BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 11:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Bunia nie odpala, proszę o pomoc (M40)
PostNapisane: 18 października 2008, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: PoznaĂą
Panowie mam problem
Auto to Bmw E36 318 M40
Problem jest następujący

Auto pracowała na wolnych obrotach,aż w pewnym momencie zgasło
pierwszą rzeczą o jakiej pomyślałem to brak paliwa
dolałem 10 litrów benzyny....efekt taki ze auto pracowało jak by na 2 cylindry,nie równo,obrotomierz szalał,gasło,biały dym z wydechu.....jak by go przelewało,czuć było benzyne z wydechu

Kupiłem filtr paliwa.żadnych efektów
Kupiłem świece,nic
sprawdziłem iskrę, jest
sprawdziłem pompę , podaje
wymieniłem listwę wtryskową wraz z regulatorem ciśnienia paliwa ,nic

wyciągając układ dolotowy wyczysciłem przepustnice,jedną rzeczą na którą zwróciłem uwagę to kropelki paliwa w przepustnicy od strony dolotu.....

auto nie odpala teraz już wcale,nie mam już absolutnie pojęcia co to może być, auto do tej pory pracowało rewelacyjnie,silnik nie brał ani grama oleju.......


Jeśli ma ktoś jakieś pomysły,błagam o sugestie i z góry dziękuje
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 18 października 2008, 20:40 przez SOPELTomcat, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
sonda,przepływka dobre? zamiast wymieniać wszystko po kolei sprawdz na kompie może coś pokaże...

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A jak dojedzie na kompa skoro nie odpala???A pozatym pokaze błedy ktore były do tej pory.Nie wiadomo czy poprzez rozlaczenie aku na spory czas nie skasowaly sie błedy.Takze czasami kolego pomysl...Pozdrawiam


A po drugie:Czy jak ci sonda siadzie to nie uruchomisz auta???Albo jak przeplywka????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
Po pierwsze zamiast sie mnie czepiać to byś mu coś pomógł a nie sie tylko mądrujesz!!! :cisza: po drugie można go zaholować albo przywieść do niego kompa!!! :cisza: po trzecie gdzie masz napisane że odłączał akumulator???!!!! :cenzura: :krzeslem: :lamer: :idiota: :kijemgo: :11: :29: :43: :shoot:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Wow jak kolorowo.....Ciekawe co ty bys zrobił???Zapchal na kompa czy do mechanika???A po 2 jak pisalem wyzej i przeplywka i sonda nic nie pomoga.Napisz czy pompa paliwowa dziala?Czy jak przekrecasz kluczyk sluchac szum???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: PoznaĂą
panowie spokojnie......

no faktycznie Maniek666 ma racje,uszkodzona przepływka ,lambda nie uniemożliwi uruchomienia auta tylko jego nierówną i niestabilną prace.....
a komputer faktycznie wielokrotnie już restartowany....

ale mimo wszystko dziękuje za wszelkie sugestie.....

ps.Holowanie auta na tester bądz oddanie do mechanika to już ostateczność...boje sie tych naszych magików..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: PoznaĂą
maniek6600 napisał(a):
Wow jak kolorowo.....Ciekawe co ty bys zrobił???Zapchal na kompa czy do mechanika???A po 2 jak pisalem wyzej i przeplywka i sonda nic nie pomoga.Napisz czy pompa paliwowa dziala?Czy jak przekrecasz kluczyk sluchac szum???


