BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i m50 problem z dostaniem się do zimeringu.
PostNapisane: 12 lutego 2007, 21:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam!
Mam m50 2.0 z 193 tys.km przebiegu. Wszędzie jest cacy silniczek ale ostatnio zauważyłem że zaczyna mi popuszczać olej zimering który znajduje się jak się zdejmie to koło największe na dole silnika. Ono jest bodajrze napędzane prosto od wału silnika. Zdjąłe m to koło bo jest przymocowane na kilka śrub. Ale problem teraz mam dopiero. Za cholere nie moge odkręcić Takiej byczej śróby która jest chyba wkręcona w wał. :kwasny: Byłem u mechanika. On założył koło skrzyni biegów jakieś zabezpieczenie żeby mu w łeb klucz nie odbił. :rotfl: Ale to nic niedało bo tylko klucz złamał. Mówił żebym przyjechał jeszcze raz do niego to spróbuje na podgrzanie ta śrube. :zalamany: Boję się jechać z powrotem bo tam naprawde on aż się na tym kluczu wieszał i go urwał a śróba nawet nie drgnęła. Jeżeli możecie to poradźcie mi co mam zrobić. BŁAGAM WAS. :) Jestem chory jak widze że moja bunia płacze na dole. :(
POMOCY!
Pozdrawiam całe forum! :D


Ostatnio edytowano 12 lutego 2007, 21:34 przez piotrek8113, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 21:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
niema co narzekać , niestety po kilkunastu latach nieruszane śruby ciężko odkręcić ; niepozostaje ci nic innego tylko prubować odkręcać pożądnymi kluczami np. stanley , stalwihle, itp dobre firmy, bo byle czym to można narobić więcej szkód niż pożytku.
dobrze by było sprubować ściągnąć chłodnicę, aby można uderzyć w śrubę lub sprubować pneumatycznymi kluczami.
Wibracje często są jedyną metodą w takich sprawach.
PS. a tam czasem nie jest lewy gwint???? :|

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 16:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Słyszałem że takiego typu wyciek to bolączka silników dwulitrowych? Prawda to chociaż? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 21:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Cytuj:
Słyszałem że takiego typu wyciek to bolączka silników dwulitrowych? Prawda to chociaż?
_________________

niesądzę żeby to była jakaś reguła; zimeringi poprostu się czasami zużywają.
Brat ma m50 b20 którą osobiście nakulał około 200000 a ja mam m50 b25 z 180000 i tam akurat mamy sucho.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 21:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Do odkręcenia śruby głównej na wale korbowym z przodu potrzebny jest niestety masywny klucz a nie zestawy garażowe.
Ja używam do tego nasadki 22 i ramienia, ale z kwadratem na 3/4 cala i rury do przedłużenia ramienia.
Zablokowanie koła zamachowego jest obowiązkiem i nie jakimś wiertłem lecz najlepiej śrubą o dużej twardości (np do przykręcania głowicy) o średnicy dobrze pasującej w otwór w bloku i zeszlifowaną końcówką aby wsunęła się w otwór w kole zamachowym.

Śruby te się nie zapiekają aż tak mocno, ale czasem sprężystość na gwincie uniemożliwia odkręcanie szarpaniem i trzeba niestety jednostajnie ciągnąc klucz aby ją odkręcić.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2007, 15:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Mechanik samochodowy jak nałożym ten klucz to dodatkowo też założył dłuższą rure ale i tak klucz pękł. :(
To może ona jest z jakimś klejem wkręcana od nowości.

Jak możecie to napiszcie prosze jaki tu wkońcu jest gwint lewy czy prawy? ;)


Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2007, 23:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Gwint jest normalny - prawy, czyli odkręcasz w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów silnika.
Klej do gwintów na tej śrubie nie jest stosowany.

Pokrętło na 3/4 cala wraz z nasadką i nie pęknie ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL