BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 czerwca 2025, 11:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Szarpie przy skręcaniu w lewo, stuka na wybojach
PostNapisane: 19 października 2009, 10:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Witam,

Sorry taki trochę łopatologiczny opis

Problem znajduje się gdzieś w układzie kierowniczym, 1 objawy były takie że przy wjechaniu w dziurę nawet nie wielką z małą prędkością słychać było stuknięcie w prawym kole. Najlepiej to czuć i słychać gdy sie kręci na nierównej drodze w lewo na malutkiej prędkości lewe koło normalnie odbija a prawe zawsze stuknie.

Najgorzej jest przy wchodzeniu w lewy łuk przy nieco mocniejszym łuku zaczyna strasznie bić (tylko przy skręcie w lewo) czuć jak kierownica wpada w rotacje drży to lewo to praw zastanawiam się czy to prawe koło nie wpada w rotacje i ta to czuć na kierownicy , po zmniejszeniu w takim momencie predkosc i wyprostowaniu kół (bicie ustaje ustaje) dzieje sie tak od 3 dni przy jeździe okolo 60km nie czuć bicia jest ok.

Byłem na takim prowizorycznym kanale nie widać luzów jedynie pośrodku na końcu drążka kierowniczego tylko słychać to lekkie pukniecie przy odbijaniu w lewo.

Tak samo jak kopne opone pasażera od tej str = >O nie od tej O<= czyli to słychać pukniecie tak jakbybyła przestrzeń i przy kopnieciu dobijało do czegoś w lewym kole tego nie słychać

Przy kręceniu na wyłączonym silniku = bez wspomagania (lewo prawo) czuć jakby maleńki luz i stuknięcie przy skręcie w lewo.

I tu moje pytanie na co mam zwrócić uwagę co to może być jak to wygląda.

Chce jechać z autem na przegląd by mi to sprawdzili ale różnie to bywa dlatego chciałbym mieć jakieś pojęcie na temat usterki i zajrzeć pod auto razem z mechanikiem na szarpakach pewnie dużo łatwiej będzie dostrzec gdzie jest luz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 12:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
Może masz luzy na maglownicy, gdzieś był temat jak je kasować.
A jak z gałką końcówki drążka kierowniczego?
pzdr

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 13:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
gugus89 napisał(a):
A jak z gałką końcówki drążka kierowniczego?
pzdr


A jak sprawdzić czy z nią wszystko ok ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 14:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
Sprawdź sworznie w przednich wahaczach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 14:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 264
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
sworznie lub laczniki stabilizatora moze

_________________
BMW Klub Jelenia Góra --> http://www.bmwklub.jgora.pl
Moja ukochana :) viewtopic.php?p=392599#392599


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 16:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
Masters napisał(a):
gugus89 napisał(a):
A jak z gałką końcówki drążka kierowniczego?
pzdr


A jak sprawdzić czy z nią wszystko ok ?


Lewarek z przodu podłóż, podnies i chwyc za kolo. Energicznie spróbuj skrecac kołem w lewo i prawo jak kierownica, tyle że ty trzymasz kolo i nasluchuj czy stuka gałka..
Dla pewności możesz tez sprawdzić gałkę wahacza która mo0cowana jest do zwrotnicy..Robisz to w podobny sposob. Chwyc za dół i górę koła i starasz sie ciagnac raz góre raz dół..jak cos puka w którymś z przypadków to masz winowajce..

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 13:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E36 Cabrio
Kod silnika: M50B25 VANOS
sworzeń


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 13:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Oleczek napisał(a):
Sprawdź sworznie w przednich wahaczach.


Racja okazało się że to sworzeń wachacza ten po środku (chyba wewnętrzny dlugi)

Teraz moje pytanko czy wymiana wymaga mechanika ?
P.S ile może kosztować ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 13:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
Masters napisał(a):
Racja okazało się że to sworzeń wachacza ten po środku (chyba wewnętrzny dlugi)

Teraz moje pytanko czy wymiana wymaga mechanika ?
P.S ile może kosztować ;]


Jak masz kanał i prasę oraz trochę smykałki to dasz radę sam.
Ja za wymianę 4 sworzni i 2 łączników stabilizatora płaciłem 100 zł, ale to tak trochę po promocji ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 14:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
bez kanalu też da rade. ten dlugi to nawet domowym sposobem zmienisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 15:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
septi napisał(a):
bez kanalu też da rade. ten dlugi to nawet domowym sposobem zmienisz


No właśnie bardziej takimi sposobami bym chciał ale nie mam kanału ani prasy, kanał to jeszcze na upartego się nawet znajdzie.


Wygląda to tak że wystarczy odkrecic tamten wystukać tego wsadzic nowy przyłożyć od dołu jakąś szmate i klepnać młotkiem hehe czy to tylko tak fajnie wygląda i może dojść do komplikacji ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 16:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
najwazniejsze aby ten przy kole zbic, dlugi odkrecasz i przez breche mlota mu sprzedajesz.
przydala by sie też spawarka juz tlumacze
1zaspawujesz trzpien sworznia i mlot ci sie nie zemsknie i kolegi palce, rece ocaleja
2poprzez spawanie metal sie rozszerza i latwiej wybic
montaz swoznia:
1dobrze oczysc gniazdo tam gdzie ma byc nabity np papierem sciernym
2zdejmij oslone gumowa ze sfoznia zebyjej nie uszkodzic
3 posmaryj smarem dla poslizgu
4 dopasuj tulejke srednicy swoznia aby nieprac bezposrednio w swozen
5 zakladasz ta gyme i skladasz mozesz dac tam smaru bo zawsze tam bidnie go jest
jak cos jeszcze to pisac sprubuje pomuc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 19:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Uznałem jednak że za dużo zachodu,za mało czasu. Dzwoniłem do Pana Krystiana i powiedział 100zł porównałem z ceną innego warsztatu usłyszałem tam 80zł uznałem że lepiej dopłacić te 20 zł ;] jutro jade wymienić sworzeń ;). Przy okazji dowiem się ile jeszcze mnie kaski inne naprawy pochłoną :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL