BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 00:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Nierówna praca silnika i nie tylko.
PostNapisane: 20 maja 2009, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Jaworzno
Mam coraz większy problem ze swoim M50B25, otóż na gazie jedzie równo i ładnie pracuje, natomiast kiedy przełącze na benzyne auto zaczyna szarpać, dławić, słychać dziwne stuki (strzały) z wydechu i wogóle nie przyspiesza. Mam sekwencyjny gaz i problem jest tym większy że muszę go zapalać na benzynie. Od czego mam zacząć??


Wczoraj zebrałem informacje i sugestie dotyczące moich problemów z M50B25.

Oto one, a obok ich moje pytania:

- przeczyścić silnik krokowy i przepływomierz - wiem że krokówka jest pod kolektorem ssącym, a jak się najlepiej dostać do niego i czym go wyczyścić ? (WURTH preparat do czyszczenia gaźników i przepływomierzy może być)

- czujnik położenia przepustnicy - gdzie się znajduje, jak go zmierzyć??

- regulator ciśnienia paliwa - gdzie jest , jak go zmierzyć??

- wtryskiwacze - jak się do nich zabrać??

- przewód do odmy - jest oszroniony olejem, a guma łącząca przepływke z kolektorem ssącym mam pękniętą ale te odpływy idące w dół komory silnika.

- przy skręcaniu kierownicą podczas powolnej jazdy lub przy ruszaniu słyszę brzęczenie z układu wspomagania, jak mogę to zlikwidować i co wywołuje ten dźwięk??

- co muszę zdemontować aby wymienić uszczelkę pokrywy rozrządu (mam wyciek oleju) i jak stwierdzić czy silnik bierze olej??
Chciałbym się uporać z moimi problemami i proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 08:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
pawel-e34,
Cytuj:
- przewód do odmy - jest oszroniony olejem, a guma łącząca przepływke z kolektorem ssącym mam pękniętą ale te odpływy idące w dół komory silnika.

Zacznij od uszczelnienia dolotu, jak przepływomierz nie mierzy całego powietrza które silnik zasysa, to jak ma prawidłowo pracować.
Przepływomierz masz klapowy, wiec daruj sobie grzebanie w nim, jeżeli klapa swobodnie się porusza i o nic nie zaczepia.
Co do paliwa to regulator znajduje się na listwie wtryskowej benzyny. Jest tam też taki jakby wentyl tam mierz ciśnienie, powinno być ok 3,5 bar (5,2 psi)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Jaworzno
a mógłbyś opisać jak to zmierzyć tak krok po kroku i jak to zacząć rozbierać oczywiście po wcześniejszej wymianie gumy między przepływką a kolektorem.

Mam jeszcze jedno pytanie jak jest bardzo ciepło to mam bardzo słaby silnik, słyszę jak wisco wyje a auto nie chce przyspieszać, jak przełącze na benzyne to zaczyna szarpać i się dusić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 15:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Toudi napisał(a):


Przepływomierz masz klapowy, wiec daruj sobie grzebanie w nim, jeżeli klapa swobodnie się porusza i o nic nie zaczepia.[/quote]

Toudi to nie m20 tylko m50 wiec klapowy ??niebardzo :):)

no ja bym zaczał od sprawdzenia dokladnie dolotu i uszczelnienia go:)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 15:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
:wstyd: nie spojrzałem na kod silnika.
Ale tym bardziej żadnymi wynalazkami po przepływomierzu nie pryskać.
Widziałem nie raz jak ktoś chciał sobie polepszyć i prysnął zmywaczem do gaźników
po takim właśnie przepływomierzu typu "gorący drut", a efekt był taki że poszedł kupić nową przepływkę.
Co do tego sposobu sprawdzenia szczelności dolotu to :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=491484
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=494382
Kolega Variant opisywał taką "innowacyjną" :D (wcale nie nową) metodę naprawy chwilowej tych rur za pomocą takiej taśmy srebrnej wzmacnianej płótnem.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Jaworzno
dzieki za odpowiedz. Mam jeszcze małe pytanie. Dzis wymieniłem rure dolotu do kolektora ssącego i nic nie pomogło, ale zauważyłem też że jak odepne przepływomierz to auto zawahało się na obrotach ale potem juz pracowało równiutko - czyżby padła przepływka??

A znajomy mechanik powiedział że mógł tez przytkać się katalizator czy jest to możliwe że by aż tak?? doradził żebym wykręcił sonde lambda i sprawdził czy jak spaliny będą uciekać przez jej dziurę czy będzie silniejszy, co o tym myślicie?

A w tej gumie łączącej przepływomierz z kolektorem ssącym był alej w okolicach tych dwóch rurek idących w dół - co to znaczy??
Na zimnym silniku rakieta, na gorącym muł roboczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL