BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 16:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] olej bmw 325i vanos a zawory? pomocy!
PostNapisane: 9 marca 2009, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: 3city
Witam kupiłem wczoraj bmw e36 325 coupe, własciciel ma zalane go oleje 5w30 nie wiem czy to dobry czy zły olej, ale na zimnym silniku klepie mi zawór, raz przestaje, za chwile znowu, jak złapie temperature to nie słychać go... reguluje sie to jakoś ?? czy zmiana oleju cos da? jak tak to na jaki zmienić? boje sie go teraz mocniej przygazować na zimnym silniku nawet ;/ prosze o pomoc!


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 19:24 przez pepe1200, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 19:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Mysle ze olej nie ma az takiego znaczenia w klekotaniu zaworów. Zawory da sie wyregulowc lecz zajmuja sie tym mechanicy. Jezeli masz pojecie troche o mechanice to powinnienes to sam zrobic. Trzeba głowice sciagac :kwasny: co zajmuje duzo czasu;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 19:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Hydraulicznych popychaczy się nie reguluje tylko wymienia.
W związku z tym że masz 24 takie popychadcze to ciężko zdiagnozować który to klepie. Jak auto ma swój przebieg to zalej olej 10w40 i jezeli nie ustanie to spróbuj wymieniać popychacz.

Ja leje valvoline maxlife 10w40 i jestem bardzo zadowolony. Nic nie klepie a mam ponad 200tys zrobione

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 19:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
tu masz hydro popychacze wiec sie same regulują.Pewnie ci szklanki pukają lub dźwigienki.Jezeli mówisz ze ci przestaje stukac na cieplym to zalałbym beatke olejem valvoline 10w podobno kasuja takie hałasy dobiegające z silnika.Wszystko zalezy oczywiscie od kondycji silnika.Ja osobiscie jezdze na 5w50 mobil 1 i jest ok silnik to 2 litry m50b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: 3city
dzieki za odpowiedz, zaczne od zmiany oleju na 10w40, a jak by zdażyło sie juz tak na maxa tragicznie to jakie są koszta naprawy? czy lepiej wymienić całą głowice na inna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 20:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
pepe1200 napisał(a):
dzieki za odpowiedz, zaczne od zmiany oleju na 10w40, a jak by zdażyło sie juz tak na maxa tragicznie to jakie są koszta naprawy? czy lepiej wymienić całą głowice na inna?


50zł za regulator + robocizna. Przy okazji warto też pewnie choćby uszczelniacze zrobić. Wymiana głowicy to półśrodek w dodatku cenowo wcale nie aż tak atrakcyjniejszy (kupić jedną, sprawdzić szczelność, kupić drugą, sprawdzić, kupić uszczelkę, robocizna też kosztuje).

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
wystarczy wymienić szklanki i problem zniknie .Nigdy nie gazuj na zimnym silniku po odpaleniu niech sobie ;popyrka; ok 3 minut i mozna jechac jak osiagnie 90 stooni to mozesz jezdzić na 2 kołach ale nie jak jest zimny a co do kosztów to 30 zł szklanka rozy 24 +robota =1000 zł narazie nic się nie stanie SPOKOJNIE!! :)

_________________
robi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 21:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Narazie moim zdaniem wymien ten olej na polsyntetyk jezeli to nie pomoze to wtedy bierz sie za głowice :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL