BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 17:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M40B18 kompensatory luzow a sprezyny zaworowe
PostNapisane: 15 maja 2009, 12:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Przemyyśl
Witam.

Moj problem polega na tym ze silnik klepal wiec kolega zaproponowal mi swoje hydrokompensatory z takiego samego motoru ktory chodzil cicho (FEBI).

Po wlozeniu ich do mojego silnika klekot i wywalanie zaplonow :kwasny:

Analizowalem problem z bratem i doszlismy do wniosku ze problemem moga byc za mocne sprezyny zaworowe (moze sa z M43 - taki tuning ktos moze sobie zrobil) ktore sciskaja hydrauliki a co za tym idzie nie otwieraja mi sie zawory - brak mieszanki to brak zaplonow.

Wymyslilem w akcie desperacji ze wladuje pod hydrauliki podkladki z twardego metalu i skasuje luzy meczanicznie

Co o tym myslicie??

dodam ze:
- nowiutki olej wlany
- walek rozrzadu starty max 0.9 mm
- dzwigienki nowe ale posiadaja juz slady zurzycia (maja okolo 8kkm)
- przebieg auta wedlog licznika 180 kkm rocznik 92

Pozdrawiam
Sanndman


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 12:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Sanndman, po tym jak zapisujesz kilo, czyli 1000 jako k, wnioskuje że masz dużo wspulnego z informatyką, albo elektroniką.
A co do mechaniki, to to co piszesz
Cytuj:
Wymyslilem w akcie desperacji ze wladuje pod hydrauliki podkladki z twardego metalu i skasuje luzy meczanicznie

rzeczywiście jest to aktem desperacji. Ładowanie czegokolwiek pod szklanki to mało mądry pomysł. Te zawory mają być regulowane hydraulicznie, a nie na płytkach.
Niech mnie ktoś poprawi jeżeli sie mylę :(

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 09:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Sanndman, Niby pod sobą się nie pisze, ale tak przez myśl od wczoraj mi przeleciało, że jeżeli piszesz
Cytuj:
kolega zaproponowal mi swoje hydrokompensatory z takiego samego motoru

to może coś skopałeś z ustawieniem rozrządu i tu masz problem. To wyjaśniałoby
Cytuj:
Po wlozeniu ich do mojego silnika klekot i wywalanie zaplonow

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Przemyyśl
sciagalem hydrauliki bez zdejmowania walka. przerobilem tez obracanie wokol wlasnej osi.

Nie praktykowalem tylko wkladania ich do gory nogami z wiadomych powodow :rotfl:

Cos mi sie zdaje ze odszukam swoje orginalne hydrauliki i tak dla proby zobacze co sie bedzie dzialo na starych orginalach. Jesli nic to nie da to bede wkladal podkladki - juz raz sobie zalozylem po jednej i powiem ze efekty byly widoczne i odczuwalne ale nadal klekotal.

Pytanie brzmi czy mozna tak jezdzic i nie martwi mnie to co sie moze stac z hydraulikiem ze bedzie chodzil na sucho i/lub wogole nie bedzie pracowal, martwie sie bardziej o to czy walek rozrzadu nie dostanie za bardzo w dupe i czy nie bedzie mi chcialo zerwac paska rozrzadu.

Praktycznie w tym temacie jedynie potrzebuje informacji co do calej reszty wszystko juz ustalone - no chyba ze macie jakis sposob moj problem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL