BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 08:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zamarznięcie Parownika gazu + zagotowanie Silnika
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 21:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Witam Panowie :)

otóż kiedyś na mieście strasznie stojąc w korku Nagle temperaturka mi Skoczyła na czerwone Pole...Ale jakoś dojechałem do domku.

Ale dziś Sytuacja taka jadę Miastem.Czerwone pole..Aż Się kopci z pod Silnika.Stanąłem i co burza wody jak w czajniku pod maską.popuściłem korek odpowietrzenia bo węże aż drżały.ochłodziłem Silnik i płyn.
Zagotował Się.
Odczekałem Start i jechana do domku szybko.
Po drodze Czerwone Pole Temp non Stop.
W pewnym momęcie na Gazie cały czas jadąc Silnik się zaczął dławić.;/
Lekko gaz i tak sie kulałem ledwo 45km/h
Aż Stanąłem na szczęście niedaleko domu.kumpel Mnie schol ował
Moje objawy !!!

Zagotowanie Silnika :(
2 włączając w Środku ogrzewanie na Full Ciepłe. Leci ZIMNE :zdziwko:
Po 2 luknijecie na foto na postoju już..Zamarzł mi cały Parownik

Obrazek

teraz pytanie .!!??.Cóż to za problem.?Czytając na forum u nas Piszecie czy inni pisali że to termostat..??? ..Czy to może coś jeszcze???
Silnik 1,6 rok 91 Bmw...z gazem ...

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 22:04 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1697
Lokalizacja: LLU
mialem identyczna sytuacje, identyczne objawy, jechalem tak samo jak ty mianowicie ok. 40kmh na gazie sie dlawil, dojechalem powoli do mechanika (z przystankami), silnik sie zagotowal, okazalo sie ze rossadzilo mi chlodnice, pompa sie rozleciala . przez pompe nie bylo obiegu, gaz nie byl ogrzewany w parowniku dlatego caly byl zaszroniony i rowniez z tego powodu ze nie bylo obiegu cieczy nie bylo ogrzewania.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 23:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
prozac 318is, wIESZ CO u MNIE chłodnica Cała.Pompa wody także raczej....także mi się zagotował.Ale powiedz mi czy tak jak pisałem Dlaczego Nawiew NIE DZIAŁA...właśnie na moją logikę termostat zatrzymał Się na Małym Obiegu....I także nie ogrzewało Parownika..Ale czekam na Opinie jeszcze innych forumowiczów.

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 23:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
prozac 318is napisał(a):
Po drodze Czerwone Pole Temp non Stop.


jesli temp sie podnosi to nie mozna jechac dalej! Tym bardziej jak na czerwone pole wchodzi... Auto na lawete i badasz przyczyne a nie zazynasz silnik.
Mogla sie wykrzywic glowica od przegrzania, moze tylko pompa poszla. Jesli po wymianie pompy silnik nadal bedzie sie grzal, trzeba najlepiej sciagnac glowice i dac do sprawdzenia czy nie pekla


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 23:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Tak pewnie a ty myslisz qrax, że ja tam myślałem o tym ...Poza tym w czasie jazdy już temp mi siadła na poniżej czerwonego pola.
jak Pisałem jak weszło na Czerwono stawałem i dałem odpocząc Silnikowi itd.
Zrobiłeś mi wykład "Co zrobić gdy" ..?? A nie napisałeś konkretnie co może być przyczyną czy podzielasz Moje zdanie o termostacie. itd według podanych objawów.Poza tym jakie to zarzynanie Silnika Weszło na czerwone Stop ochłonął i do domku dalej. powoli.

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 00:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 86
Lokalizacja: GRÓJEC
a co kolego robiles? poprostu go ZARZYNALES jawnie i swiadomie. a teraz przychodzisz po pomoc?za jakis czas bedzie pewnie wystawiony na alegro....stan igla


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 10:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Boże panowie Litości bijecie Piane co nie ma znaczenia.Mogłem na 1 biegu jechać zarzynając Silnik do odcinki zapłonu.I Nikogo nie powinno to obchodzić.To Moja Indywidualna sprawa jak dotarłem do domu.Ta rzecz nie podlega dyskusji..Czy laweta czy sam.Opisowo podałem by przybliżyć co Się stało...
Podałem sprawę całą.Objawy i proszę o konkretne odp..
Zepsuło się to i to zrób może to Tamto ..A dlatego że....
A nie kurcze wykłady :mur: ..tak jawnie i świadomie.się zatrzymałem.I nie będzie wystawiony na allegro..Co to ma do rzeczy.To że mam 23 lata nie róbcie ze mnie Idioty.Tylko pomóżcie.bo człowiek nie jest chodzącą encyklopedią.
Super forum naprawdę.Nie tylko U mnie co post to wypowiedzi Inne.I NIE NA TEMAT
NO LUDZIE ZŁOCI .,?? czy ja pytam jak pchać Auto???? czy Zadałem konkretne PYTANIE???? :wsciekly:
jesteś/cie Starszy/i podzielcie Się wiedzą. ale jeżeli nie znacie przyczyny to nie rozumiem po co post .w którym skaczemy Sobie do Gardła bo zrobiłem cos nie po waszej mysli. :dobani:

Zepsuło się to czy owo...Ja poczytałem u nas na forum ..Ale nie jestem pewny..Zadaje pytanie..Od tego jest forum chyba By sie pytać.

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 16:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1697
Lokalizacja: LLU
sprawdz moze uszczelke pod glowica........., na odpalonym silniku (tylko nie goracym) odkrec korek od chlodnicy i sprawdz czy ci nie bulgocze powietrze w plynie, jesli tak to moze byc uszczelka lub glowica..... u mnie mechanik wlasnie obstawial uszcczelke, bo mowil ze wlasnie w bmw jest cienki blok i po zagotowaniu silnika szybko ja wydmuchuje, ja robilem czesto przystanki w drodze do niego jak mi temp wysoko skakala wiec sie to nie stalo.......... a co do termostatu to nie wiem.... musisz sprawdzic, moze niech wypowie sie ktos kto sie lepiej orientuje....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 18:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
prozac 318is, odpada....Już to zrobiłem :) nie nie płyn stoi a w Oleju nie ma płynu itd..Więc powiem Ci że to odpada. że Uszczelka.;/
kurczę...chyba termostat.;/

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 19:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Panowie czego wy sie czepiacie innych rzeczy niz temat. Zazynał silnik jego sprawa a wy przezywacie jakby to było wasze auto...

A wiec jezeli nie masz ciepłego nawiewu w srodku to stawiam na termostat. Njalepiej sprawdz go: wyciagni termostat i wrzuc do wody, zacznij ja gotowac i obserwój termostat kiedy sie otworzy. jezeli ta próba wskarze ze termostat jest dobry to albo pompa albo zapowietrzony układ... Zobacz napiecie paska klinowego (jezeli taki masz)

Pozdrawiam

_________________
Polska pisownia nie jest Âłatwa ale moÂżna sie jej Âłatwo nauczyĂŚ...


PomogÂłem pochwal!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 19:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 238
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: 316i E36
Kod silnika: M43
Kiedy mi zamarzał parownik okazało się że padła mi pompa wody i przy okazji termostat. Bo na bank jak marznie parownik to wina pompy wody, więc lepiej to sprawdź.
Koledzy już pisali o tym ale Ty napisałeś że wydaję Ci się że raczej nie... Wydawać to się może wiele, sprawdź tą pompę lepiej bo to na prawdę może być jej wina. I nie unoś się tak na kolegów którzy Ci skrytykowali za jazdę na "czerwonym polu", bo większość tutaj obecnych to prawdziwi fani marki, szanujące swoje auta. BMW to nie Maluch !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 13:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
panowie Dziękuje za KONKRETY :hyhy:
Dziś się za to zabiorę będę rozkręcał i Zobaczę co tam w Środku SZUMI :P Kełysz, twoją metodą ;]
i dam znać..
Zobaczę także co z tą Pompą
MauerFranz, to może apropo postu na poście o termostacie FANI się spytają czy mam Dywaniki bo szkoda Weluru i czy mam Olej taki jak Oni uważają Za dobry :P
Oraz czy myje Auto 3 razy w tygodniu .I czy kupując Pasek rozrządu mam taki jak trzeba .
Ale to już Abstrahując od tego hehe <żarcik>

nie nie Dajmy spokój .Ale milę dziękuję za te potwierdzenia i Napisze na czasie co było przyczyną tej Awarii ;]...według podanych objawów .

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 13:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
MAX-ZRZ napisał(a):
prozac 318is, wIESZ CO u MNIE chłodnica Cała.Pompa wody także raczej....także mi się zagotował.Ale powiedz mi czy tak jak pisałem Dlaczego Nawiew NIE DZIAŁA...właśnie na moją logikę termostat zatrzymał Się na Małym Obiegu....


Mialem identyczna sytuacje w zeszlym roku i byla to wina termostatu...

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 17:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
a mi parownik zamarzł jak nie było płynu w chłodnicy.poprzedniego dnia przez przypadek wszystko mi wyleciało i musiałem jechać na stacje po petrygo.....3 kiometry strachu i luz....Więcej odpowietrzania niz to co warte.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 19:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
ohoo Panowie Inna natura problemu w moim przypadku.
Jutro fotki itd opiszę co się stało.

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 15:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Witam po 2 dniowych walkach w chłodnicą I poczytaniu troszkę zauważyłem coś!
otóż poci mi się chłodnica na dole poniżej tego żółtego zbiorniczka gdzie wlewamy Płyn.
i od tego chyba się cały mój problem zaczął .
Na tym Skanie z książki "SAM NAPRAWIAM BMW 3 E36" widać uszczelkę na dole baniaczka ;]

Obrazek

I ja tak żę rozebrałem chłodnicę.W zasadzie napiszę co Mnie skłoniło Mimo tego że TERMOSTAT także wyjełem i sprawdziłem.
Otóż zapowietrzony układ i wyciek powyżej temperatuty ok 60oC który zauważyłem był przyczyna Moich problemów.
Ale płyn mi się zbierał na dole no to inteligęnty MAXiu rozebrał to i wyczyśćił :]
rozebrałem to i po wyciągnieciu za baniakiem miałem pełno takiego hmmmm SZLAMU
To rozpuchol i ładnie pędzielkiem wyczyściłem :hyhy:
Poskładałem do kupy zalałem Płyn zapaliłem autko odpowietrzyłem tpm Stoi wszystko gra a tu nagle....Znowu lekko widze płyn na dole.??
Czyżby na uszczelka (patrz 1 foto nr.3 )
I znowu rozebrałem i Wszystko się wyjaśniło. :zdziwko:
teraz foto co mi padło :zalamany:

Cała chłodniaca i ten baniaczek z boku wyrównawczy
Obrazek

po rozebraniu tego ;]

Obrazek

I teraz własnie Tu sie pojawił problem widoczny nie widoczny wczesniej !!!!
Foto następne

Obrazek

I tu na tym foto widać lekko przetarty kawaleczek od Zbiornika
Co za tym idzie układ nie jest zamknięty i stąd problem
Obrazek


Wybaczcie za foto ale mam tylko V3 motkę do zdjęć a chciałem wam pokazać Co i jak
Wcześniej ODRAZU piszę płynu mi nie pobierało Dopiero po ostatnim zagrzaniu zaczeły się dziać dziwne rzeczy ;]

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL