Marek WGR napisał(a):
Przy tym silniku zastosowano przepływomierz z tzw. "gorącym drutem" więc żadnej innej klapki oprócz zabezpieczającej przepływomierz przed płomieniem wstecznym nie ma.
dokładnie tak; gorący drut
Potencjometr był w starszych modelach jak np M30 W E28, TAM WŁAŚNIE BYŁ POTENCJOMETR regulowany przez klapę na spręzynie która po strzale potrafiła sie zablokować czasami na maxymalnym otwarciu co wogule nie przeszkadzało w jeżdzie na gazie ,a czasami na minimalnym i wtedy samochód ledwo jechał na gazie bo nie dostawał tyle powietrza co powinien, a na benzynie wcale bo klapa stała w miejscu.
Tam mimo zabezpieczenia przepływki w postaci klapki zatrzymującej falę uderzeniową i gumy odprowadzającej jej niszczycielską moc na zewnątrz, krzywiło ośkę potencjometru . ( naprawiałem to kilka razy, niby nierozbieralne ,ale jednak się udawało)