tak,pompa działa na 100 %


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A pompa paliwa buczy jak przekrecasz kluczyk?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: PoznaĂą
pompa pracuje,a co za tym idzie przekaznik pompy dobry

bylismy we dwóch,przy wyciagnieciu przewodu paliwowego przy próbie rozruchu tryskało pod dużym ciśnieniem ,wiec pompa na pewno podaje paliwo*zresztą słychac pracującą pompe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie no dobra czyli najpierw zgasł dlatego że paliwa nie było tak? sprawdz czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie no dobra czyli najpierw zgasł dlatego że paliwa nie było tak? sprawdz czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: PoznaĂą
dziwne jest jeszcze fakt następujący,jak auto pracowało nie równo i gasło,to przy zgaszonym silniku słychać było jakieś dziwne zgrzyty od strony listwy wtryskowej,a dokładnie regulatora ciśnienia.....dlatego wszystko wymieniłem,ale nic nie pomogło.......
wrażenie takie jak by było jakieś zwarcie.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: PoznaĂą
Krzysztof83 napisał(a):
nie no dobra czyli najpierw zgasł dlatego że paliwa nie było tak? sprawdz czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy


Ja nie napisałem że zgasł dlatego że nie było paliwa,to były moje pierwsze przypuszczenia które okazały sie nie trafione,niestety
paliwo dochodzi do wtryskiwaczy,listwa paliwowa z wtryskami wymieniona,wiec przyczyną nie są zapieczone wtryski czy walnięty regulator.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 22:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
iskra jest paliwo jest a tu sie nie pali :mur: hmmm ja bym sprawdził ciśnienie w cilindrach. listwa jest sterowana kompem , może coś z tym sterowaniem sie porobiło

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: PoznaĂą
Krzysztof83 napisał(a):
iskra jest paliwo jest a tu sie nie pali :mur: hmmm ja bym sprawdził ciśnienie w cilindrach. listwa jest sterowana kompem , może coś z tym sterowaniem sie porobiło


szczerze to nie sądze że auto które pracowało super,paliło na dotyk nagle straciło kompresje......

z tym kompem to coś może być....
czekam na dalsze sugestie forumowiczów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 22:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
ja też w to nie wieże ale trzeba szukać wszystkiego aż w końcu wyjdzie na jaw :ok: aha jak już dojdziesz do tego co sie porobiło to bym był wdzięczny o informacje bo bardzo jestem ciekaw :hyhy:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 00:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
a nie przyszło nikomu o głowy że może z rozrządem się coś stało?? efekt jakby podobny więc radziłbym to sprawdzić

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 09:00 
SOPELTomcat napisał(a):
efekt taki ze auto pracowało jak by na 2 cylindry,nie równo,obrotomierz szalał,gasło,biały dym z wydechu.....jak by go przelewało,czuć było benzyne z wydechu


ROMSI napisał(a):
a nie przyszło nikomu o głowy że może z rozrządem się coś stało?? efekt jakby podobny więc radziłbym to sprawdzić


Raczej nie. Gdy przeskakuje rozrząd, obrotomierz nie szaleje.

Jeśli szaleje obrotomierz, to obstawiam czujnik położenia wału na kole pasowym. Albo sam czujnik, albo przewód, który od niego idzie jest przetarty lub wrażliwy na wilgoć, która się dostała. Jestem niemal pewny, że w tym przypadku o to chodzi... Obrotomierz z niego zczytuje wartości i odczytuje tak, jak kręci się wał korbowy, więc, a raczej wał korbowy nie będzie aż tak szybko zmieniał swojej prędkości, jak pewnie skakał obrotomierz.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 09:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: PoznaĂą
chciałbym wspomnieć że latanie obrotka wyglądało w następujący sposób...
przy próbie rozruchu wskazówka od obrotomierza zamykała budzik,biegała po całej skali, to nie działo się przy zapalonym silniku,jak już udało sie odpalić auto to obroty pływały...ale nie w takim zakresie

ps.dzisiaj będe sprawdzać czy z listwy wtryskowej leci paliwo.... jeśli nie podaje na wtryski,a jest iskra,działa pompa to obstawiam sterownik silnika???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 09:24 
nie równo chodzi, z wydechu czuć benzynę, bo sterownik daje za dużo paliwa. Jednak mimo wszystko myślę, że sterownik masz okay, tylko, że dostaje złe informacje od ów czujnika położenia wału korbowego.

Nikt tu nie wspominał o nim, a jest duże prawdopodobieństwo, że to właśnie jego wina. To się zdarza w E36


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL