1. Ustaw ogrzewanie w aucie na max.
2. Odkręć korek wlewu płynu chłodzącego.
3. Zdejmij osłonę pod chłodnicą (jeżeli masz), podstaw jakieś naczynie i odkręć korek spustowy z chłodnicy.
4. Odkręć korek spustowy z kadłuba silnika, jest pod kolektorem wydechowym.
5. Spuść cały płyn z układu.
6. Wkręć z powrotem korki spustowe, ten w kadłubie powinien mieć nową uszczelkę.
7. Nalej świeżego płynu chłodzącego do układu, aż po brzeg wlewu.
Płyn masz wymieniony, teraz odpowietrzanie układu.
1. Wykręć śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu. Jak będzie się wylewać przez nią płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza - zakręć.
2. Wykręć dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu. Jak układ się odpowietrzy - zakręć. Nie we wszystkich wersjach ta śruba występuje, jak nie masz - nie musisz tego robić.
3. Odpal silnik, ogrzewanie cały czas włączone, nie zakręcaj korka wlewu. Lekko przegazuj auto, resztki powietrza wydostaną się z układu, a poziom płynu chłodzącego spadnie. Kontroluj go, jak będzie poniżej oznaczenia max - dolej.
4. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej, zostaw na biegu jałowym i ponownie odkręć śruby odpowietrzające. Musi się z nich wylewać płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza.
5. Zakręć śruby, dolej płynu do poziomu oznaczonego max, zakręć korek wlewu. Gotowe.
_________________ Moje byłe qp http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860 BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen ) http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto
|