BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 16:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] Dlaczego silnik jest zamulony???
PostNapisane: 23 marca 2009, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 37
Lokalizacja: PRA
Moje BMW: e39 540 Touring
Kod silnika: M62B44
Witam. Chiciałbym sie dowiedzieć dlaczego w autach tak sie dzieje że po przejechaniu dużej ilości km na LPG (kilkadziesiąt tys) silnik jest zamulony (traci na mocy) i jak temu zapobiec lub też jak go przywrócic do lepszego stanu??? Z góry bardzo uprzejmie dziękuje za pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
jezeli zamulony na lpg to trzeba zrobic gruntowny przeglad instalacji.. moze trzeba wymienic reduktor, oczyscic dolot ze szlamu.. jak sie ma mikser to zalozyc blosa. Oprocz tego trzeba zrobic remont ukladu zaplonowego.. swiece i cewki..

Na benzynie chodzi dobrze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Może wystarczy wymienić filtr gazu? Nie wymieniany powoduje zamulenie silnika.

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
a jak wymienić filtr gazu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 00:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 37
Lokalizacja: PRA
Moje BMW: e39 540 Touring
Kod silnika: M62B44
auto ogólnie straciło moc (na benzynie i LPG) miałem wiele aut na LPG i z każdym było tak samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 09:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
lol napisał(a):
dlaczego w autach tak sie dzieje że po przejechaniu dużej ilości km na LPG (kilkadziesiąt tys) silnik jest zamulony

Ponieważ LPG jest bardziej suchy od benzyny, która zawiera w swoim składzie dodatkowe substancje smarujące. Silnik szybciej się zużywa, przez co z czasem traci moc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 09:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
gdzies juz byl temat o tym ze LPG sam w sobie nie jest szkodliwy dla silnika, tylko instalacja i jej zle uzytkowanie.. jak sie ma zapuszczone auto i zaglada pod maske w celu dolania plynu spryskiwaczy to tak jest. Mieszanka musi byc OPTYMALNA.. nie moze byc uboga albo bogata.. tak samo sie dzieje z benzyna. Po co te mity o szkodliwosci LPG?

w silnikach bmw na benzynie zuzywaja sie typowe czujniki, przeplywki i sondy lambda.. a to sa glowne wartosci z ktorych silnik czerpie dane, jak cos padnie to auto nie idzie tak jak powinno. I tu nie ma znaczenia czy blok silnika ma 100 czy 350tys.. W jakimś niemieckim tescie byl rozbierany motor z e46 na czesci i po przebiegu 150tys bebechy wygladaly jak nowe..

na gazie mieszalnikowym po kilkudziesieciu tys km czestym winowajca jest zaszlamiony reduktor wraz z dolotem, srednica miksera (ktory zweza dolot o 50%) i zly sklad mieszanki..

Jeszcze raz napisze, ze o mule decyduje uklad dostarczania i spalania paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 13:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Zrób reset DME i pojeździj tylko na benzynie. Instalacje masz której generacji? Jej elementy to?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 19:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
El-Tomaso napisał(a):
Ponieważ LPG jest bardziej suchy od benzyny, która zawiera w swoim składzie dodatkowe substancje smarujące. Silnik szybciej się zużywa, przez co z czasem traci moc.
no wlasnie moze gniazda zaworowe sa wypalone? moze trzeba sprawdzic kompresje?

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
Jeżyk napisał(a):
El-Tomaso napisał(a):
Ponieważ LPG jest bardziej suchy od benzyny, która zawiera w swoim składzie dodatkowe substancje smarujące. Silnik szybciej się zużywa, przez co z czasem traci moc.
no wlasnie moze gniazda zaworowe sa wypalone? moze trzeba sprawdzic kompresje?


jesli gniazdo zaworowe jest wypalone to sam zawor stuka i to glosno.. lata luźno jak żyd w pustym sklepie..wiec odpada..

kompresja? Duzo zalezy od uszczelki pod glowica i pierscieni tlokowych. Jesli nie pije plynu z chlodnicy i nie kopci na niebiesko to tez odpada..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Posłuchajcie zawory dlatego się wypalają ponieważ mieszanka gazowa spala się w wyższej temp niż benzyna. Gaz ma tez więcej oktan niż benzyna.
Kolego żeby zapobiec zamulaniu silnika trzeba jeździć troszku na zmianę raz LPG raz Pb, i troszku dać autu w sandał a nie jak dziadek 50 na 4 biegu.
Spuść mazut z reduktora na dnie reduktora jest zaworek odkręć go spuścisz szlam.
Wymień filterek i wyreguluj instalacje LPG.
Świece częściej się wymienia bo lubią pękać porcelany.
To moja sugestia:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 37
Lokalizacja: PRA
Moje BMW: e39 540 Touring
Kod silnika: M62B44
mam instalacje firmy ELPIGAZ (6 letnia). Zrób reset DME???? nie rozumiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 16:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
lol napisał(a):
mam instalacje firmy ELPIGAZ (6 letnia). Zrób reset DME???? nie rozumiem...


http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=592

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 37
Lokalizacja: PRA
Moje BMW: e39 540 Touring
Kod silnika: M62B44
o dziękuje bardzo;) Byłem dziś u gazownika i kazał zamontować nowy zestaw naprawczy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL