BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] jaki czynnik w klimie?
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 07:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WrocÂław
No właśnie wie ktoś jaki czynnik był używany w tym roczniku? Już R134a czy jakiś starszy?


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2009, 07:19 przez Błysk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 07:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Był R12

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 10:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Z danych które posiadam wychodzi że czynnik to R134a.
Jednak rodzaj czynnika, jego objętość, rodzaj oleju i jego objętość, są podane na tabliczce, która znajduje się pod maska samochodu prawdopodobnie przy chłodnicy.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 10:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Toudi 89 rok to na bank R12 było.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 11:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Może i na bank, jakby nie było wszystko jest na tabliczce :P
Przecież nie twierdze że jestem nie omylny. :wstyd:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 11:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Toudi napisał(a):
Przecież nie twierdze że jestem nie omylny. :wstyd:


Na szczęście :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WrocÂław
Dzięki Panowie. Zaraz sobie poszukam tej tabliczki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 19:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
tabliczka jest pod maską na samym przodzie przed chłodnicą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 06:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WrocÂław
U mnie pozostała tylko czerwona nalepka strasznie zabrudzona - jedyne co udalo mi się odczytać to coś jak R 10! Jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 09:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Chodzi o R12.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: WrocÂław
Da radę to gdzieś uzupełnić czy będą już problemy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 19:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
jasne że da rade u panów co lodówki naprawiają (tylko i wyłącznie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 18:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Z lodówkarzami jest mały problem, nabijają sam czynnik bez oleju, poza tym większość stosuje zamienniki R12. Nie które zakłady maja jeszcze R12. Ja bym nabił zamiennik albo przerobił układ na R134A.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 23:21 
zgadza się, 89 rok to na bank R12. Przeróbka na R134a jak najbardziej jest możliwa.

Dodam też, że znów ekologia i ekologia :P jako czynnik chłodniczy, R12 jest lepszy, R134a mniej wydajny i powoduje przyspieszoną korozję, niestety R12 niszczy strefę ozonową.

Przy okazji, po 2000r. w żadnym już aucie nie było R12


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 14:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
dużo dużo wcześniej nie było
od 93 rocznika był już R134a


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 17:44 
ale nie we wszystkich samochodach


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL