BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jakie zawieszenie polecacie?
PostNapisane: 19 lutego 2009, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52
Witam!
Jako że nie dostałem odpowiedzi na moje zapytanie o zawieszeniu. Piszę nowy temat!
Chciał bym aby osoby które zmieniały zawieszenia w swoich bmw napisali krótko jakie zawieszenia wybrali i jak im się one spisują!
Ja dostałem oferte na coś takiego(co o tym myślicie?)
Zestaw Koni amortyzatorów ze sprężynami Street STR.T 1110-7017 BMW 3-Series E36 Coupe 320i, obnizenie 40/25 1970 zł. kpl bez regulacji twardosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 19:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52
odświeżam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 21:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
Tein


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 13:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52
Jak tam zadnych porad??????????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 14:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego,takie pytanie do Ciebie, lubisz wygodną jazdę czy lubisz dać po garach i nie wypaść z zakrętu??? Musisz zastanowić się nad tym,że stan polskich dróg nie jest rewelacyjny więc twarde zawieszenie odczujesz po 1 razie.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 14:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Jesli nie sprecyzujesz do czego to zawieszenie ma sluzyc to nikt nie odpisze. Jezdzisz codziennie do biedronki, scigasz sie noca za kase czy jezdzisz po torze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 16:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52
Spoko macie racje!
Jednak wiadomo że zawieszenie za 1900zł nie będzie mi służyc w wyścigach na torze!
Po prostu to zwieszenie które jest obecnie w aucie zaczyna się kończyc!
Niedługo bede wymieniał swożnie tuleje końcówki a następnie zawieszenie!
Znalazłem takie oto zawieszenie i pytam co wy o tym myślicie bo widzę że głównie blistein i sachs góruje na forum. Auta używam codziennie nie służy mi ono do wyścigów z nikim nigdzie! Jednak tył mi wisi strasznie a z przodu jest wielka luka która mi nie pasuje! Więc przy okazji wymiany zawieszenia chce bunie obniżyc troszeczke i utwardzic troszeczke. Ten zestaw i tak nie jest jakiś wyczynowy przecież!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 16:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Powiem Ci tak amortyzatory Koni to bardzo dobra sprawa. Kolega miał w e34 i był zadowolony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 17:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Ja w poprzednim aucie miałem zestaw KW z regulacja twardosci (amory KONI) i bylem z niego w pelni zadowolony. Auto eksploatowalem na codzien do szkoly/pracy, a w miedzy czasie do zabawy na drogach. Z czystym sumieniem moge polecic ta firme

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 19:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52
Spoko!!!
O ile optymalnie obniżyc auto do codziennej jazdy jest najlepiej? W zestawie koni bez regulacji było to 40/25 wy jak macie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 19:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 481
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 318i Touring
Kod silnika: M43
40/20 Jest najbardziej optymalne. Da się jeszcze jeździć na 60/40 ale wtedy są już poważne problemy z wjechaniem na krawężnik i z progami zwalniającymi :)

_________________
Byłe BMW 316i E36 Sedan
Byłe BMW 523i E39 Sedan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 19:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Sensownym wyborem zdaje sie byc bilstein b8 + eibach pro kit. Sugerowane obnizenie powinno byc ok 40/20, charaktrystyka dosc twarda, choc ponoc bez przesady. Cena całosci to lekko ponad 2 tys zł jezeli mowimy o nowych czesciach. Sam bede niedługo taki zestaw do swojej montował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 20:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52
Ktoś mi pisał że najlepiej obniżyc przód i tył tyle samo. Wtedy są najlepsze własności jezdne....
Prawda to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 09:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 288
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E36 x2
Wojtas!!! napisał(a):
Ktoś mi pisał że najlepiej obniżyc przód i tył tyle samo. Wtedy są najlepsze własności jezdne....
Prawda to?

Być może to prawda, lecz moja jest obniżona tylko z przodu i nie narzekam bo jak mi usiądzie 3 typów do tyłu to wtedy ładnie sie wyrównuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 11:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 345
Lokalizacja: wa-wa/kielce
Moje BMW: e46 tOurinG
Kod silnika: M47N
polecam eibach pro kit, mialem na swojej, troche twardziej ale naprawde w granicach rozsadku, popatrz w mojej galerii, pierwsze zdjecia sa na eibachu sport kit 50/30 i bylo zdecydowanie nie do jazdy na nasze drogi na codzien, ostatnie zdjecia sa na zestawie pro kit i sprzezynach bilsteina B4.

_________________
poprzednie BMW - e36 318is http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8952
- e46 touring 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=78705
e36 318is -http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79294&p=873695&hilit=bmw+318is#p873695


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 17:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52
Bardzo ładną becie masz!!! Naprawdę!
A duża różnica w praktyce między 40/25 a 30/15 w sumie to tylko centymetr.........
Ciekaw jestem czy w jeździe jest to odczuwalne!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Sz-n
a ja w swojej e36 coupe miałem gwinta Supersport i tez bylo super. Ale to zależy kto co lubi ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 19:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52
No pewnie!
Tylko rozmowa była o konkretnym typie zawieszenia! W określonym kryterium znaczy!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 22:46 
Ja posiadam najtanszy gwint na rynku czyli TA Technix
uzywam go juz od paru miesiecy a dokladnie 10000 km wiec wydaje mi sie ze mam juz porownanie.
Po pierwsze obnizenie 60/40 jest za niskie - niestety :((( bo wyglada zabojczo ale potrafie wtedy w duzych koleinach drzec kolektroami po podlodze. Podjezdzanie pod krawezniki to nie problem akurat ale lezacy policjanci na osiedlach to jak sciana :/ :mur: nie wszestkie (reszta dre po podlodze) :mur: . Druga wada tek niskiego zawieszenia jest dobranie odpowiednich felg z odpowiednim ET a wiec 47 (ja uzywam tego) do chyba 40 powinno starczyc. Niestey z przodu przy ET47 sa potrzebne dystanse z przodu bo w innym wypadku felga lezy na amorku i kolo sie nie obraca. Kola z tyłu mam 235/45/17 z przodu 215/45/17 Niestety uwazam ze przesadziłem z oponami z tyłu i zamieniłbym je spowrotem na 225/45/17 Te moje potrafia o cos obcierac ale jeszcze nie wiem o co
Teraz o wlasciwosciach jezdnych. A wiec jezdzilem na nich w zime na zimowkach. Zawieszenie jest dosc czułe na zachwiania cisnienia w oponach. Jechałem z niedoponpowanym przeodem na 15 calowych felgach i niestety był problem :szok: . Teraz sa 17 i tak jak na zimowkach tak na letnich jezdzi sie poprostu wysmienicie. Bałem sie ze nasze polskie drogi nie beda dla mnie zbyt przyjemne ale.... zaskoczylem sie bardzoooo pozytywnie. Jest twardo ale nie tego co sie spodziewalem. Ładnie wybiera nierownosci przy wolnej jedzie po brukowej drodze. O szybkiej agresswynej jedzie wogole nie mam co mowic bo to calkowicie cos nowego. Nauka jazdy od nowa w poslizgach. Prawie zero podsterownosci. Odrazu zarzuca tyłem przy dodaniu gazu choc przy tej szerokosci opon jest trudno :P
Ogolnie zalecałbym ciut wyzsze 50/30 albo dla pewnosci 40/20. Jestem bardzo zadowoonym uzytkownikiem zawieszenia gwintowanego
Daj znac na co sie zdecydowales

PS przy tak duzym obnizeniu jak u mnie niesety mam dziury w podwoziu (juz załatane) ale za to jak wyglada na nim kolo oponki nie widac tylko sama felge :hyhy:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL