BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 00:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Po wymianie czujnika ABS dalej świeci kontrolka
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
kupiłem sobie taki czujnik http://allegro.pl/item407522000_czujnik ... przod.html
do mojego BMW 316 coupe 94' bo był walniety (w to miejsce jak podpinałem nowy czujnik to kontronka ABSu gasła) no wiec kupiłem ten czujnik , mechanik mi dziś go zamontował i kontrolka nie świeci po odpaleniu , ale jak kawałeczek przejade to się zapala:(
i tak w kólko , zgasze i odpale to gasnie a jak rusze to za chwile znów sie pali , czym to jest spowodowane?
wrocilem sie do mechanika i mu mowie jaka jest sytuacja ten nie wiedział co jest grane i mi powiedział ze komputer teraz musi go zcztywac i tak trzeba troche pojezdzic - porazka :/
moge to jakoś samemu naprawic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 18:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
powiedz temu mechanikowi że on się musi szczytać bo jest ogrodnikiem a nie mechanikiem,zobacz czy nie masz uszkodzonego kabla,albo wepnij żarówke zamiast czujnika,jak zgaśnie kontrolka i będzie ok to z czujnikiem musi być coś nie tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, 10:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
kabel wygląda wporządku , przynajmniej ten od wtyczki do czujnika bo jest nowy , a tamten od wtyczki do komputera nie wiem któredy idzie.

ale ta żarówka nic mi nie da bo jeśli przy przekręceniu stacyjki ma zgasnąć to teraz też sie tak dzieje i zauważyłem że właśnie jak przekroczę 20 km/h to wtedy zapala się kontrolka od ABSu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, 11:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
caporeira napisał(a):
ale ta żarówka nic mi nie da bo jeśli przy przekręceniu stacyjki ma zgasnąć to teraz też sie tak dzieje i zauważyłem że właśnie jak przekroczę 20 km/h to wtedy zapala się kontrolka od ABSu


Sprawdź czy zęby na wieńcu nie są zabrudzone, np. od błota. A dokładnie czy jest między nimi wszędzie przerwa, gdyż czujnik może nie widzieć przerwy w ogóle ( lub małej przerwy) między zębami i powód zapalania się kontrolki może być też od tego. Wystarczy wyjąć czujnik przejrzeć jak to wygląda i ewentualnie wyczyścić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2008, 11:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
Sprawdż też przekażniki od ABS,może one szwankują


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2008, 16:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 140
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N
Miałem podobny problem po wymianie padniętego czujnika ABS w tylnim kole.Powodem tego było to,ze założyłem gumowy oring pod czujnik żeby się tam nie brudziło a okazało się,że przez to czujnik "nie widział " wieńca zębatego i wywalał błąd po ruszeniu auta,poprostu był za wysoko.Sprawdz zamocowanie czujnika bądz jak kolega wyżej pisał wyczyść wieniec zębaty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Mojej sytuacji ciąg dalszy :(((

No więc tak , byłem kilka razy u tego mechanika że jak mi zmienił ten czujnik to żeby zrobił tak aby ten ABS działał (jak zaczął to niech skończy) , ciągle mnie zbywał i mówił że to pewnie coś z pompą i w ogóle więc kazał mi jechać na komputer bo bez tego nie będzie robił.Pojechał i okazało się że komputer w ogóle nie widzi lewego koła (nie wykrywa żadnego ruchu przy obracaniu się koła) - to to koło w którym został zmieniony czujnik.
Byłem u niego znowu ale dalej mnie zbył (a jak już miałem dość bezsensownego dyskutowania).
Kupiłem łożysko z piastą do tego koła i pojechał aby mi wymienił i przy tym popatrzył na ten ABS po tym zabiegu (wymiany łożyska) kontrolka ABSu gaśnie , ABS niby działa ale przy hamowaniu (już małej prędkości - wtedy jak się zatrzymuje ,myślę że przy prędkości 1-5 km/h) pompa absu wariuje , tz załącza się (mimo tego że nie ma poślizgu) nawet jak jest na luzie , chrupie , włącza się ABS i nie da się ostro zachamować. Tak samo nie mogę płynnie wyhamować bo jak już mam przykładowo tą prędkość 5 km/h , lekko naciskając pedał hamulca włącza się pompa(czasami bez wciśniętego hamulca) i sama raz zahamuje ostro a raz jadę jakby po lodzie :(
Mechanik mi powiedział że inne wieńce należy przeczyścić ... ale dawniej system ABS dobrze się spisywał i to ten czujnik szwankował.

Jestem załamany , nie wiem już co robić ale tak się nie da jeździć :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Po wymianie czujnika ABS dalej świeci kontrolka
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 01:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Mialem taki sam problem,jezdzilem po mechanikach mowilem ze czujnik jest wsadzony now i dupa.Pojechalem do elektryka sprawdzil go miernikiem i sie okazalo ze jest uszkodzony.Kazl mi kupic nowy orginalny i teraz wszystko jest OK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Po wymianie czujnika ABS dalej świeci kontrolka
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Kieliszek1 napisał(a):
Mialem taki sam problem,jezdzilem po mechanikach mowilem ze czujnik jest wsadzony now i dupa.Pojechalem do elektryka sprawdzil go miernikiem i sie okazalo ze jest uszkodzony.Kazl mi kupic nowy orginalny i teraz wszystko jest OK

Ale teraz kontrolka ABSu nie świeci więc wszystko wydaje się być okej.
Wiesz może co sprawdził tym miernikiem ? Bo byłem dziś u elektryka i pytałem czy może mi sprawdzić takowy czujnik , ale coś nie bardzo chciał się na to kwapić , chyba nie wie dokładnie czy jest taka możliwość sprawdzić w zasadzie on działa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 20:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
czujnik możesz sprawdzić najtańszym miernikiem. sprawdzasz jego opór-powinien wynosić około 1100 omów. musisz końcówkami miernika dotknąć bolców, które znajdują się we wtyczce czujnika. jest to problem bo bezpośrednio bolcami tam nie dosięgniesz-musisz mieć jakieś przedłużenia- ja np wykorzystałem jakiś cienki drut. na pw wysyłam ci jak sprawdziłem czujniki abs.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 20:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Zmień mechanika, to po pierwsze. Multimetrem da się sprawdzić, czy czujnik jest dobry. Jak? Jest a forum. :hyhy: ;) Tylko pytanie, dlaczego raz działa, a raz nie. Gdy będzie dobrze podjedź staraj się obserwować w jakim momencie zacznie kontrolka znowu świecić. Może jakieś zwarcie, a może to wilgoć. Różnie może być. Sprawdź jaki jest stan przewodów, może któryś się gdzieś przetarł? Może przekaźnik, generalnie to co jest wyżej napisane. EDIT: I to co nad moim postem. :D
A po drugie, to sprawdź ten czujnik. :P

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lucass_81 napisał(a):
Zmień mechanika, to po pierwsze. Multimetrem da się sprawdzić, czy czujnik jest dobry. Jak? Jest a forum. :hyhy: ;) Tylko pytanie, dlaczego raz działa, a raz nie. Gdy będzie dobrze podjedź staraj się obserwować w jakim momencie zacznie kontrolka znowu świecić. Może jakieś zwarcie, a może to wilgoć. Różnie może być. Sprawdź jaki jest stan przewodów, może któryś się gdzieś przetarł? Może przekaźnik, generalnie to co jest wyżej napisane. EDIT: I to co nad moim postem. :D
A po drugie, to sprawdź ten czujnik. :P


Ale w tej chwili jest nowy czujnik i ABS działa , tylko podkreślam iż przy prędkości 5-6 km/h dopiero wtedy głupieje bo uruchamia mi się pompa ABSu i nie chce się wyłączyć podczas zatrzymywania (od 6-0 km/h). Włącza się ABS nawet jeśli nie naciskam hamulca a samochód jest na luzie ale to wszystko się dzieje przy bardzo małych prędkościach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 18:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
A jakie masz napięcie ładowania? Możesz podczas turlania się na luzie dodać gazu i zobaczyć, czy zgaśnie kontrolka od ABS-u (kontrolka także zapala się gdy napięcie aku spadnie poniżej 10,5 V.). Jeśli to nie to, to jeszcze raz popatrz na same wieńce. Może coś przeoczyłeś, może gdzieś jest jakieś błoto, może czujnik jest na innej wysokości/odległości od reszty.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 14:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lucass_81 napisał(a):
A jakie masz napięcie ładowania? Możesz podczas turlania się na luzie dodać gazu i zobaczyć, czy zgaśnie kontrolka od ABS-u (kontrolka także zapala się gdy napięcie aku spadnie poniżej 10,5 V.). Jeśli to nie to, to jeszcze raz popatrz na same wieńce. Może coś przeoczyłeś, może gdzieś jest jakieś błoto, może czujnik jest na innej wysokości/odległości od reszty.

Dziś sprawdzę to napięcie ale jak się nie mylę to jest w granicach 13 V.
Byłem u tego mechanika bo jak już zaczął robić (i za to mu zapłaciłem) to niech to teraz skończy, powiedziałem żeby mi zmienił łożysko w tym kole i przy okazji na ten czujnik popatrzył co go montował, więc wieniec w tym kole powinien być okej....chciałem się zastosować do wypowiedzi kolegi i kupić oryginalny czujnik, wiec wczoraj wyciągnąłem ten czujnik (nowy) i po wyciągnięciu na nim było pełno metalowych wiórów (wydaje mi się że to nie jest normalne ? a jak mi wymieniali łożysko to powinni to wszystko wyczyścić).
Przedmuchałem kompresorem ten otwór i kręciłem przy tym kołem ... założyłem spowrotem czujnik ale dalej jest to samo czyli ABS działa powyżej 20 km/h ale przy zatrzymywaniu pompa się włącza bez różnicy czy nacisnę pedał hamulca czy nie, włączy się i cały czas "chrupie" do momentu aż się zatrzymam.
Ręce opadają :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 10:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
I jak tam?
Jeśli nadal kicha, to poszukaj kogoś w okolicy, kto zgodzi się podmienić na chwilę sterownik z ABSu. Może to on? A może pompa ma zimne luty? :niepewny: Sam już nie wiem. :dontgetit:

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: PrzemyÂśl
Witam :) szukalem dzisiaj rano innego tematu a natknalem sie na ten i bardzo sie cieze bo sam 2 godziny temu miaelm taki problem a mianowicie kontrolna abs mi sie nie swiecila ale przy hamowaniu przy niskich predkosciach abs wariowal ! od 10km/h do 0 hamulec skakal tak jakbym hamowal na lodzie.... nie raz jadac i nie dotykajac hamulca abs ''huczal'' i po nacisnieciu pedalu byl aktywny czyli mrowilo mi noge :D czyscielm bezpieczniki ,odpowietrzaelm uklad wszystko na marne..... sprawa jest bardzo prosta :) caporeira widze ze masz taki sam problem a jest to dziecinnie proste :) wyczysc 4 czujniki abs przy kazdym kole i wszystko bedzie dzialac tak jak nalezy :) u mnie bylo tyle syfu ze masakra... wyczyscielm i nie mam zadnego problemu :) powinno Ci to pomoc bo sam miaelm to co Ty i na szczescie sie z tym uporalem :p Pozdrawiam :) obym pomogl :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: lubelskie
Do LUKASA jesli wymieniles czujnik i dalej ci sie tak dzieje jak sie dzialo a czujnik jest dobry ten nowy to pozostaje kwestia usuniecia bledow po wymianie czujnika ktore powstaly na skutek awarii poprzedniego czujnika musisz poprostu pojechac na diagnostyke i powiedziec ze wymieniles czujnik i chcesz skasowac bledy i to wszystko oczywiscie jesli nie ma jakis innych awarii ale mysle ze bedzie dobrze jak to zrobisz pozdrawiamm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 22:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
dawidzio223 napisał(a):
Do LUKASA jesli wymieniles czujnik i dalej ci sie tak dzieje jak sie dzialo a czujnik jest dobry ten nowy to pozostaje kwestia usuniecia bledow po wymianie czujnika ktore powstaly na skutek awarii poprzedniego czujnika musisz poprostu pojechac na diagnostyke i powiedziec ze wymieniles czujnik i chcesz skasowac bledy i to wszystko oczywiscie jesli nie ma jakis innych awarii ale mysle ze bedzie dobrze jak to zrobisz pozdrawiamm

Do mnie "piszesz"? ;) JA mam wszystko sprawne (tfu, tfu oby jak najdłużej).

Ale po zmianie czujnika wszystko powinno się samo zaadaptować. Mam tu na myśli "goły" ABS. Ja swego czasu po wymianie nie robiłem absolutnie nic. Założyłem drugi czujnik i system to przyjął do wiadomości. ;) :P

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 07:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: lubelskie
Do lukasa pisalem bo ma nadal problem z czujnikiem ... A samo sie moze przyjac ale nie koniecznie zalezy to od rocznika auta i nawet o bledach ktore powstaly na skutek awari czujnika w zaleznosci ile komputer musial znosic uszkodzony czujnik ale tak jak powiedzialem duze znaczenie ma rocznik auta pasowalo by to sprawdzic bo byc moze to jest wlasnie tez problem ze nie gasnie nadal abs !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 21:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Aaa, spoko - dopiero skojarzyłem (i posprawdzałem imiona userów), że chodzi Ci o Caporeira.
Podpiąć się pod kompa można, a chyba nawet trzeba w tym przypadku.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL