BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 czerwca 2025, 04:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] wyrzuca olej m50b20s2
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 17:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 52
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e34 sedan
Kod silnika: M50b20
Jak w temacie wyrzuca mi olej przez (prawdopodobie) simmering wału od strony koła pasowego (na zbiornik spryskiwaczy i prawa podłużnice) mam wiec pytanie czy wymienie go po zdjeciu kola pasowego bez wyciagania silnika.


Ostatnio edytowano 18 stycznia 2009, 22:26 przez darmar12, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 17:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego jeżeli wyrzuca olej to sprawdż przy okazji odmę
chodzi Ci o część nr.4http://bmwfans.info/original/E36/tou/320i-M52/ECE/L/M/1995/04/mg-11/ill-11_1485/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 17:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 52
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e34 sedan
Kod silnika: M50b20
Tak chodziło mi właśnie o to tylko czy da się go wymienić od zewnątrz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 00:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trzeba trochę części zdemontować ale na pewno nie trzeba wyjmować silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 52
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e34 sedan
Kod silnika: M50b20
Ale czy wydłubie go wkrętakiem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 18:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Witam
Jezeli chodzi o simering na wale korbowym od strony koła pasowego to da sie go wymienic bez demontazu pasa przedniego.Jedynie co musisz zrobic to sciagnac pasek oraz miec dobry klucz oczkowy lub nasadowy oraz młot bo ciezko bedzie Ci te koło pasowe zrzucic ;)
Jak juz je sciagniesz to wymiana zamyka sie w 15-20min pozniej wszystko skrecasz i gitara :)
Ja za ten simering zaplaciłem 40 pare zł w ASO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 52
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e34 sedan
Kod silnika: M50b20
Dzięki o to mi chodziło a propo 25 zl erlinga w intercarsie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 19:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Mi to zalezało na czasie moglem kupic tez za 12 zł ale musiałbym na niego czekac 2 dni ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 19:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
bo uszczelniacz obojetnie gdzie kupisz....rozmiar musi sie zgadzac :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 52
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e34 sedan
Kod silnika: M50b20
Jeszcze jedno pytanko bo właśnie zdjełem wisko i przymierzam sie do koła pasowego tylko od czego zacząc od śróby centralnej czy tych 6 małych a i jak odkręcić centralną śróbe rozrusznikiem jak wpolonezie czy trzymać na hamulcu na jedynce?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Odkrecasz tylko centralna.Odkrecanie przez rozrusznik nic nie daje najwyzej mozesz pogiac klucze lub podłuznice wyszczerbic.Najlepiej to zalozyc klucz nasadowy przedłużyc go rurka i walic w to młotem.Udarowo powinno ta nakretka zejsc. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 52
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e34 sedan
Kod silnika: M50b20
Simmering wymieniony , nie mogłem odkręcić koła pasowego żadnym z podanych sposobów dopiero znajomy mechanik powiedział mi że każde BMW ma blokadę koła zamachowego ,dał mi dotoczony trzpień i poszło od ręki.Blokada znajduje sie od strony kolektora ssącego dziura zaślepiona jest plastikową zaślepką z uchem na haczyk.Zaślepka ma śrenicę ok. 10mm . Dziwne że nikt na forum o tym nie wspomniał ??(dodaje że szukałem) Blokowanie skrzynią 5 biegiem i hamulcem to bujda chyba że w polonezie (osobiście używałem przecinaka i młotka poldek był bez wspomagania.)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: wielkopolska
Wlasnie jestem takze po zabiegu wymiany simmerringu na wale korbowym ja poradzilem sobie blokujac w zabkach kolo pasowe kawalkiem katownika zapierajac o podluznice potem przedluzka na klucz i poszlo bez walenia mlotem. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 20:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Gdynia
Mam mały roblem z wyciekiem oleju wycieka mi z jakiegos simmeringu tylko nie wiem jakiego mam cały silnik pochlapany od strony zbiorniku płynu do spryskiwaczy. Posiadam bmw e36 1.6 i 93r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 22:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
umyj silnik i zobaczysz skad ci cieknie -a jeszcze do kolegow ,ktorzy kluczem i mlotem odkrecaja kolo pasowe z walu -sredniowiecze Panowie - wiele przy tym dostaje w plecy -klucz pneumatyczny sie klania- pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 22:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Trzeba miec klucz pneumatyczny..To jest Polska i polskie realia :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL