nokia, Teoretycznie to silniki M52 tak mają że wskazówka nie leci na łeb, na szyje w dół, tylko powoli, lekko zatrzymuje się na ok 1000 RPM i za chwilę stabilizuje na ok 750 RPM.
Zależy też jak kto rozumie, słowo "wolno" i czy ten objaw powstał nie dawno.
Tak czy tak, za to schodzenie, o którym piszesz, odpowiada silnik biegu jałowego, który działa również podczas schodzenia z obrotów. Inną sprawą jest to że proces odcinania paliwa (Cut off), który przyspiesza opadanie obrotów silnika, jest rozpoczynany po odczycie z czujnika TPS, kiedy ten zasygnalizuje całkowite zamknięcie przepustnicy.
Rada:
-wyczyść przepustnicę
-wyczyść silnik biegu jałowego
-zmierz napięcie TPS-u
TPS znajduje się na przeciw przepustnicy, to taki czarny plastikowy przedmiot, do którego podłączona jest wtyczka z 3 kablami. Pomiaru dokonujemy, czerwony kabel miernika drugi pin (prawdopodobnie środkowy kabel), czarny kabel miernika masa samochodu, zakres miernika napięcie stałe 20V, pomiar powinien być między 0,1 a 4,9V w zależności od otwarcia przepustnicy, bodajże;
-przepustnica zamknięta napięcie nie większe niż 0,46V
-przepustnica max otwarta napięcie minimum 4,5V
_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG
|