BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 10:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] czy to na pewno uszczelka?
PostNapisane: 11 maja 2009, 13:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
witam


mam pytanie czy mozliwe zeby padla uszczelka i nie wystepowaly inne objawy tylko zbyt duze cisnienie w ukladzie chlodzenia? m52b20

zauwarzylem ze w ukladzie chodzenia jest zbyt duze cisnienie tj rurki do chlodnicy sa twade nie moge ich scisnac.

co wskazywalo by na uszczelke pod glowica,

ale temperatura silnika jest ok, plynu nie ubywa, ogrzewanie smiga, nagaru na korku wlewu oleju/bagnecie nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 13:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
duzo bylo juz na ten temat. powinienes uzyc opcji szukaj.
trzy slowa moze to byc visco , termostat, pompa wody a na koncu uszczelka

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 16:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
jeffrey1212 napisał(a):
trzy slowa moze to byc visco , termostat, pompa wody
wisco jest wpozadku, i wnoskuje ze termostat i pompa wody tez skoro silnik sie nie przegrzewa i krecha na wskazniku stoi pionowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 16:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
u mnie tez temp byla ok a termostat nie dzialal. a 100% pewny jestes ze visco dziala bo wiesz to ze sie kreci to nie znaczy ze dziala. a co do pompy to bym ja zostawil.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 17:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
jeffrey1212 napisał(a):
u mnie tez temp byla ok a termostat nie dziala
i miales ten sam objaw? jak sciskam za wąż dolny to czuje ze plyn sie przelewa na gornym przewodzie na cieplym silniuku, wiec co moze byc zamkniety? czy otwarty caly czas?

jeffrey1212 napisał(a):
pewny jestes ze visco dziala bo wiesz to ze sie kreci to nie znaczy ze dziala.
na zimnym dam rade je zatzrymac paluchem a cieplym juz nie, wiec raczej zapina, :luka:
jeffrey1212 napisał(a):
a co do pompy to bym ja zostawil.
czyli nie bral pod uwage tak?

plynu mi nie wywala, nawet jak odkrece korek na goracym silniku, tylko powietzre wieje,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 19:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
a sprobuj wymienic korek od ukladu chlodzenia albo pozycz od kogos i sprawdz jeszcze raz :/

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 19:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
myślę że kolega dobrze radzi z tym korkiem
a jeżeli chcesz się upewnić co do uszczelki to przeprowadż test na obecność spalin w płynie w warsztatach mają do tego urządzenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 19:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
jeffrey1212 napisał(a):
sprobuj wymienic korek
to akutat zrobilem odrazu jak zobaczylem problem i niestety dalej to samo,

kurde ale dziwne zeby nie bylo innych objawow tylko cisnienie w ukladzie :zdziwko:

a nie ma tam jakis zaworow o ktorych ja nie wiem, czy czegos w tym stylu co moglo by powodowac taki objaw?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeden z kolegów miał podobny przypadek okazało sie że przyczyną było padnięte Visko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47204


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 11:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
ryszard55 napisał(a):
padnięte Visko
ale u mnie na zimnym silniuku dam rady zatrzymac a na rozgdzanym juz nie wiec chyba jest dobe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 17:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
raczej tak
a czy dolny wąż od chłodnicy jest też taki twardy?
i czy cała chłodnica jest gorąca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 12:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
waz dolny jak i gorny jest twardy. chlodnica nie jest zbyt goraca ale troche sie nagrzewa, ale przewod gorny jest goracy a dolny tylko cieply


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 16:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
witam

u mnie jest tak ze dzis przy 90st. zatrzymalem visco potem mi sie nagrzal do 120 i tez zatrzymalem wiec u mnie to chyba beda czujniki temp padniete,bo nowe visco zalozylem tydzien temu

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 17:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
rdk napisał(a):
waz dolny jak i gorny jest twardy. chlodnica nie jest zbyt goraca ale troche sie nagrzewa, ale przewod gorny jest goracy a dolny tylko cieply

Kolego może sprawdż jednak pompę czy coś się nie dzieje z wirnikiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 17:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Przemo85 napisał(a):
witam

u mnie jest tak ze dzis przy 90st. zatrzymalem visco potem mi sie nagrzal do 120 i tez zatrzymalem wiec u mnie to chyba beda czujniki temp padniete,bo nowe visco zalozylem tydzien temu

ale czujniki temperatury nie mają nic do Visko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 18:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
ryszard55, wiem ale skoro sie visco nie zalacza to silnik sie nie przegrzewa,tak?? a wskaznik pokazuje duzo ponad 90 wiec to czujnik bedzie walniety,jak zle mowie to mnie popraw

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 18:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a może silnik ma taką temp. jak pokazuje wskażnik?
może chłodnica jest już nie wydajna
gdybyś mógł zmierzyć temp. silnika jakimś zewnętrznym termometrem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 19:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
no ale to na postoju bylo wiec nie ma przeplywu powietrza przez chlodnice

czytaj tutaj moj post http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=46451&start=0

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 19:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ale Visko chodzi i ciągnie powietrze przez chłodnicę
jeżeli będzie ona zanieczyszczona to przepływu powietrza nie będzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 19:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
chlodnice plukalem z zewnatrz woda i jest przeswit,zmienie jeszcze termostat bo moze sie przycina jak jest mniejsze cisnienie

ps. czytales ten moj post???

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL