BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325i - rwanie samochodu na paliwie i gazie
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 22:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam,

Mam taki problem:

Niedawno wyjechałem w trasę. Około po 200km ciągłej jazdy zaczęło się coś dziwnego dziać. Rwało na gazie i na benzynie przy starcie. (tak jakby brakowało paliwa lub gazu, ale były oba w połowie) Gdy osiągałem mniej więcej stabilna prędkość 70km/h i wyżej oraz powyżej 2000 obrotów, samochód jechał równo, bez żadnego rwania. Odgłos był dla porównania podobny do jakiegoś ciągnika lub czegoś podobnego, dusił się.
Gdy już wracałem do domu, około po przejechaniu 300km, to momentami startował normalnie, bez żadnego rwania, wtedy pomyślałem sobie, że samo się naprawiło, ale nic samo się nie naprawia, bo znów po chwili przy stracie lub przyśpieszaniu z 1500 obrotów zaczął rwać.

Szukałem problemu prawie wszędzie i rozmawiałem z kilkoma osobami.
Mam do wymiany na pewno tylni tłumik, gdyż jest dziurawy zbiornik i strasznie mi głośno chodzi + do wywalenia katalizatora i wstawienie strumienicy...

Możliwe jest to, że po 200km ciągłej jazdy przyczyna tego rwanie może być dziurawy tłumik ?

Nie wiem czy mam racje, jeśli nie to proszę o poprawienie, ale sądzę, że komputer myślał, że mieszanka paliwa/lub gazu jest zbyt bogata i odcinał paliwo/gaz ? A wszystko przez dziurawy tłumik, który się rozgrzał lub coś podobnego ? albo winą jest za bardzo zjechany katalizator, które nie wytrzymał takiej jazdy i temperatury. Od nowości prawdopodobnie nie był wymieniany na pewno, a przejechał już 270.000 km

Następnego dnia odpaliłem samochód i o dziwo nic nie rwało, płynna jazda bez żadnych zastrzeżeń, nawet przejechałem się kilka kilometrów. Najpierw powoli by rozgrzać silnik, a potem na wysokie obroty zarówno na benzynie i gazie.

Dodam również, że gdy kupiłem bmw nie wymieniałem żadnych filtrów poza wymianą oleju i filtra, mogą być one przyczyna ?

np: filtr paliwa, filtr powietrza

lub tez z innej beczki, jak kolektor gazu i filtr gazu do wymiany przy okazji, bo pewnie też są bardzo zajechane, lecz pewnie one nie są przyczyna rwania, bo również rwie na benzynie.

Mógłby mi ktoś doradzić co powinienem wymienić na wstępie ? jakie filtry, ew. przewody, rurki itd itp... Gdyż czuje, że jak znów pojadę w większą trasę to znów zacznie rwać całym samochodem przy każdym starcie i przyśpieszaniu...

Dodam, że mam filtr stożkowy bardzo nie profesjonalnie zamontowany z dziwna rurą, która doprowadza do niego powietrze, może w nim tkwi problem ? moja teoria: podczas małej prędkości (czyli przy starcie) dochodzi do niego zbyt mało powietrza, a przy już wyższej dolatuje więcej powietrza i łatwiej i samochód zaczyna normalnie jechać. Ale ta teoria wydaje się nikła, gdyż następnego dnia chodził normalnie. Może winną był wysoka temp. rury doprowadzającej powietrze do filtra i przepływomierza. Nie wiem... lecz jestem pewien, że jak pojadę do pracy (10KM) to nie będzie rwało, a po przejechaniu 150/200km znów zacznie :)

To tylko moje przypuszczenia, dlatego zwracam się do Was po radę, mam nadzieję, że nikt się nie przestraszył treści, ale chciałem opisać dokładnie problem i moje obserwacje.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 23:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: KrakĂłw
Przeszukałem forum w puszukiwaniu problemu już 2 raz i znalazłem coś ciekawego:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=33280

Ale czy na pewno jest to wina sprzęgła ?

Tak racja, na 4 lub 5 przy obrotach powyzej 2000 samochód jechał równo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 23:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
sprawdz przeplywke, czujnik polozenia walka, silniczek krokowy

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 23:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: KrakĂłw
silnik krokowy raczej odpada, gdyż jest on odpowiedzialny za niskie obroty nie ważne czy silnik jest rozgrzany czy nie, dlatego powinien chodzić tak samo zaraz po odpaleniu i po 200km jazdy :)

przepływkę sprawdzę, a gdzie jest czujnik położenia wałka ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 12:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
:) :)
Obrazek

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 13:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: GÂłogĂłw dolnyÂślÂąsk
darosnk1985, i jak to sprawdzic?? odłaczyć tak?? i jaka powinna byc reakxja silnika ?? i jeszcze jedno błache pytanie to czujka polozenia walu tak?? :wstyd:

_________________
byÂła 518 jest 525 troszke dopieszcze i bedzie ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 22:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Roland napisał(a):
darosnk1985, i jak to sprawdzic?? odłaczyć tak?? i jaka powinna byc reakxja silnika ?? i jeszcze jedno błache pytanie to czujka polozenia walu tak?? :wstyd:
czujnik polozenia walka :P walu jest na dole:P najlepiej podmienic od kogos znajomego kto ma taki sam silnik i zobaczyc czy cos to pomoglo

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 08:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: GÂłogĂłw dolnyÂślÂąsk
darosnk1985 napisał(a):
ujnik polozenia walka :P walu jest na dole:P najlepiej podmienic od kogos znajomego kto ma taki sam silnik i zobaczyc czy cos to pomoglo

ok dzieki kolego

_________________
byÂła 518 jest 525 troszke dopieszcze i bedzie ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 08:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Podlacz pod kompa i zobacz czy silnik nie ma błędów
podobne objawy mialem przy walnietym czujniku spalania stukowego czasem chodzil czasem nie, na kompie status bledu wystepowal jako sporadic czyli czasem byl czasem nie
po wymianie czujnika i skasowaniu bledu wszystko wrocilo do normy

Pozdro

_________________
zobacz moje E36 318IS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 21:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Roland, a tak odbiegając od tematu (patrząc w opis) :] :cwaniak: :P :P
:hurra: :hurra: GRATULACJE :hurra: :hurra:
:hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra:
:padam: :hurra: :hurra: :hurra: :padam:

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL