BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 02:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] wymiana mostu e30 320i - jaki mi polecacie
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 10:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
Witam

Mam BMW e30 320i 1987r sedan

silnik: 129KM i 164 Nm przy 4300 Nm/obr/min

odecny most ma przełożenie 3,727

zaczyna lekko chuczeć i cieknie z niego takze regeneracja i robocizna wyniesie pare stowek taze zdecydowalem ze wymienie odrazu caly most. Pomyslalem ze odrazu skorzystam przy wymianie na osiagach wsadzajac inny dyfer z wiekszym przelozeniem.

autem jezdze glownie po samym miescie do pracy i dla rekreacji na zlotach w klubie bmw olsztyn ,
glownie chodzi mi zwiekszenie przyspieszenia 0-100 co daje wiecej radosci niz jazda V-max

oczywiscie nie przesadzajac zeby biegi nie byly zbyt krotki widzialem ze sa na allegro mosty 4.10 (sa one chyba od silnikow 1,8) czy w polaczeniu z moim silnikiem nie bedzie to szkodliwe dla innych podzespolow i jak auto bedzie sie sprawowac po takim zabiegu

slyszalem rowniez opinie ze zmieni sie rozniez spalanie auta

chodzi mi o maksymalne zwiekszenie przyspieszenia zachowujac przy tym optymalnie pozostale parametry tj. spalanie v-max elastycznosc pracy silnika itd.

widzialem rowniez mosty z przelozeniem 3,93

takze pytanie moje na co sie zdecydowac , czy ktos moze mnie skierowac w dobra strone

PS. aktualny most w mojej e30 podejrzewam ze posiada szpere gdyz bardzo dobrze kreci na dwa kola i ladnie sie kontroluje przy jezdzie bokiem , druga rzecza po ktorej moge sie spodziewac obecnosci takiego dyferencjalu to fakt ze jest w wersji sportowej przeczytalem z VINu

Wyposażenie

S219A SPORT LEATHER STEERING WHEEL - Kierownica sportowa ze skóry 380 mm
S286A BMW LM RAD/BMW STYLING - Obr. BMW, st. le. BMW Styling
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH - Centralny zamek z autoalarmem
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S324A FRONT-UND HECKSPOILER - Spojler przedni i tylny
S330 SPORTPAKET
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM - Szkło izolacji cieplnej zielone
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL - Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S704A M SPORT SUSPENSION M - Podwozie sportowe

jak moge sprawdzic czy rzeczywiscie jest zamontowana szperka i jaki most mi doradzacie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 11:29 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No to masz dyfer od 325i, faktycznie deko za długi. Tu masz rozpiskę, jakie dyferencjały były w e30:
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00023.htm
Ja mam 4.10, jeździ się ok, ale wiadomo - zależy czego kto oczekuje.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 14:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
maaad a jaki miales wczesniej dyfer?? ja wyczytalem z tej strony ze mam 3,73 http://www.maxbimmer.pl/artykuly/dane-t ... -e30.shtml fizycznie nie wchodzilem pod auto i nie sprawdzalem

zauwazyles jakies zmiany po wymianie dyfru??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 17:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
jak most to tylko ze stara 66 :wstyd: MOST! :wstyd:

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 19:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
most , dyfer, dyferencjał, przekładnia główna , most napędowy :wstyd: nie łapmy się za słowa każdy wie o co chodzi....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 20:18 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
kem44, ja od początku miałem u siebie 4.10. A to, że mam 4.10, to wyczytałem z blaszki przymocowanej do dyferencjału. Sprawdź, czy u Ciebie też jest taka i będziesz wtedy wiedział na 100%, jakie masz przełożenie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL