BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Problem z silnikiem
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 9
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E34 TDS Sedan '95r
Kod silnika: M51D25
Witam wszystkich. nie wiem czy to dobry dział ale wydaje mi się że problem tkwi w elektryce.
Z moim autkiem ostatnio dzieją się dziwne rzeczy. podczas jazdy silnik gaśnie i pomimo tego że jest wciąż na biegu zazwyczaj ponownie nie odpala. Czasami tylko się zdarzy że znów "złapie". Kiedy wrzucę go na luz, poczekam aż obroty zejdą do zera i odpale go z rozrusznika do zazwyczaj palił od razu, lecz dzisiaj nawet to nie działało silnik zapalał, obrócił kilka razy i gasł, w obrotach nawet nie doszedł do 1500. dodam że autko dopiero wróciło od mechanika, który twierdził że to problem ze zbyt małą ilością powietrza. Mówił że regulował to jakąś śrubą od podciśnienia ale jest jeszcze gorzej.
mój silnik to m10b18
Czy któryś z Was koledzy spotkał się kiedyś z czymś podobnym i ma jakiś pomysł w czym może tkwić problem???
Jeśli ktoś wie to proszę napiszcie jakie będą objawy nieprawidłowo działających sondy lambda i przepływomierza.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 17:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
najlepiej byłoby wrócić do tego mechanika bo nie bardzo wiadomo o jaką śrubkę chodzi
i czym on kręcił jeżeli rozregulował przepływkę lub przepustnicę to niech poprawi
z tą małą ilością powietrza to chyba jakaś ściema?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 9
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E34 TDS Sedan '95r
Kod silnika: M51D25
No chyba będę tam musiał wrócić :kwasny: też mie się wydawało dziwne to twierdzenie na temat powietrza, ale skoro ja nie miałem na ten temat żadnej wiedzy postanowiłem popytać. podejrzewam że to może być jakaś błahostka ale nie bardzo wiem gdzie szukać :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 18:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a co działo się z autem przed wizytą u mechanika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 18:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
może to być uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
u mnie w m50 jak sie zagrzał silnik to gasł i dopuki nie ostygł to nie zapalił


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 19:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
M10 b18 nie ma czujnika położenia wału ,podaj rocznik auta , masz instalację gazową ? Co z ciśnieniem jakie wytwarza pompa ? Wtryskiwacz rozruchowy sprawny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 9
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E34 TDS Sedan '95r
Kod silnika: M51D25
autko rocznik 88 bez gazu i nigdy nie było.
Ryszard55 przed wizytą u mechanika było praktyczne z tą jedynie różnicą że nigdy nie zgasła zaraz po odpaleniu.
Marek WGR nie bardzo wiem jak sprawdzić ciśnienie pompy lub czy wtryskiwacz rozruchowy jest sprawny, możesz mi podpowiedzieć co zrobić???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 20:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Ciśnienie najlepiej żeby sprawdził mechanik , opisz dokładniej problem zrób fotkę silnika będzie łatwiej coś podpowiedziec .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 20:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
tak juak przed mowca poradze sprawdzic cisnienie w ukladze paliwowym bo to najprawdopodobniej to choc przyczyn moze byc wiele poprostu jedz do żetelnego mechanika ktory zbada wszystko po koleji.pozdr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 9
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E34 TDS Sedan '95r
Kod silnika: M51D25
co mogę więcej powiedzieć. auto zaczęło chodzić nieregularnie na jałowych obrotach, delikatnie przyśpiesza i zwalnia, a cała reszta to jak wyżej, silnik gaśnie podczas jazdy obojętnie czy zimny czy gorący, na wysokich lub na niskich obrotach, całkowita nieprzewidywalność ma 10 km jazdy bez problemów lub potrafi 10 razy zgasnąć na 1 km. nie odpala "z biegu" silnik gaśnie i czuję ze zaczyna hamować samochód. nie pomaga wysprzęglanie i ponowne wrzucanie biegu, nie zapala i koniec. Jak silnik straci obroty do 0 to z rozrusznika potrafi odpalić, chociaż dzisiaj było tak że dopiero za którymś z kolei razem, bo zapalał i od razu gasł.
Fotkę mogę wrzucić dopiero jutro ale i tak nie będzie zbyt dobra bo pożyczyłem cyfrówkę i wróci do mnie dopiero w niedzielę wieczorem :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Już lepiej :hyhy: w momencie kiedy zgaśnie sprawdż czy jest iskra , ciśnienie i wydajnośc pompy w warsztacie z kimś doświadczonym w temacie . Podmień przekażnik pompy paliwa jeśli dobrze pamiętam jest dopięty z boku do skrzynki bezpieczników czarny z napisem HELLA .Połączenia masowe pod maską ,cienki przewód przy klemie + ,napięcie na cewce zapłonowej ,prąd po stacyjce na głównym przekażniku czyli tym o którym pisałem .Generalnie wizyta u sprawdzonego elektryka wskazana .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 14:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 9
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E34 TDS Sedan '95r
Kod silnika: M51D25
tak jak mówiłem wrzucam fotki silnika. rewelacji nie ma bo są robione komórkami
http://s2.zapodaj.net/74983334.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/30778999.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/2221525.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/59527941.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/73617835.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/16413905.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/5458270.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/36963902.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/41913992.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/46224552.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/43266328.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/61584437.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/80233819.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/55027815.jpg.html
http://s2.zapodaj.net/4967266.jpg.html
http://s1.zapodaj.net/1410612.jpg.html
http://s1.zapodaj.net/89153149.jpg.html

powiedzcie mi od czego jest opornik widoczny na zdjęciach 4 i 16???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 9
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E34 TDS Sedan '95r
Kod silnika: M51D25
Do wszystkich zainteresowanych teraz i w przyszłości. Winę za takie dziwne zachowanie ponosił przekaźnik załączający pompę paliwa. podczas wstrząsów rozłączało jego cewkę i odcinało dopływ paliwa. Po wymianie przekaźnika wszystko ok, zobaczymy jak długo. Marek WGR miałeś rację, piwko dla Ciebie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL