BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] M50B25 wymiana paska kompresora klimatyzacji - jak?
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 22:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Witam!

Mam problem z moim śmigiełkiem, konkretnie klima przestała działać. Po oględzinach okazało sie,że pasek klimy jest cały popękany i ma duży luz. Jako, że jestem daleko od domu, poza granicami naszego pięknego kraju wymiana u mechanika nie wchodzi w grę choćby ze względu na koszta. Pasek mama już kupiony tylko nie wiem jak sie za to zabrać, czy potrzebny jest kanał? Jest tam plastikowa rolka napinacza bez żadnej sruby, czy jest to napinacz dokręcony na stałe czy może jakiś hydrauliczny patent który można cofnąc przy wyłączonym silniku? Proszę o pomoc,bo choć sprawa wydaje się błacha a sama wymiana w miarę prosta to niechciałbym sie za to zabierać i w połowie roboty stwierdzać,że jednak nie dam rady. Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam wszyskich śmigiełkowych śmigaczy. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 07:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Barthezz zdejmij plastikowy kapselek z przodu rolki zabezpiecza on łożysko rolki przed kurzem itp; zobaczysz wewnątrz gniazdo na klucz imbusowy 8mm zdaje się ,wkładasz klucz i naginasz go zdodnie z ruchem wskazówek zegara stojąc przodem do maski ,w ten sposób luzujesz napinacz i bez problemu nałożysz pasek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 09:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
dokładnie tak, tydzień temu przerabiałem to u siebie i jest to proste. Myślę, że kanał by był bardzo wskazany do tego, ale jak się odpowiednio nagimnastykujesz to może uda się go wymienić od góry.

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Dziękuję za odpowiedzi, faktycznie było to dość proste, cała operacja zajęła jakieś 20 minut i udało się bez kanału. Jedyną rzeczą, którą należało zrobić aby ułatwić sobie dostęp od gory to demontaż plastikowej osłony na chłodnicy kierującej powietrze na wiatrak - mocowana na dwa wciski. Oczywiście podziękowalne "nominacje" rozdane, Pozdrawiam :D :D :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL