BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 17:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Dziwne stukanie w silniku
PostNapisane: 26 maja 2009, 20:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: KĂŞdzierzyn-KoÂźle
Witam jakis czas tem gdy z rana odpalilem moje bmw silnik zacząl chodzic mi jak diesel,ale jak sie rozgrzał to było juz ok ,pojechalem z tym do mechanika zeby mi cos polecil narazie bo niemam kaski i kaal zebym zmienił olej na gestszy. Zmieniłem go i teraz jeszcze gorzej nawet jak olej sie zagrzeje to i tak stuka masakra jak taki naprawde stary diesel i w dodatku jak wcisne gaz to coraz głosniej macie pojecie jak temu razic i czy to napewno zawory?? czy moze cos innego??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 20:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
A jakim olejem teraz zalałeś silnik? Z opisu wynika że to szklanki tak hałasują, wymiana oleju na gęstszy to głupi pomysł. Tak się robi jak jest problem ze szczelnością różnych elementów silnika, a nie jak stukają zawory.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: KĂŞdzierzyn-KoÂźle
normalnie miałem 10W40 a teraz 20W50 taki mechanik mi polecil,a co to te szklanki i gdzie sie znajduja i ile takie cos kosztuje???i proponujesz zeby dalej był ten olej 10w 40??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
tzw szklanki znajduja sie pod pokrywa dzwigienek zaworowych pod tymi wlasnie dzwigienkami - zadaniem ich jest regulacja luzu zaworowego poprzez olej ktory jest do nich dostarczany - gdybam- moze olej masz za gesty -lub auto ma juz swoje przejechane -stad klekotanie - podjedz do dodrego mechanika i niech oslucha motor i cos ci doradzi - tak na odleglosc trudno mi cos mowic-pzdr - p.s -dzwiek dobrego disla jest lepszy od benzyny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: zawiercie
hmm jeżeli masz 1.6 m 40 to one hałasują troszkę . hm a z tym olejem coś ty wlał 20 w 50 :przestraszony: ostro wru na 10 w 40 to jest ostateczność lub masz po silniku jest z gęsty :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 23:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
do silników hydraulicznych nie leje się oleju gorszego niż 10w40. gęstsze oleje to śmierć dla silnika

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 07:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: KĂŞdzierzyn-KoÂźle
Czyi co na poczatek proponujecie zeby zmienic olej na 10w40?? tak?? u mechanika z tym bylem tylko jak on mi zaczoł wymieniac to jakies 800zł mi nie starczy ,to jak pojechalem do nastepnego to ten tylko powiedzil ze moze olej zmienic...tylko i tak mialem juz zmieniac wiec dalem taki bo myslalem ze bedzie lepiej bo na tym 10W40 tez tukało cos ale tylko chwile ,postukało zagrzał się i koniec cichutko...to co robic???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 08:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
zlej stary olej, przepłucz silnik jakimś środkiem i zalej jakiejś dobrej firmy olej 10w40 np. Liqui moly

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: BMW E39 530d
ja w e36 1.8i z silnikiem m40 miałem ten sam problem, mimo ze zawsze lałem wysokiej jakiści olej, objawy były cały czas te same. wymieniłem zawory i juz wszystko było OK.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 13:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
matioo1, powiem Ci że ten mechanior to niezły spec, od silników, może i potrafi rozebrać samochód, a później go złożyć, ale o smarowaniu silnika to ma marne pojęcie.
Dla porównania powiem Ci że mój tato ma na wyposażeniu gospodarstwa taki sprzęt naszej Polskiej, rodzimej, produkcji jak URSUS C-360 i to cudo z 1981 roku na rzadszym oleju niż 20W50 jeździ i jakbym ojcu coś takiego zalał do silnika to by mnie pogonił z grabiami przez podwórko :rotfl:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂŚlÂąskie
Hejka koledzy mam pytanko czy można sprawdzić jakoś samemu stan popychaczy lub który może być do wymiany??? i jeszcze jedno a jeżeli na wałku są po robione takie wżery to też może przez to klepać???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 19:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
DIABOLO napisał(a):
ja w e36 1.8i z silnikiem m40 miałem ten sam problem, mimo ze zawsze lałem wysokiej jakiści olej, objawy były cały czas te same. wymieniłem zawory i juz wszystko było OK.

pozdrawiam


:szok:
chyba popychacza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Dziwne stukanie w silniku
PostNapisane: 21 marca 2014, 17:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Widzę, żę temat już stary.. Podsunę wam pomysł... U mnie stukało jak by na czwartym lub piątym garze..
>Okazało się, że to nie dokręcona świeca .. Szklanki nie stukają tylko klekoczą. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL