BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 06:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Luzy zaworowe E34 m30b30
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 14:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Witam orientuje się ktoś jakie powinny być luzy zaworowe w tym typie silnika m30b30 . Na ssących jak i na wydechowych ?? I czy źle ustawione luzy mogą pogorszyć znacznie wydajność ? Bo 1.8 is e36 prawie mnie pogonił ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 14:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Temperatura silnika poniżej 35°C luz zaworowy 0.30mm, temperatura silnika powyżej 80°C luz zaworowy 0.35mm.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 14:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Dodam iż auto ma przebieg 230 tyś . A luzy były ustawiane przy temp wskazujacej polowe na liczniku ' - 0.30mm . Mało tego podczas jazdy na 2 biegu przy obrotach 4 tys puszczenie pedału gazu wydobywają się z tłumnika odgłosy strzelania ... Auto nie ma katalizatora .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 16:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
luzy zaworowe nie sa raczej powodem strzalow z wydechu, predzej "cykania" nierownej pracy i szybszego wyrabiania sie dzwigienek.. za takie wystrzaly wydaje mi sie ze odpowiedzialne sa problemy z zaplonem

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 16:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
NO można tak to nazwać ...... cykanie... Ale mechanicy mówią że na zimnym 0.25mm na ssącym a na wydechowym 0,30mm . Silnik zimny po nocy . No i szarpie mi jak zmieniam biegi ... Lipa i jeszcze raz lipa .. Jeżeli ktoś coś wie konkretnego to niech pisze będę wdzięczny .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 17:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
iroonhide napisał(a):
NO można tak to nazwać ...... cykanie... Ale mechanicy mówią że na zimnym 0.25mm na ssącym a na wydechowym 0,30mm . Silnik zimny po nocy . No i szarpie mi jak zmieniam biegi ... Lipa i jeszcze raz lipa .. Jeżeli ktoś coś wie konkretnego to niech pisze będę wdzięczny .


To mechanicy się nie znają na tym silniku a szarpanie i strzelanie to nie wina luzu zaworowego.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 21:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Obstawialbym problemy z przeplywomierzem lub szczelnosc dolotu lub sonde lambda lub to wszystko na raz :P
Sprawne m30b30 ladnie sie zbiera i "is" nie dalby rady napewno :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 19:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Miałem przypadki , że kilka razy mi strzeliła na gazie . Lecz spadła mi tylko ta gumowa gumka to ja wsunołem i jest ok . Na paliwie i na gazie można powiedzieć , że zbiera się identycznie . Każdy mówi , że słabe jak na 3.0 !! Skoro 1.8 Is wyprzedzilem dopiero przy predkosci 150 km/h . A więc luzy zaworowe dziś ustawiłem jak rozkręciłem pokrywe okazalo sie ze sa za sztywne . No wiec zrobilem tak jak kolega wyzej radzil i teraz slychac delikatne cykania :) w silniku ,,delikatne'' . Wiec czemu moje autko takie slabe ?? Nowe swiece mam i filtr powietrza , palec i kopolka tez .... Wiec nie wiem w czym tkwi przyczyna ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 19:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jeśli przepływka jest OK. Wyjmij mikser zatankuj porządnej benzyny, zresetuj DME/ECU. Wtedy spróbuj się z IS-em.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 03:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
zresetuj DME/ECU - nikt tego tam chyba nie robił przez spokojne 15 l :) . Myslisz ze to pomoże ? Dzis to zrobie i się okaże ......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 12:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
A więc tak zrobiłem reset i napisze tak . Auto na benzynie delikatnie lepiej moze chodzi a czy kolwiek nie widac znacznej poprawy na pb . Lecz na lpg znacznie siew pogorszyly osiagi . Auto powyżej 4 tyś nie chce już iść ma muła jakby gazu brakowało .... I co teraz mam robic ?? na paliwie ok ale na gazie porażka ..... 4 tyś i koniec jakby było odciecie na gazie .... wczesniej spokojnie do 7tys obrotow moglem jej ciagnac i szla .... jestem zawiedziony co robic ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 12:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
M30 na zwykłym gazie więcej niż do 4 tyś się nie wkręca. Chyba żeby założyć reduktor OMVL do 6 litrów lub coś podobnego. Mówiłem wywal mikser inaczej dobrych osiągów nie odzyskasz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 12:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
odziwo wczesniej na zwyklym gazie mi sie wkrecal i to nawet pieknie .... od 4 dopiero zaczol ciagnac a teraz od 4 tys ma mula . Hmm jaki mikser ? i jak to zrobic te twoje obejscie ?? napisz jasniej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 12:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
od parownika idzie mi jeden wąż z gazem a przed plastikowa puszka sie rozdwaja i wchodzi tam i sie laczy ten gaz z powietrzem ...... wiec co mam wywalic ? ewentualnie jak przerobic ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 12:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jeśli chcesz jeździć na gazie to mikser musi zostać + pogodzenie się ze słabymi osiągami. Wywalenie miksera jazda tylko na PB. Jeśli chcesz żeby na gazie auto jeździło porównywalnie do PB, musisz założyć nowszą generacji instalacji gazowej.

Mikser to jak to nazwałeś "miesza gaz z powietrzem"

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 12:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Ale wczesniej mi dobrze chodzilo na gazie a teraz porazka po tym resecie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Luzy zaworowe E34 m30b30
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 13:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
W pierwszym poście piszesz o słabych osiągach. Teraz twierdzisz że było wszystko ok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 14:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Człowieku może i kiepsko chodził ale teraz po tym twoim resecie to już w ogóle porażka ! Teraz pewnie mi nie pozostaje jak jechać do gazownika i ustawić gaz bo wydaje mi się , że w tym tkwi przyczyna po auto szarpie powyżej 4 tyś . Ale to występuje tylko czasami . Raz jest dobrze a raz ciągnie do 4 zaś się przymuli i znów ciągnie do 7 ale słabo .... A przed resetem ciągnoł od tyś do 7 tyś bez żadnych przymuleń jakie teraz występują . A wracając do tych słabych osiągów to w tej chwili to chodzi na gazie tak jak by chciał a nie mógł za to na paliwie jest ok ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 14:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Witam w świecie instalacji mieszalnikowej w M30 = porażka. Jaką tam masz instalacje pierwszej, drugiej generacji, jaki reduktor?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 14:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Instalacja II generacji . Reduktor LOVATO . Dodam iż auto szybciej idzie jak mu pedał wcisne do polowy a jak max to wolniej ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL