BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 06:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325 tds przed i po liftingu
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 13:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Witam, coraz bardziej przymierzam sie do kupna TDSa wiec mialem ostatnio mozliwosc porozmawiac z mechanikiem, ktory sceptycznie podchodzi do tych silnikow (do samochodow juz z duzo wiekszym entuzjazmem). Mowil on, zeby koniecznie szukac TDSa po lifcie. Szukalem na forum ale nic nie znalazlem (pewnie przegapilem ) wiec prosze o kilka podpowiedzi
Kiedy byl lift?
Co sie zmienilo po lifcie (w aucie i w silniku)?
Jak rozpoznac slinik po lifcie (rok rejestracji nie zawsze jest rokiem produkcji)?
Ktory silnik jest lepszy?

Szukam 325 tds, manual, sedan, klima i skora. Chcialbym przeznaczyc na zakup ok 12 tys (w takich cenach juz mozna trafic na godna uwagi sztuke). Ciezko znalezc cos bez przerobek ale mam czas i szukam.

Odbiegajac jeszcze od tematu, czy korzystniej jest kupic auto z klima manualna czy automatyczna? Slyszalem ze w automatycznej panel lubi sie zepsuc. Jak jest z komputerem? Na forum spotykam sie z okresleniami maly komputer i duzy komputer. Czy ktos moglby powiedziec cos wiecej? Ktory lepszy i jak to jest z przepalonymi pikselami?

Z gory dzieki za odpowiedzi, jesli tematy zostaly poruszone to prosze o linki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 18:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
pierwszy lift tds przeszedł w 94 ( zmieniono pompe wtryskową ) drugi lift był ok 96 wtedy zmieniono kolektor na plastikowy ( po kolektorze najłatwiej rozpoznac ) oraz dodano przepływomierz i pare innych pierdół min szerokie nery , polecam wersje z klimatronikiem jest wygodniejsza bo to automat :) awarie ? pierwsze słysze , mały komp pokazuje ci date , godzine , temp, duży komp ( chwlowe spalanie , dystans, temperature, prędkośc , voltomierz, średnia prędkośc , zasięg i takie tam :) przedewszystkim szukaj auta które nie kopci oraz które odpala idealnie na ciepłym oraz zimnym aha świece żarowe grzeją tylko jak silnik zimny jak znajdzesz jakis egzemplarz podaj linka ocenimy :)
tu masz zdjecie silnka 2.5 TD po drugim lifcie czyli z plastikowym kolektorem

Obrazek

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 19:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Wiec ktora wersja bedzie najlepsza/najtansza w naprawach. Regeneracje pompy trzeba kalkulowac w niedalekiej przyszlosci (ktora bedzie tansza w naprawie). Kolektor domyslam sie ze nie ma znaczenia a z przeplywomierzem to nie wiem jak jest, ale z tego co slyszalem to jak sie popsuje to faluja wolne obroty a do najtanszych zapewne ta czesc nie nalezy.

Slyszalem o czestych awariach penalu klimatronica (podobno latwo naprawic, mozna nawet samodzielnie)

Z Twojej wypowiedzi wnioskuje, ze jesli ktos zamontowal cudowny boxik z allegro majacy wspomagac odpalanie, to po nagrzaniu silnika i wlaczeniu zaplonu zobacze kontrolke grzejacych swiec zarowych i pewnie wskazowke temp wskazujaca zimny silnik przez kilka sek, tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 21:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
tdsy różnią sie także nastawnikiem pompy... pozniejsze tzn po 94 roku moża poddać czyszczeniu.. są to nastawniki indukcyjne
objawia się to :
szarpaniem silnika w czasie jazdy w zakresie od 1500 do 2000 rpm
falowaniem obrotów na jałowym biegu
ciężkim odpalaniem przy nagrzanym silniku
chmurą dymu z wydechu
słabymi osiągami

ogolnie tak jak kolega powiedział... wizualnie rożnią się po lifcie plastikowym kolektorem oraz została dołożona przepływka ktorej koszt to ok 1000 zł za oryginał Pierburga .

a co do klimatyzacji to lepszy jest Climatronic.... nie spotkałem sie z duza awaryjnością paneli..

ogólnie polecam tds'y.. jeśli sie dba i opiekuje a przede wszystkim wie gdzie udeżyc w razie awari to jest to idealny silnik :)
pozdrawiam i życze udanego zakupu.

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 22:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
To znaczy ze najlepiej szukac auta z 95 roku, ma juz nowsza pompe ale jeszcze nie ma przeplywki, ktora w razie zepsucia sie odchudzilaby moj portfel o 1k zl. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL