BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 00:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Silnik sie przegrzewa :/
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47TU
Mam taki problem... silnik sie przegrzewa do czerwonej kontrolki juz po paru kilometrach. jaki moze byc tego powod ? dodam, ze plyn w chlodnicy jest i jest plynny a nie zamarzniety. nie sprawdzilem jeszcze czy kreci mi sie wiatrak od chlodnicy, ale dzis to zrobie... kumpel w pracy mowil mi, ze moze to byc pompa wody, ale nie wiem czy ona moze miec tu cos do rzeczy. ahh... no i jeszcze jest ogrzewanie... skoro silnik jest goracy to dlaczego wieje zimnym ? masakra... prosze o podpowiedzi, bo na dniach mam zamiar jechac z nim do warsztatu i nie chce zeby mi jakies kity wciskali :/ (oczywiscie nie jezdze nim teraz)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 09:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Polska
Może na początek sprawdź czy sie termostat otwiera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 09:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 167
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: e34 540i
Kod silnika: m60b40
a co jest przyczyna jesli nie moge dogrzac samochodu temperatura ledwo dochodzi do pionu , waz dolny od chlodnicy zimny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 09:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
snieciorz, pewnie masz układ zapowietrzony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 10:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
snieciorz napisał(a):
a co jest przyczyna jesli nie moge dogrzac samochodu temperatura ledwo dochodzi do pionu , waz dolny od chlodnicy zimny

Termostat do wymiany na 99%. Zaciął się na otwarciu

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 10:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 167
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: e34 540i
Kod silnika: m60b40
wodzu6 napisał(a):
snieciorz napisał(a):
a co jest przyczyna jesli nie moge dogrzac samochodu temperatura ledwo dochodzi do pionu , waz dolny od chlodnicy zimny

Termostat do wymiany na 99%. Zaciął się na otwarciu


wiec to raczej nie pompa wodna?jak sprawdzic czy pompa jest ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 10:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Wa-wa, Lublin
Skoro z nawiewów wieje zimnym to znaczy, że nie ma obiegu wody. Do wymiany jest więc albo termostat, który jest cały czas zamknięty, albo pompa wody. W sumie to może być też zapowietrzony układ chłodzenia, ale żeby aż tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 11:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47TU
a jak z silnikiem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 15:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
panmarcin cos musialo zamarznac i nie ma obiegu, wstaw auto do cieplego garazu i po kilku godzinach odpal, jesli pomoze to wymien plyn chlodniczy

lub jesli nie masz garazu to rozgrzewaj silnik i chlodz i tak w kolko az chlodzenie bedzie pracowalo poprawnie, jesli to pomoze to tak jak wyzej - wymiana plynu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 09:45 
a moze masz uszkodzony wskaznik ktory pokazuje ci temerature? jak tak mialem i wymienialem termostaty i dalej tak samo sie dzialo az w koncu wymienialem czujnik temteratury i bylo ok


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 10:14 
pompa Ci padla.


Góra
  
 
 Tytuł: 316 Compact - przegrzewa sie
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 22:14 
Witam
No to mam od paru dni podobny problem...a zaczęło sie jak chciałem płyn dolać na gorącym silniku do chłodzenia bo mi nie grzał w środku - no i płyn mi sie troche wylał jak próbowałem odkręcić korek - no i zaczeły sie cyrki z przegrzewaniem silnika - strzałka na czerwone pole.

Jak na zimnym dolałem juz płynu to sie troche uspokoił, choc dalej nie grzeje!

Sprawdziłem termostat - ok, pompa wody też oczywiście, ale dalej zimny i gdzieś płyn tracę,

Odpowietrzyłem go,

Do nagrzewnicy dochodzi gorące powietrze, ale na powrocie wąż jest tylko lekko ciepły!

Może ktoś miał podobny problem, to może doradzi co robić i czy te temperatury węży są normalne.

Jutro planuje zobaczyć pokrętło od tem, zawór do nagrzewnicy i jakoś odpowietrzyć może nagrzewnicę.

Pozdr


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47TU
no to tak... nie zrobilem nic :) pogadalem z mechanikami... miala byc chlodnica, miala byc pompa... rozne dziwne rzeczy.

na koniec za rada pana romka mechanika, odpalilem auto wczoraj (jak bylo jedynie -3 stopnie) pochodzil sobie troche az osiagnal normalna temperature (polowa wskaznika), sprawdzielem rury od chlodnicy (byly dalej miekie, wiec nadcisnienia nie bylo). silnik pochodzil chwile, wskazowka nie przesunela sie ani troche, wiec postanowilem sie przejechac i nic... problem wyparowal... silnik dziala cacy, chlodzenie dziala, ogrzewanie tez... chyba sie na mnie auto obrazilo za cos... albo przymarzlo jak bylo te -25 w nocy.

tak czy owak... problem sam sie rozwiazal :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 13:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Zamarzniety poprostu:) Teraz zmien płyn na zimowy i odpowietrzaj. Wtedy juz to sie nie powtorzy i bedzie ciepełko:) :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47TU
dokladnie taki mam zamiar :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL