BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 07:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Bmw 318 is coś zamula :( Pilne !
PostNapisane: 20 maja 2009, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: polska
Mam 318 is prawie 150 kucy ale mam wrażenie że się muli, w sumie kolesie też tak mi mówią. A najbardziej odczuwalne to jest jak np obojętnie na jakim biegu spokojnie jadę, pedało w podłogę a on najpierw ma takie wahanie 3-5 sek i dopiero załapuje ale jak załapie to i tak wydaje mi się że nie jest to co powinno być. nawet ciężko na suchym palić gumę a przy 150 kucach to spokojnie powinien. Na mokrym to załapie. Jaka może być tego przyczyna? Gdzie szukać winy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 11:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Co do tej gumy, to jeden siądzie za kierownicę i ledwo zapiszczy, a drugi spali opony.
W BMW w dużej mierze zależy to od tego jak sprzęgło puszczasz i od samego sprzęgła.
Ale to tak na marginesie.
Auto trzeba najpierw zdiagnozować na jakimś komputerze, pod kontem uszkodzenia np. czujnika położenia wałka rozrządu, czy przepływomierza.
Sprawdź szczelność dolotu powietrza (nieraz opisywane na forum)
W IS-ie i nie tylko, warto też raz na jakiś czas rozrząd skalibrować.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: maÂłopolska
Mam podobny problem i dzisiaj wieczorem będę siedizeć nad tą kwestią.
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na 2 komponenty.
Przepływka albo czujnik położenia wałka.
Mi na kompie nic nie wyszło więc nie wiem czy nie będzie podobie u ciebie.

Jak zlokalizuję przyczynę to dam znać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 11:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 300
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Moje BMW: e39/e36
Kod silnika: M62B44/M42B18
Toudi napisał(a):
W IS-ie i nie tylko, warto też raz na jakiś czas rozrząd skalibrować.


Mozesz to badziej rozwinac ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 11:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
To znaczy że rozrząd w BMW nie jest wieczny i tak skręcony że żadna siła go nie ruszy.
Czasem walki rozrządu potrafią się nieco przesunąć między sobą, szczególnie przy zmiennych fazach rozrządu, co jakiś czas wskazane jest to kontrolować, ewentualnie ustawić do takiego położenia jak fabryka zaleca.
Zmiana w położeniu wałka ma spory wpływ na prawidłową prace silnika. Po prostu zawory nie wczas się otwierają.

P.S. nowsze IS-y miały kolektor ssący ze zmienną długością dolotu, może warto zajrzeć czy zawór dwusuwakowy działa jak potrzeba i nic z niego nie spadło

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 11:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Dużo tez zależy od szerokości opony.A poza tym IS nie ma 150 koni, tylko 140 :)

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 11:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
marcinekzdw napisał(a):
A poza tym IS nie ma 150 koni, tylko 140


Ale 140 to prawie 150 tak samo jak 1.6 pali prawie tyle co 1.8 a 1.8 co 2.0 a 2.0 .... :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 12:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
palermos, nabijacie się z chłopaka, może ktoś go wkręcił z tą mocą, on bidny nie umie sobie z dowodu rejestracyjnego przemnożyć ;)
103 KW to około 1,36x103=140,08 KM
Ale nie każdy o tym wie :( a poza tym wiesz jak + 10 KM potrafi ego faceta podbudować :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: polska
Powiem tak co do palenia gumy jak ja kupiłem to paliła normalnie teraz coś zamula i niemożna spalić ale nie żebym ją cały czas katował. Opony mam 225/45/16 ale przy tych na początku też paliła. Moja ma dokładnie 147 kucy tak dla sprostowania :P co do tego rozrzadu to zbytnio sie nieznam ale jak koleś mi "strzelał" (jakims pistoletem) to mówił że mam coś lekko przesuniete. Czy to by mi wykazało na kompie? A może być to też np przyczyną bo ostatnio w silniku słysze jakis świst. Ja lekko przygazuje i puszcze to słychać tak jakby świst powietrza. i słychać go dosyć głośno bo jak sie jest na zewnatrz to slychać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 12:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Może sprzęgło zaczyna odmawiać współpracy?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: polska
a jak sprawdzić czy sprzegło jest dobre ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 13:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
jakby to był naped na przod to bym ci poradzil a ze nasze kochane bmki maja na tyl to juz jest problem :hyhy: jak masz kolegów kolezanki babcie i dziadka wpakuj wszystkich do auta ile tylko wejdzie :hyhy: i dawaj mu w pi*de jak obroty beda rosły a samochód guzik jechal to znaczy ze czeka cie wkrótce wymiana :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Ostatnio edytowano 20 maja 2009, 13:32 przez Clatrine, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: maÂłopolska
A może ten świst powietrza to właśnie węże podające powietrze do silnika ?

Dawno temu znajomy miał taki kłopot w mazdzie. Świszczało jak kopnięte a samochód nie jechał. On miał zaraz obok metalowej obejmy mocującej takie pęknięcie na 5 mm i po zaklejeniu taśmą [ taka nowoczesna technika napraw :):)] wszystko się uspokoiło.

Podnieś klapę, pobaw się linką gazu i usłyszysz co w trawie piszczy, albo dokładnie gdzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: polska
Ten świst słychać jak sie przysłuchuje to gdzieś pod silnikiem i średnio po środku ale włąśnie zagladałem i dlej niemoge tego znaleść. Dzisiaj jade na komputer może coś wykaże. a jak nie to dalej bede szukał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 10:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Zanim pojedziesz na komputer sprawdź sobie szczelność dolotu, na forum było to opisywane.
Gdzieś ssie Ci lewe powietrze, dlatego taki drastyczny spadek mocy.
Komputer na pewno nie "powie" w którym miejscu masz nieszczelność.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=491484
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=494382

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 11:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 300
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Moje BMW: e39/e36
Kod silnika: M62B44/M42B18
Toudi napisał(a):
To znaczy że rozrząd w BMW nie jest wieczny i tak skręcony że żadna siła go nie ruszy.
Czasem walki rozrządu potrafią się nieco przesunąć między sobą, szczególnie przy zmiennych fazach rozrządu, co jakiś czas wskazane jest to kontrolować, ewentualnie ustawić do takiego położenia jak fabryka zaleca.
Zmiana w położeniu wałka ma spory wpływ na prawidłową prace silnika. Po prostu zawory nie wczas się otwierają.

P.S. nowsze IS-y miały kolektor ssący ze zmienną długością dolotu, może warto zajrzeć czy zawór dwusuwakowy działa jak potrzeba i nic z niego nie spadło


A czy moge zrobic to sam w domu czy musze odwiedzic mechanika ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 11:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Hummm wygląda to tak.
Bez blokad w jedną osobę nie dasz rady, we dwie jest to realne tylko długo by gadać jak te wałki w odpowiednią pozycje zablokować.
W skrócie trzeba ustawić silnik na znaki, zablokować wał korbowy, dwa klucze w rękę, łapiesz nimi wałki rozrządu i trzymasz, następnie lekko luzujesz kółka na wałkach, ustawisz wałki w odpowiedniej pozycji (te kwadraty na końcach wałków muszą być w jednym poziomie między sobą i zdaje się z rantem głowicy), dokręcasz kółka na stałe, skręcasz wszystko i zrobione.
To tak w skrócie.
Wersja z obrazkami może się pojawić ale chwilowo mam sporo zajęć.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: polska
Szczelnośc dolotu jest ok a komputer nic niewykazał :( i dalej niewiadomo co to za świst mhm czy ktoś ma jesczce jakieś pomysły ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: Radom/Warszawa
masz lpg?
sprawdz gume przeplywomierza czy jest szczelna i nie poparciala. najlepiej ja zdejmij i dokladnie sprawdz czy gdzie nie jest peknieta.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 16:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: polska
nie niemam lpg normalnie na benzynie śmigam ok sprawdze i powiem co i jak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL