BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 17:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Moto Doktor .Czy popsuje coś w dobrym silniku?
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Hej
Moja E36 ma instalację gazową i wiadomo,że gaz jest suchy i głowice padają.
Mam silnik w dobrej kondycji,nie bierze oleju,ani wody nie ubywa.
Moto Doktor,co sądzicie czy warto wlać?
Podobno lepsze smarowanie ma silnik tak podają producenci tego wynalazku.
Czy wlewając go do naprawdę zdrowego silnika uszkodzę tym coś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moto Doktor .Czy popsuje coś w dobrym silniku?
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
emcio27 napisał(a):
Hej
Moja E36 ma instalację gazową i wiadomo,że gaz jest suchy i głowice padają.
Mam silnik w dobrej kondycji,nie bierze oleju,ani wody nie ubywa.
Moto Doktor,co sądzicie czy warto wlać?
Podobno lepsze smarowanie ma silnik tak podają producenci tego wynalazku.
Czy wlewając go do naprawdę zdrowego silnika uszkodzę tym coś?


Słuchaj jak masz dobry silnik to nic nie kombinuj z jakimis wynalazkami moto doktorami bo ja powiem z mojego doświadczenia tylko ze było to akurat mercedes 207 ale zaczał brał olej delikatnie to rafał zrobił wlał moto doktrora http://auto-kosmetyki.kupsobie.pl/silni ... tor-433ml/ cos takiego po jakimś czasie mój mieczysław stanał w szczerym polu i tylko co zrobiłem kupiłem drugi silnik. Jak masz dobry silnik to nie kombinuj :] :] :)

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego nie zamulaj silnika
motodoktor to sprawa dorażna przed remontem silnika
olej stanie się gęsty i nie poprawisz tym smarowania
ten wynalazek służy do uszczelnienia pierścieni i poprawy kompresji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moto Doktor .Czy popsuje coś w dobrym silniku?
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
emcio27 napisał(a):
Hej
Moja E36 ma instalację gazową i wiadomo,że gaz jest suchy i głowice padają.


Kto Ci takich glupot na opowiadal ? :przestraszony:

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
ryszard55 napisał(a):
Kolego nie zamulaj silnika
motodoktor to sprawa dorażna przed remontem silnika
olej stanie się gęsty i nie poprawisz tym smarowania
ten wynalazek służy do uszczelnienia pierścieni i poprawy kompresji

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Bogoria
Dokładnie jak silnik chodzi nie kombinuj. Ja mam silnik 1,8 M40 swego czasu nie wiedziałem że jest w nim taka czuła hydraulika. Kiedyś dostałem od kolegi taki specyfik niby 1 z lepszych kosztował ponad 50zł, kumpel go zachwalał bo wlał do seiczento mówił że silnik cicho pracuje no i spróbowałem dolałem tego gówna do oleju i to był kosztowny błąd padły mi popychacze wyślizgały wałek wszystko zaczeło cykać a wszystko stało się w 6 miesięcy po dodaniu.W wyniku czego straciłem 900zł na nowy wałek popychacze i dzwigienki :kwasny: oprócz tego zaryzykowałem i przed wymianą wszystkiego na nowe wypłukałem silnik takim preparatem do płukania silnika z syfu, spuściłem olej z tym doktorem i resztą syfu, wsadziłem nową hydraulike zalałem wszystko w pełni syntetycznym olejem i powiedziałem sobie że nigdy więcej takiego syfu.Zmieniam tylko olej filtry i wszystko śmiga :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 20:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
kanar, brawo :super:
emcio27, dla informacji. Uboga mieszanka powietrzno-gazowa może uszkadzać głowicę, ponieważ spala się w dużo wyższej temperaturze, a to z kolei powoduje wypalanie gniazd, zaworów, niszczy uszczelką głowicy.
Zarówno w przypadku tradycyjnego zasilania benzyną jak i alternatywnym źródłem jakim może być propan-butan, smarowanie silnika to sprawa oleju, a nie paliwa.
Czasami czytam i podziwiam, a jednocześnie się zastanawiam.
Kto wymyśla takie bzdurne tezy? :wstyd:

ryszard55 powiedział wszystko w temacie:
Cytuj:
Kolego nie zamulaj silnika
motodoktor to sprawa dorażna przed remontem silnika
olej stanie się gęsty i nie poprawisz tym smarowania
ten wynalazek służy do uszczelnienia pierścieni i poprawy kompresji

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 20:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siema !!!! tezy wymyslaja producenci - a glupcy kupuja - kiedys ladne pare lat temu zakladalem gaz do omegi - wielu mialem oponentow - a to silnik szlag trafi a to glowice -bo smarowanie itp - specjalne oleje itp-zamontowalem - jezdzilem na 15w 40 - zmienialem co 10000 - heblowalem auto na maksa - jezdzilem do pracy do niemiec - 860 km na banie -prawie zawsze gdy mozliwy-maks - auto do dzis smiga ma okolo 600000 przebiegu i 22 lata - olej od zmiany do zmiany - tak ze zadne cudowne srodki tylko zdrowy rozsadek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Jedyna rzecz jaka niszczy głowicę przy gazie to to że gaz jest suchy, nie smaruje tak jak benzyna zaworów co za razem niszczy uszczelniacze zaworowe i wypala zawory.
w bmw nie masz co się o to martwić, silniki są robione z trochę lepszych materiałów niż reszta taniej konkurencji która porusza się po jezdniach.
A jak nie zaspokoiło to twoich obaw wstukaj w google "lubryfikator"
pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Doktorka uzywa sie gdy chcesz "dojezdzic" silnik. Zapycha on kanaly olejowe i znacznie przyspiesza zurzycie. Czesta praktyka jest dolewanie go przed sprzedaza. Potrafi znacznie wyciszyc prace silnika, ale nie chcialbym naprawiac auta w ktorym byl stosowany doktorek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 22:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Wiem wiem,że doktor to podcieranie du..py szkłem ;)
Zastanawiał mnie fakt czy to szkodzi czy pomaga.
Wiem,że gaz wypala zawory ale coś za coś
Mam doktora bo braciszek wlał przed sprzedażą do vectry(został mu jeden,a kupił dwa) ,czytałem zastosowanie i na etykiecie jest napisane :

Engine Doktor jest najwyższej jakości środkiem,który można stosować we wszystkich rodzajach silników:nowych lub starych,wysokoprężnych,benzynowych,zasilanych LPG może być stosowany w silnikach z turbo sprężarką......
Zastosowany w nowym silniku spełnia funkcję ochronną.Dzięki swoim właściwościom smarnym w znacznym stopniu zmniejsza tarcie i wydłuża żywotność silnika.

Tylko,że ten super środek kosztuje tyle ile 3 kufle piwa : :zdziwko: dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 22:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
emcio27 napisał(a):

Engine Doktor jest najwyższej jakości środkiem,który można stosować we wszystkich rodzajach silników:nowych lub starych,wysokoprężnych,benzynowych,zasilanych LPG może być stosowany w silnikach z turbo sprężarka


Sila reklamy :rotfl: Odpowiedz sobie na proste pytanie po co stosowac w dobrym silniku???
Mam 3 auto na gaz:
E-34 520-180 tys na LPG
Omega 2.0 100 tys na LPG
E-39 523 55 tys na LPG

w zadnym z w/w aut nie bylo problemu z glowicami!!!! Wszysstkie auta eksploatowane jako taxi czyli bardziej ekstremalnie niz kazdego normalnego urzytkownika.

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 23:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Na pewno tego Doktorka nie wleję..
czytam o tym Lubryfikator-ku na Allegro są w sprzedaży dodaje je się do paliwa ..
To tak jak mixol do opału :P info dla wtajemniczonych ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 07:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Tutaj chyba mowisz o czyms innym, bo my caly czas o tym dodawanym do oleju silnikowego. Mysle ze specyfik dodawany do paliwa bylby mniej szkodliwy, ale nie polecam takich rozwiazan w sprawnym samochodzie. To jest rozwiazanie ktore praktykuja uzytkownicy starych polonezow i picerzy sprzedajace trupy na gieldzie. Kiedys nawet w sklepie motoryzacyjnym slyszalem jak pan kupowal filtr oleju do poloneza, 5l oleju i doktorka:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 08:41 
Jestem zdania podobnego jak Toudi :)

Kolega mi opowiadał, jak szef w komisie, gdzie pracował dolewał motodoktorów i jeszcze czegoś, do sprowadzonych aut i na sprzedaż, tymczasowa poprawa i sprzedaż auta :) wiadomo o co chodzi :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: lipno
Moje BMW: e34 touring
Kod silnika: m50b25
BorysKrystian napisał(a):
Jedyna rzecz jaka niszczy głowicę przy gazie to to że gaz jest suchy, nie smaruje tak jak benzyna zaworów co za razem niszczy uszczelniacze zaworowe i wypala zawory.
w bmw nie masz co się o to martwić, silniki są robione z trochę lepszych materiałów niż reszta taniej konkurencji która porusza się po jezdniach.
A jak nie zaspokoiło to twoich obaw wstukaj w google "lubryfikator"
pozdr.


kolego piszesz że gaz jest suchy a powiedz mi jak to jest w dieslu że zasysa czyste powietrze i wiecej wytrzymuje niż benzyniak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 09:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
z tym wysuszaniem gazem glowicy itp. to ewidentna bzdura - spotkalem na stacji benzynowej w szczecinku taksiarza ktory na swojej omedze a - wykrecil 1milion kilometrow -na gazie 2/3 - nie mial problemow - mial juz druga om b i tez zagazowal -byl kiedys taki srodek do akumulatorow - jak slabe lalo sie i ponoc aku jak nowe - sasiad mial poldka ale aku padniete kupil to gowienko wieczorem zalewa i mowi ze rano juz bez pychu sie obejdzie -rano patrze pcha znowu a na drugi dzien przytargal nowa baterie-jednym slowem to wszystko pic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 09:56 
harnas621 napisał(a):
z tym wysuszaniem gazem glowicy itp. to ewidentna bzdura


to nie jest bzdura, przy złym wyregulowaniu faktycznie zawory się wypalają


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 10:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
no tak ale to i na benzynie moze sie zdarzyc - ale racja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL