeniu procentowo?
Jesli nie jest to wina amorów to jaki górny współczynnik skoku powinny mieć 70% więcej,mniej? nadmienie ze wcześniej miałem amory Delfi do dziś szarpaki wskazały na nich przód L/P 71/71 tył L/P 39/40 zareklamowałem je może był dobre Proszę fachowców o odpowiedzi i z góry dziękuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 19:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Po raz "X":

Cytuj:
- w Polsce do badań sprawności tłumienia używane są urządzenia dwóch producentów. Norma skuteczności tłumienia dla jednego to 40% a drugiego 65%.
- badał ktoś kiedyś całkiem nowy amortyzator? czy wdział ktoś 100% jako wynik badania? Wzór z którego korzysta oprogramowanie wyklucza taką wartość, jest ona czysto teoretyczna.
- dlaczego 80% ludzi uważa, że ten wynik w procentach to stopień sprawności amortyzatora? Widząc 50% zakłada się, że połowa tłumienia amortyzatorów poszła się paść na polankę. ŹLE! Wynik ten jest tylko pewnego rodzaju wskaźnikiem, a wyrażanie go w procentach wynika z innych powodów. Wynik 100% w metodzie EUSAMA uzyskano by, gdyby zamiast amortyzatora wspawać sztywny pręt ;p

Sprawność amortyzatora dla przeciętnego użytkownika określa się poprzez wzrokowe określenie jego stanu wraz z wyciekami, uszczerbieniami tłuczyska, uszczelki, gwintów itd. Najlepiej, jeśli amortyzator, który był pierwotnie zagazowany, wciąż wykazywał "samo-rozciąganie", czyli tłoczysko wyciska się samo.
Sprawność amortyzatora można kreślić tylko sprawdzając jego charakterystykę na specjalniej maszynie i po porównaniu z charakterystykami oryginalnymi można stwierdzić, ile jest wart.


Po raz "X": Poszukaj zanim zapytasz.


Zareklamowałeś amortyzatory, które mają niemal identyczne "wyniki", jaki nowe ? (zakładam, że podałeś wyniki pochodzące z tego samego typu maszyn, co w pkt. 3.)

Masz samopoziomujące się zawieszenie z tyłu?

Jeśli wynik badania wskazuje wg ich skali, że tłumienie jest nieskuteczne wtedy wziąłbym pod uwagę następujące rzeczy:
- obciążenie auta na tylnej osi (np. butle z gazem)
- mocowania amortyzatorów (górne)
- stan sprężyn
- "gumy" i luzy w zawieszeniu

Google prawdę Ci powie, np. http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa ... lusiak.pdf ; http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... atory.html

ps. szarpaki to inne stanowisko na stacji (tam, gdzie sprawdza się luzy w zawieszeniu)
Amortyzatory bada się na stanowisku drgań wymuszonych, czyli po prostu "stanowisko do badania amortyzatorów"

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: PiĂączĂłw
podepnę się pod temat mam compacta 1.6 jest to wersja z m pakietem czy tam było inne amorki i sprężyny niż w standardowej wersji i czy jest możliwe kupno takiego zestawu nowego jeśli by ktoś się orientował to jakie są ceny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 21:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
jeśli z salonu wyjechał na zawieszeniu "m" i nadal poszczególne elementy pochodzą z takiego właśnie zawieszenia to tak - różne są amortyzatory, sprężyny i nawet odbojniki. Takie same są osłony i mocowana górne.

Zestaw odbojnik + osłona trzeba kupić Sachs'a, bo większość innych firm ma tylko do zwykłego zawieszenia, a amortyzatory i sprężyny można dostać bez problemu. Napisz do użytkownika stones1.

Ja w coupe mam zawieszenie "m"

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Strzelin
witka na wstepie serdeczne dzieki za pomoc drogi Pamo poprosiłem o pomoc a nie o prostowanie mnie w kwesti do czego sa szarpaki posługuje sie ta nazwa bo takiej uzywali diagności a ta odp w " Kwestji poraz X " to troche jest załosna to forum jest poto tak mi sie wydaje ze byśmy sobie mogli pomagać jesli masz pisać z taka łaska to niepisz wogule i zmień forum na inne ludzie co jest z wami czy ludzie pomagający muszą to robić z taka łaska mam ci zapłacić za to ze skleciłeś te kilka zdań Ps moje bmw jest 525 tds niema butli z gazem,zawieszenie po remoncie zawieszenie jest zwykłe nie samoregulujące wszystko co napisałem jest na wydrukach i tak sie wypowiadali diagności to nie są moje słowa A szukałem i w necie i na forum czegoś na ten temat lecz nie znalazłem wiec zapytałem wiec drogi Pamo troche wiecej zyczliwości i uprzejmości z twojej strony mimo wszystko dzieki za pomoc a te 56%sprawnosci to dobrze czy mało bo nie napisałeś każdy diagnosta mówił co innego pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 23:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
56% sprawnosci mysle ze do zwyklej jazdy jeszcze jako tako sie nadaje przynajmniej tragedii nie ma

Nowe ponoc wykazuja ok 90% sprawnosci, moje maja juz 2 lata 30 tys km i maja 79-86% tak wiec mozesz sobie porownac

"Amortyzator bezwzględnie wymaga wymiany, gdy jego sprawność spada do 30%"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 23:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Nie jestem wróżką niestety, a auta nie widziałem. Dobry diagnosta od razu by wiedział w czym jest problem w czasie badania.

Jeśli wykluczymy winę mocowania, NIVO, luzów w zawieszeniu i niestandardowego ogumienia (np. dużych felg) to wtedy nie pozostaje nic tylko wina samych amortyzatorów, albo są po prostu sprawne, a badania coś szwankują.

W przypadku aut przednionapędowych można to jeszcze jakoś wyjaśnić, ale w BMW tak być nie powinno.

Niech się wypowie ktoś, kto robił ostatnio przegląd E39 ;p

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 19:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
Podepnę się pod temat. Czy do sprężyn H&R -40/-15 Bilstein B4 będą dobrym rozwiązaniem? Słyszałem, że do seryjnych amorków można włożyć nie więcej niż -50 przód. Proszę o wypowiedź jeżdżących na sztywniejszych sprężynach i seryjnych amortyzatorach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 21:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja mam obecnie bilsteiny b4 i sprezyny -40/35mm i jezdzi sie bardzo dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: amortyzatory sachs
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Strzelin
Witam PAMO nie twierdze ze jesteś wróżką tylko ze nie powinieneś od razu tak naskakiwać na ludzi owszem auta nie widziałeś ale od tego jest forum ze byśmy rozmawiali jestem ci wdzięczny za twoją opinie i to co powiedziałeś ma wielki sens tylko czy potrafiłbyś to wytłumaczyć tym diagnostom skoro ktoś sie podejmuje czegos takiego to powinien sie na tym znać wszyscy twierdzili ze ich maszyny są 100 procent sprawne a po twojej wypowiedzi twierdze ze ci diagności powinni sie chyba uczyć od ciebie fachu diagnostyki dość słodzenia pamo felgi mam 15 opony zimowe jak pisałem zawiecha po remoncie jeden z tych mechaniorów stwierdził ze jak w bmw są złe tuleje metalowo-gumowe zły materiał guma to morze drzeć opony bo wteddy koła cofaja sie do tyłu coś jak litera V to sie dzieje tylko podczas jazdy a zapomniałem napisac ze ta wymiana amorów była spowodowana właśnie tym ze mi zjadło opony od środka miałem felgi 18 i to moge zrozumieć ale dalej niekumam co z tymi amorami niemogli mi ustawić geometrji zawieszenia bo amory mialy mniej jak 50 procent sprawności tak twierdzili teraz nie wiem czy ja trafiłem takiego pecha ze 2 kpl amorów to kupa czy co zaden z tych diagnostów nie potrafi wyjaśnić tego zjawiska jeżdzi mi sie dobze tyl niepływa ani nic takiego pozdrawiam i prosze o jakieś sugestie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Strzelin
GRAX dzieki za wypowiedz ale niemoge sie z toba zgodzic co do jednej kwestji amor jest niesprawny jeśli jego sprawność spadnie do 15 procent tak mówia fachowcy od zawieszeń i amorów ostatni pamo wrzucił linki odnośnie diagnostyki nadwozia pare pieter wyżej zerknij wnie piszą również ze nie wszystkie amory maja sprawność 100 proc i wręcz jest to rzadkie bardzo dobry amor to taki ktory ma miedzy 60 proc a 75ok proc zerknij pisze tam dokładnie ci moi fachowcy w tej kwestji mówili podobnie a powiem ci ze twoje amory są zaje bardzo dobre o ile naprawde tyle mają powiem ci jeszcze coś na innej staci wyjdzie ci inny wynik a na jeszcze innej jeszcze inny pamo towyjaśnił dokładnie i w tych instrukcjach jest tesz tak napisane ze niema sie co sugerować maszynami pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL