BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Pytanie do znawców dieslii i nie tylko?
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 20:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Witam.
Mam pytanie odnośnie pompy wtryskowej w e30 324d. Znajdują się tam dwa elementy i nie za bardzo rozumie do czego one służą :niepewny:

Do elementu zaznaczonego powyżej dochodzi przewód z podciśnieniem. A dokładnie .TEN. układ.

Ten niżej (z rurką) ma jakiś elektrozaworek, ale nie jest to zawór odcinający paliwo (do gaszenia silnika). Po odłączeniu tego elektrozaworku niema żadnej różnicy w pracy silnika.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :padam: :padam: :padam:

Obrazek

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Ostatnio edytowano 1 lutego 2007, 19:59 przez kemot324, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 21:38 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Elektrozaworek na dole jest odpowiedzialny za przyśpieszanie kąta wtrysku na zimnym silniku. Na głowicy powinien znajdować się czujnik typu switch temperaturowy, który odcina zasilanie na elektrozaworek po nagrzaniu się silnika do temperatury około 30 stopni.
Przyśpieszenie kąta wtrysku jest bardzo istotne w silnikach dieslowskich podczas jego uruchamiania i pracy na zimnym.

Co do podcisnienia w górnej części pompy jest to membrama, która prawdopodobnie zwiększa cisnienie paliwa w pompie w zależności od obrotów silnika. Nie ma w tym silniku turba, więc w jakiś sposób musieli wykonać wzrost dawkowania.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Dziękuje za odpowiedź :super:

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 19:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Więc tak, podłączyłem kontrolkę pod zaworek, załączyłem i zaświeciła. Odpaliłem silnik i zostawiłem go na wolnych obrotach, gdy temperatura się podniosła kontrolka zgasła. Czyli wszystko ok, działa.
Ale, no właśnie ale.
To zacznę od początku. Jakiś miesiąc temu stwierdziłem że silnik za głośno pracuje i już chyba czas wyregulować zaworki. No i zabrałem się do roboty. Po regulacji odgłosy dochodzące z pod dekla zaworów się uspokoiły (nie całkowicie do końca bo wałek do wymiany, nowy w drodze).

No i tu sedno sprawy. Zaczęły być słyszalne nowe odgłosy. Bardzo trudno je opisać, ale są bardzo podobne do odgłosu spalania stukowego (miałem kiedyś w maluchu), takie jakby nierównomierne grzechotanie takie trochę metaliczne. Odgłos jest tylko po zapaleniu zimnego silnika i tak po około 2-3 minutach nagle ucicha. Myślałem że panewki, bo bardziej to słychać u dołu silnika, ale panewki się odzywają podobno dopiero po rozgrzaniu oleju. Później stwierdziłem, że to może już końcówki wtryskiwaczy się kończą i tak hałasują, ale:
Jak tak sterczałem nad tą kontrolką sprawdzając zasilanie elektrozaworku, to odkryłem że mój "grzechot" silnika milknie dokładnie w momencie wyłączenia zasilania na tym właśnie elektrozaworku i silnik wogóle zaczyna jakoś w tym momencie lżej pracować, bo przedtem jakby go coś że tak powiem "trzymało".
No i nie do końca trochę to rozumie. Czy mam źle ustawiony kąt wtrysku, a tamten układ na pompie jeszcze bardziej go przestawia na niekorzyść i stąd te odgłosy? Czy mam jeszcze coś innego uszkodzone?
Proszę o jakąś konkretną odpowiedź. Z góry dziękuje :padam: :/

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 21:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Czy to zły kąt wtrysku?

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 21:57 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Jak sama nazwa wskazuje przyśpieszacz kąta wtrysku odpowiedzialny jest za jego przyśpieszenie. Silniki diesla potrzebują przyśpieszonego kąta wtrysku do prawidłowego uruchomienia i pracy silnika na zimnym, oraz tym samym niweluje to kopcenie z rury na biało. Równa praca silnika także jest tego efektem na zimnym silniku oczywiście.

Jednak przyśpieszenie kąta wtrysku powoduje głosną pracę silnika, czyli rechotanie o którym piszesz. Na pytanie czy rechot jest nie za duży Ci nie odpowiem, gdyż go nie słyszę. A ponieważ nie jest to common rail, rechot musi być.

Możesz się upwenić jaki masz kąt wtrysku sprawdzając go odpowiednim przyrządem mierniczym, ale osobiście dziękuję za próby dokonania tego pomiaru w 320d E30 :D

Możesz także sprawdzić czy rozrząd jest prawidłowo poskładany, gdyż często się zdarza że koło pompy wtryskowej ucieknie za bardzo o jeden ząb. Najczęściej oczywiście ucieka w pozycję wyprzedzonego kąta wtrysku :cwaniak:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 22:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Hmm...
Co do rozrządu nie wiem jak z nim jest. Ale w najbliższym czasie będę się za niego zabierał przy okazji wymieniając wałek.

Moim zdaniem rechot ten jest za duży, a sądzę tak choćby dlatego że mam w domu jeszcze jednego diesla 324 od ojca i u niego nie ma nawet najmniejszego rechotnięcia.

Czytałem też o tym przyrządzie do ustawiania pompy, jest to czujnik zegarowy ze specjalną końcówką. Ale słyszałem też że teraz są już nowocześniejsze "zamienniki" takich przyrządów, jakieś urządzenia elektroniczne działające na zasadzie lampy stroboskopowej :niepewny:

Czyli z tego wszystkiego wnioskuję że mam za bardzo wyprzedzony kąt wtrysku, a przyśpieszacz tego kąta jeszcze bardziej go przyśpiesza i tworzy się rechot :zdziwko:
A przyczynami są, przeskoczony pasek na pompie, albo poprostu źle ustawiona pompa.
A może tutaj mieć jakiś wpływ ten zużyty wałek?
Dobrze to zakumałem? Pozdrawiam.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 22:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
A może tutaj mieć jakiś wpływ ten zużyty wałek?


Oczywiście, że może to mieć ogromny wpływ.
Zużyte krzywki na wałku wpływają także na moment otwarcia zaworu i zamknięcia, lecz przedewszystkim na skok otwierania się zaworu podczas którego tworzona jest pewna wielkość otworu dolotowego i wylotowego powietrza/spalin.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL