BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Wymiana Visco| Slask czy ktos pomoze wymienic?
PostNapisane: 25 maja 2009, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: zabrze
Witam zakupilem sprzeglo viskotyczne, niestety nie potrafie wymienic.. Probowalem odkrecic ale pasek klinowy z zebatkami sie kreci razem z tym ... Czy ktos z Was moze mi pomoc wymienic to ustrojstwo? ...
jestem z zabrza.

1603678


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 16:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
lukkow, wez zaprzyj kawalek deseczki o srube od pompy i o ziemi i wystarczy i bez problemu odkrecisz, mozesz ewentualnie sobie psiknac WD 40 :)

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 17:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Tylko odkręca się w odwrotną stronę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: .
PostNapisane: 25 maja 2009, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: zabrze
Tak wiem ze w odwrotna strone jesli stoje z prawej strony auta krece do siebie . Wlasnie dowiedzialem sie ze trzeba bieg wrzucic ; P sprobuje jutro jeszcze raz ...
Kurcze... czarno to widze.. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 18:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego trzeba założyć klucz na śrubę stanąć przodem do samochodu i stukać sporym młotkiem w klucz w ten sposób odkręcisz
stuknąć trzeba parę razy i puści


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: .
PostNapisane: 25 maja 2009, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: zabrze
Tak wiem ze trzeba stukac, niestey nie potrafie odkrecic wentylatora, paluchy mi sie nie mieszcza . Klucz mam krotki wiec nie bardzo moge wziasc mega zamach bede kombinowal ... Moze w koncu sie uda ale czarno to widze.. .Jak moge pasek zablokowac? Jakies porady ? Moze gdzies klin ? moze jakis obrazek ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 18:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 186
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
zdejmij obudowe wentylatora (ta plastikowa) wsadź drewniany klin między koło pompy wody a koło wału korbowego (tylko uważaj żeby nie pozaginać krawędzi tych kół bo bardzo miękkie) złap kluczem i z całej siły pociągnij do siebie, najlepiej żeby to było szarpniecie a nie ciągnięcie. na 100% puści


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 18:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
lukkow, wentylator sobie odkrecisz jak visco wyjmiesz

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
jakbyś dojechał do A4ki to mogę Ci to zrobić, jutro tam będę przejeżdzał ;)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: hehe
PostNapisane: 25 maja 2009, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: zabrze
hehe z checi a; P ale rozwalilem miske olejowa mam wyciek, Jutro wymiana miski olejowej.
najgorzej ze nie mam kanalu na ceglach trzeba bedzie postawic samochod...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 13:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 186
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
klikaj pomógł :super: :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hehe
PostNapisane: 26 maja 2009, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Jaworzno
lukkow napisał(a):
hehe z checi a; P ale rozwalilem miske olejowa mam wyciek, Jutro wymiana miski olejowej.
najgorzej ze nie mam kanalu na ceglach trzeba bedzie postawic samochod...


A wiesz że do wymiany miski olejowej najlepiej jest podnieść silnik, bez kanału będzie nie wygodnie. Jak co to zapraszam do Jaworzna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hehe
PostNapisane: 26 maja 2009, 17:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
pawel-e34 napisał(a):

A wiesz że do wymiany miski olejowej najlepiej jest podnieść silnik, bez kanału będzie nie wygodnie. Jak co to zapraszam do Jaworzna.


kurcze a w 320i do wymiany uszczelki miski olejowej również trzeba silnik podnosić? mam kanał u teścia ale nie mam pojęcia jak silnik podnieść a uszczelka do wymiany jezd :/

lukkow sorki za wcinkę ;) jak dalej jestes w potrzebie z tym viskiem daj cynka na gg 1009728 parę dni temu wymieniałem i mam nawet jeszcze klucz 32 na wierzchu :) mieszkam w Wilczy ale codziennie jestem w Gliwicach więc możemy się jakoś spiknąć bez problemu i chetnie ci pomogę ;)

pozdr
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: .
PostNapisane: 26 maja 2009, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: zabrze
Dziekuje Panowie za oddzew ; ) i za chec pomocy.
Widze ze BMW to stereotypy dresow .. :)
piotreke34 pomogl mi a w zasadzie zostawilem mu auto i wymienil miche oraz Visco Teraz temperatura trzyma rowno 90 stopnI! przy dodaniu gazu visco przyspiesza prawie jak V8 :) Jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc! i szeroki oddzew ! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Jaworzno
a to ja tak jeszcze zapytam. Włożyłem ostatnio termometr do chłodnicy na gorącym silniku i pokazał mi 90 stopni to normalna temperatura??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 21:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
ku przestrodze - nie stwiajcie aut na ceglach sa kruche - ostatnio wlasnie starszego pana przygniotlo - nie wiem czy przezyl -okolice pily- jak juz to drzewo ale rowne beleczki- wisco klucz chyba 36 - duzy mlotek -jedno uderzenie w miare mocne po kluczu w kierunku odkrecania sie wisco i po sprawie -ale trzeba byc celnym strzelcem - mozna trafic to co sie nie chcialo - ja trafiam w 100% - mozna pare razy poprobowac -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 186
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
harnas621 napisał(a):
nie stwiajcie aut na ceglach sa kruche
racja ... najlepsze są koziołki
harnas621 napisał(a):
wisco klucz chyba 36
32
harnas621 napisał(a):
jedno uderzenie w miare mocne po kluczu w kierunku odkrecania sie wisco i po sprawie
lepiej wsadzić klin i mocno pociągnąć za klucz. jeśli ma się taką możliwość to najlepiej przedłużyć ramie klucza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
harnas621 napisał(a):
lepiej wsadzić klin


a gdzie ten klin wepchnąć przyjacielu? mi teść ścisnął pasek klinowy w ręku zaciskając go na jednym z kół chyba alternatora i to wystarczyło ale teść ma krzepę trzeba przyznać ;)

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 00:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
kolego-uwazaj na tescia - bo jakby co to jak cie scisnie to ....- wszak mocny jest - a tak powaznie czasami lekko sie odkreci - jesli ciezko stosuje klucz i mlotek -klinow nie uzywam - pewnie ze kobylki sa lepsze od drewna ale nalepszy podnosnik -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL