BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 02:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] SKRZYNIA AUTOMAT EKSPLOATACJA
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
wiadomoze skraynia ma dwa tryby Sport i Ekomonik,dla ekomonika jest przypisana pozycja D a dla sportu pozycje 2,3 i 4.. moje pytanie to: czy cos sie stanie jesli na ekomoniku bedzie ustawiona ktoras z pozycji trybu Sport???

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
kolego z tego co mi wiadomo to w bmw e34 z automatyczna skrzynią biegów są trzy opcje
1 Ekonomiczna "E"
2 Sport "S"
3 Zima "*"

używanie poszczególnych biegów 4,3,2 służy np do jazdy w terenie górskim, ciągnięcia przyczepy itp
jak włączysz np "3" to skrzynia zmieni ci biegi tylko do 3
używanie tych biegów na poszczególnych trybach nie wpływa na większą używalność skrzynia ale wpływa na ekonomie jazdy (zużycie paliwa)

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SKRZYNIA AUTOMAT EKSPLOATACJA
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
Przemo85 napisał(a):
wiadomoze skraynia ma dwa tryby Sport i Ekomonik,dla ekomonika jest przypisana pozycja D a dla sportu pozycje 2,3 i 4.. moje pytanie to: czy cos sie stanie jesli na ekomoniku bedzie ustawiona ktoras z pozycji trybu Sport???


...chyba troszeczkę mijasz się z prawdą: skrzynia biegów w E34 mająca pozycje 2, 3, i 4 to nie są tryby sportowe !! to są blokady poszczególnych biegów, na przykład przy zblokowaniu pozycji drugiego biegu ASB przy ruszaniu samochodem z miejsca realizuje program pierwszego i drugiego biegu. Blokady poszczególnych biegów są pomocne w przypadku holowania przyczepy oraz podczas zjazdów ze wzniesień lub podjazdów...tryb sportowy w ASB powinien być sterowany przełącznikiem w sposób elektroniczny przy dźwigni, jak nie masz tego przełącznika to nie masz trybu sportowego ASB...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
no tak o zimie "*" zapomnialem ale nie wim czy mam ten tryb.... czyli pozycje 4,3,2 moga sie nadawac do jazdy na sliskiej nawierzchni,np do ruszania z grzaskiego sniegu....

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
...jeżeli nie masz trybu "zimowego" ruszanie w zablokowanym trybie biegu "2" byłoby wskazane...pamiętaj, że tryb "zimowy" i tak sam rusza z biegu drugiego, więc jak zablokujesz "dwójkę" to będzie fposzo...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
misiek666 napisał(a):
...jeżeli nie masz trybu "zimowego" ruszanie w zablokowanym trybie biegu "2" byłoby wskazane...pamiętaj, że tryb "zimowy" i tak sam rusza z biegu drugiego, więc jak zablokujesz "dwójkę" to będzie fposzo...



jesteś w błędzie kolego
auto będzie ruszać z 1 i przełączy max na 2 wiec będzie bardzo zrywne

Przemo85 przełącznik od opcji E S i * jest po lewej stronie dźwigni zmiany biegów

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
mam taki przełacznik
http://moto.allegro.pl/item489213906_bm ... cznej.html i jak dam na tryb "S" to mi sie wyswietla ze jest właczony

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
Przemo85 napisał(a):
mam taki przełacznik
http://moto.allegro.pl/item489213906_bm ... cznej.html i jak dam na tryb "S" to mi sie wyswietla ze jest właczony



czyli masz pełną opcje ekonomik sport i zima

jak przesuniesz na * to zapali się * i będziesz miał opcję zima

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
adaho997 napisał(a):
...jesteś w błędzie kolego
auto będzie ruszać z 1 i przełączy max na 2 wiec będzie bardzo zrywne...


...a oczywiście, jeżeli sobie wyłączymy to i owo (ASC+T) :hyhy: , w innym temacie kolega zasygnalizował, że nie jest pewnie czy ma tryb zimowy, a przełącznik może pochodzi od bardziej wypaśnej ASB, nie ma co bić piany...Przemo85, sprawdziłeś ile kabelków masz w przełączniku? Co do ruszania: na ASC z zablokowanym biegiem 2 lepiej ruszać niż na D, przerabiałem to osobiście...no chyba, że się ma łyse zimówki, lub założone "lato"...Pozdrawiam. :)

Cytuj:
jak przesuniesz na * to zapali się * i będziesz miał opcję zima


...ale właśnie jemu się nie pali, więc albo ma inny przełącznik, albo błąd ASB...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 25 listopada 2008, 11:59 przez misiek666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
czyli 4,3,2 sa tylko do blokawania biegow,wiec jak wlacze na "S" to dalej mam miec pozycje "D" ??

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 11:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
Przemo85 napisał(a):
czyli 4,3,2 sa tylko do blokawania biegow,wiec jak wlacze na "S" to dalej mam miec pozycje "D" ??


...dokładnie...sprawdź te kabelki... :hyhy:

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 12:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: Stoke-on-Trent, UK
Jeszcze jeden temat o trybach automatu w e34 i kupie "zywy" przelacznik zeby sprawdzic ile prawdy w tym wszystkim :D

Co do biegow i trybow...

"E" - Economy, "S" - Sport, w wersji UK "*" - Snow/zimowy

P - Parking - jak nietrudno sie domyslic sluzy do parkowania ;]
N - Neutral - "luz"
R - Wsteczny - do cofania :hyhy:
D - Drive - Wszystkie biegi "do przodu" - 1,2,3,4 + 5 badz overdrive 4ki
4 - Wszystko do przodu do 4go biegu - 1,2,3,4 bez 5ki / overdrive'a
3 - Wszystko do przodu do 3go biegu - 1,2,3 bez 4ki, 5ki/overdrive'a
2 - Wszystko do przodu do 2go biegu - 1,2 bez 3ki, 4ki, 5ki/overdrive'a

Biegi i tryby mozna mieszac dowolnie. Auto odpali tylko z P i N na reszcie nawet nie sprobuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 13:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Co ciekawe na trybie sport auto potrafi palić mniej bo hamuje biegami :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 13:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
Quozz napisał(a):
R - Wsteczny - do cofania


...eee, chyba nie...to Rakieta :rotfl:

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: Stoke-on-Trent, UK
Sczerze nie zaobserwowalem zadnej roznicy w spalaniu miedzy S'ka a E. E wrzucilem jako "jedynie sluszny i ekonomiczny tryb", a jako ze do zmiany owego trybu potrzebuje malego plaskiego srubokretu i okolo 5ciu minut zabawy latwo sie domyslec ze niebardzo chce mi sie wen ingerowac :] A juz definitywnie nie zmieniam trybu w czasie jazdy :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 13:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Quozz napisał(a):
A juz definitywnie nie zmieniam trybu w czasie jazdy


Kwestia wprawy :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 14:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: Stoke-on-Trent, UK
Po pijaku bym musial pocwiczyc ... "Zdolnosci manualne" rosna jak troche alkoholu w zylach krazy :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 14:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Quozz napisał(a):
Po pijaku bym musial pocwiczyc ... "Zdolnosci manualne" rosna jak troche alkoholu w zylach krazy


A na pewno się tak wydaje :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 14:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: Stoke-on-Trent, UK
"Pol litry na odwage" i jazda :rotfl: Wracajac do automatow - odkad temperatury bliskie ujemnych pierwsze 5-10 minut jazdy to koszmar :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 14:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
Quozz napisał(a):
...odkad temperatury bliskie ujemnych pierwsze 5-10 minut jazdy to koszmar :wstyd:


...a olej, filtr, uszczelkę kiedy wymieniałeś?...może na przytarciu jeździ...w swoim E34 wymianę robiłem w styczniu 2007, po wymianie...nie działo się nic, kompletnie NIC ! (wymiana, full serwis z kasowaniem błędów ASB).

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL