BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 07:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zmiana z M52B20 na 2.8 albo 2.5 ???
PostNapisane: 31 marca 2009, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
witam , a więc jak w temacie , posiadam coupe z 95 roku z silinkiem 2.0 m52 , chciał bymgo zmienić najlepiej na 2.8 ale jak patrze na ceny to sie odechciewa wieć ewentualnie w gre wchodzi też 2.5 , pytanie jest takie jak dużo to wymaga różnych przeróbek itp ?? znalazłe np coś takiego http://moto.allegro.pl/item597556423_si ... _igla.html , co w takim razie by zostało z mojej 2 litrówki a co nie ??

Mógł by mi ktoś odpowiedzieć ?? gdyz nie wiem czy darować sobie taką operacje czy nie , orientuje sie ktoś jakie są koszta ??


Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2009, 18:03 przez busiek18, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 14:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Najlepiej kupic angola na czesci i przelozyc to co trzeba (oprocz silnika wypadaloby uklad napedowy i hamulcowy).

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 15:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
TomekB napisał(a):
Najlepiej kupic angola na czesci i przelozyc to co trzeba (oprocz silnika wypadaloby uklad napedowy i hamulcowy).

Popieram kolege,
Ale na twoim miejscu gdybym robił swap'a to najlepiej na 2.8, wystarczy wpisac na youtube.com i sprawdzić co auta z tymi silnikami wyprawiaja :D :cwaniak:

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 15:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
znaczy co , dyfer tak ?? a co do układu to mysle że porządne sportowe tarcze plus klocki dały by rade , najbardziej mi chodzi o to jak współgrają podzespoły z mojej 2 litrówki z naprzykład podzespołami z silnika 2.5 , czy dyfer bedzie pasował , czy trzeba wymieniac rzeczy typu chłodnica , alternator itp ?? bo bawic sie z anglikiem to mi sie nie chce , gdyz nie mam na to warunków . ewentualnie jak ktoś ma namiar do osób w warszawie lub okolicach które sie tym zajmują to prosił bym o namiary


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 18:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
jeśli szukasz kolego mocy to proponuje zakombinować parę kiziaków więcej i brać to:

http://www.allegro.pl/item570076860_swap_bmw_m3_e30_e36_kpl_silnik_321km_skrzynia_6_b.html

:ok: jak już grzebać to na maxa!! :hyhy:

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
fajne fajne , ale zejdzmy na ziemie :P widze że chyba nie uda mi sie wstawić lepszego silnika tak żeby nie wydać przynajmniej 5000 , a może chociaż ma ktoś jakieś koncepcje na zrobienie z moich 150 koni jakieś 180 ?? może to bedzie lepsze rozwiązanie ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
jeszcze chciał bym prosić o jedną rade , dzwoniłem do warsztatu i oferuja mi silnik z bmki 323 , czyli 170 km , według nich wszystko pasuje od mojej bmki tylko trzeba zmienic przepływomierz , koszt to niecałe 3000 zł już z montarzem, moje pytanie brzmi , ile w tym jest prawdy że wszystko pasuje i bezproblemowo mi to przełożą ?? gdyż wszędzie czytam że trzeba przekładać dyfer skrzynie półosie itp , tu mi powiedzieli że wszystko od mojej pasuje ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 18:07 
busiek18 napisał(a):
tu mi powiedzieli że wszystko od mojej pasuje ???


2.0 ma takie same półosie, skrzynie, dyfer, jak 1.6-1.8, więc... od 2.5 jest już inaczej, dyfer z dużą głową itd.

Poza tym, w 1. poście wkleiłeś linka z silnikiem, otóż M52 z E39 i E36 to nie jest to samo, inaczej jest zmontowana miska i taki silnik nie będzie pasował z E39 do E36 plug and play.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 18:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
M52B25 i M50B25 i 2.8 powinny pasować do Twojej skrzyni wtedy nie musisz nic zmieniać w układzie napędowym. Co nie znaczy, żeby nie wypadałoby tego zrobić. Skrzynie od M52B20 były używane zarówno do M50B25 jak i do M52B25, ale do 2,8 już nie, co nie znaczy, że nie pasują. Przy zmianie układu napędowego chodzi głównie o wzmocnienie go(czyli montaż od mocniejszej wersji), żeby się nie rozsypał od mocniejszego silnika i tu decyzja zależy od Ciebie, ale jak czytałem upalasz czasami to lepiej zmienić, żeby coś się nie wysrało w nieodpowiednim momencie.

Tak samo jest z hamulcami, można do 316i/318i (bez urazy, po prostu mają najsłabsze hamulce) wrzucić silnik od M3 i się cieszyć do pierwszego hamowania z 200 km/h. Wybór należy do Ciebie.

Apropo hamulców 320i vs 328i. Różnica polega na tym, że z tyłu są tarcze wentylowane. Operacja założenia wentylowanych do 320i wg moich informacji wymaga tylko wymiany jarzm, zacisków i tarcz na te od 328i. Grubsze modyfikacje hebli znajdziesz na forum.

W sprawie podzespołów silnika pasujących od Twojego do M52B25 polecam poszperać w ETK.

Wg danych z ETK skrzynia i dyfer od 1,6, 1,8 i 1,8 16V jest inna niż w sześciocylindrowych silnikach.

Pozdrawiam SWAPOWICZY. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
hmm , dziwnie , bo sie pytałem tych ludzi dosyć konkretnie , na allegro sprzedają dużo silników 2.8 , a jak pytałem czy ten od 323 mi wejdzie z moimi cześciami bo to też jest m52 z 97 roku to powiedział że wszystko bedzie pasować ,powiedzieli że jedynie po wszystkim sobie moge olej zmienić ;P a nie pomyliło ci sie z tym silnikiem 2.5 192 km ??? bo miedzy 150 a 170 km jest nie duża róznica wiec dziwne żeby był odrazu inny dyfer ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 18:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Podwójny post.


Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2009, 18:34 przez Andrzej87, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
Wg danych z ETK skrzynia i dyfer od 1,6, 1,8 i 1,8 16V jest inna niż w sześciocylindrowych silnikach.

Pozdrawiam SWAPOWICZY. :)[/quote]


nie bardzo rozumiem , chodzi ci o to że wszystkie szesciocylidrówki mają takie same skrzynie i dyfer ??? bo ja nie mam 1.6 , 1,8 ani 1.8 16v , tylko 2.0 m52 , generalnie to już spotkałem sie z paroma postami w których wszyscy twierdzą że iski mają ten sam dyfer itp .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 22:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
2.0 ma układ napędowy taki jak R4 czyli słaby dyfer i słabe półosie.
323i i 328i mają taki sam dyfer - 2.93, grubsze półosie itd. 325i podobnie tylko ma inne przełożenie - 3.15. Jak zwapować to albo na M50B25 albo M52B28.
Aha, między 150km a 170km różnica jest już 2s na sprincie do 100km/h więc bardzo dużo :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 12:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
. Jak zwapować to albo na M50B25 albo M52B28.

a nie chodzi ci o m52b25 ?? bo taki silnik mam do kupienia i zamontowania z 97 roku dokładnie z bmki 323 silnik 2.5 ,170 km , a te silniki m50 to chyba były w starszych bemkach ??
generalnie to chciał bym to zrobić tanim kosztem , moge zrobic coś takiego że wsadze silnik ten 170 km i całe moje graty zostaną , ewentualnie zmienie półośki , a jak z czasem dyfer sie posypie albo skrzynia to dpiero wtedy to wymienie ??


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2009, 13:06 przez busiek18, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 13:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ale ceny są praktycznie takie same więc lepiej brać mocniejszy. M50B25 będzie lepiej się zbierał przy dużych prędkościach, natomiast jazda M52B25 jest ekonomiczniejsza i wygodniejsza. Sprint do 100km/h mają taki sam. No chyba że zmontujesz M52B25 z mostem 3.15, poszukaj filmików forowicza ryszard86 - ładnie to się napędza.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2009, 14:40 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 13:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 30620
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
busiek18 napisał(a):
a nie chodzi ci o m52b25


nie

_________________
Obrazek
^Klik^


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2009, 13:11 przez DaaN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 13:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
no tak , ale pytanie czy wtedy moje graty z mojego silnika będą pasowały do silnika m50 , bo w serwisie mnie zapewniali ze skoro mam m52 i na taki sam bede zmienniał też m52 tylko 170 km to wtedy wszytsko zostaje i wychodzi mnie taniej .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 15:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
busiek18 już pisałem otwórz sobie ETK i tam poszperaj. Poza tym pisałem, że skrzynia od M52B20 i M52B25 jest taka sama, a to wszystko z ETK. Druga sprawa silniki 4 cylindrowe mają inne dyfry i skrzynie niż 2,0. Jednak i R4 i 2,0 mają dyfer na małej głowie.

Cytuj:
Wg danych z ETK skrzynia i dyfer od 1,6, 1,8 i 1,8 16V jest inna niż w sześciocylindrowych silnikach.


Chodziło głównie o silniki 4 cylindrowe, a nie 6. Czytaj uważnie. Była to odpowiedź na:
Cytuj:
2.0 ma takie same półosie, skrzynie, dyfer, jak 1.6-1.8, więc... od 2.5 jest już inaczej, dyfer z dużą głową itd.


Wg ETK 318is i 320i miały taki sam dyfer. Tutaj jest link: ETK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 16:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Ten silnik z linka jest z E36,wiec smialo mozesz go zalozyc do swojej.Na razie jak nie masz kasy to wsac tylko silnik i przy normalnej jezdzie nic sie nie stanie,ale jak zaczniesz upalac i latac bokami to wskazane jest zmienic skrzynie,dyfer i wydech.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 12:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
Dzieki wielkie za odpowiedzi , a w tym etk to cieżko sie połapać o co biega przynajmniej mi bo słabo u mnie z angielskim , mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś sie orientuje jak jest z wydechem ?? kolektor i reszta bedzie pasowała ta sama średnica wydechu jest itp ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL