BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] wymiana termostatu - gdzie jest i jak wymienić
PostNapisane: 7 lutego 2007, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
witam serdecznie,

jeśli ktoś może pomóc, będę wdzięczny, chcę "samemu" wymienić termostat w e36 318IS coupe, gdyż w trakcie spokojnej jazdy silnik traci temperaturę (podobno prawdopodobnie przy dużej prędkości termostat mógł się zawiesić-otworzyć i tak pozostał), proszę o informacje gdzie dokładnie jest termostat i jak go wymienić ?

z góry dziękuję za szybką inf. zwortną

Grzegorz jakubczyk


Ostatnio edytowano 8 lutego 2007, 23:26 przez grzesiu1978, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2007, 07:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 234
Lokalizacja: Lipowa k/Żywca
Moje BMW: E36 318i Touring
Kod silnika: M43b18
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

elemanty 5 - 6 to tam jest termostat! prosze jak ktos moze znalesc lepszą instrukcje niech tu zapoda! ja mu opiske wstawie wieczorkiem z ksiazki "sam naprawiam bmw".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2007, 09:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
mowisz i masz:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=1573

w razie pytan pisz :ok:

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2007, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
dzięki bardzo, czekam pilnie na opis z ksiazki,

pozdrawiam,
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2007, 09:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
w moim linku masz dokladnie na fotach pokazane co i jak

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
wymiana ok, lecz jak późnej właściwie odpowietrzyć, jedna jest na chłodnicy a pozostałe ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 00:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
1. Ustaw ogrzewanie w aucie na max.
2. Odkręć korek wlewu płynu chłodzącego.
3. Zdejmij osłonę pod chłodnicą (jeżeli masz), podstaw jakieś naczynie i odkręć korek spustowy z chłodnicy.
4. Odkręć korek spustowy z kadłuba silnika, jest pod kolektorem wydechowym.
5. Spuść cały płyn z układu.
6. Wkręć z powrotem korki spustowe, ten w kadłubie powinien mieć nową uszczelkę.
7. Nalej świeżego płynu chłodzącego do układu, aż po brzeg wlewu.
Płyn masz wymieniony, teraz odpowietrzanie układu.
1. Wykręć śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu. Jak będzie się wylewać przez nią płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza - zakręć.
2. Wykręć dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu. Jak układ się odpowietrzy - zakręć. Nie we wszystkich wersjach ta śruba występuje, jak nie masz - nie musisz tego robić.
3. Odpal silnik, ogrzewanie cały czas włączone, nie zakręcaj korka wlewu. Lekko przegazuj auto, resztki powietrza wydostaną się z układu, a poziom płynu chłodzącego spadnie. Kontroluj go, jak będzie poniżej oznaczenia max - dolej.
4. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej, zostaw na biegu jałowym i ponownie odkręć śruby odpowietrzające. Musi się z nich wylewać płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza.
5. Zakręć śruby, dolej płynu do poziomu oznaczonego max, zakręć korek wlewu. Gotowe.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL