BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] benzyna + gaz, silnik gasnie
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Wroclaw
Witam tu znowu ja :)

Mianowicie dzisiaj i wczoraj troche naprawialem auto wizualnie w srodku i na zewnatrz no i sprawdzilem jak to jest z benzyną i gazem, na gazie auto idzie i nie gaśnie, tymczasem gdy przełączam na benzyne to auto zapala i gdy puszcze gaz natychmiast gaśnie, co nie zachodzi przy jezdzie na gazie. Na benzynie chodzi tylko wtedy gdy non stop kręci mu sie obroty i daje po pedale.


Może ktoś wie czego to może byc przyczyna ?

pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Wroclaw
To jak Panowie ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
sprawdz silniczek krokowy,przepływke i sonde :):):)ja mialem podobny przypadek i cholera trafila na przepływkę

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 21:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Krokowy odpada bo to m10


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Cytuj:
Krokowy odpada bo to m10


M10 na wtrysku ma silniczek krokowy.

Sprawdz i wyczyść silnik krokowy, sprawdż też wszystkie węże między przepływomierzem a kolektorem ssącym czy nie są popękane i nie dostaje lewego powietrza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 22:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
kapitan_bomba napisał(a):
Cytuj:
Krokowy odpada bo to m10


M10 na wtrysku ma silniczek krokowy.

Sprawdz i wyczyść silnik krokowy, sprawdż też wszystkie węże między przepływomierzem a kolektorem ssącym czy nie są popękane i nie dostaje lewego powietrza.
z ciekawości - gdzie??????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Wroclaw
Czyli silniczek krokowy, przepływka lub sonda ? I to powinno załatwic sprawe ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Cytuj:
z ciekawości - gdzie??????????


http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... _sensor-2/

Część nr 11, tak wygląda, a gdzie dokładnie jest to nie pamiętam bo dawno m10 nie widziałem.


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2009, 22:23 przez kapitan_bomba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 22:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
mysle ze jak naprawia sie wizualnie to sa zawsze jakies uboczne skutki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Wroclaw
Jeszcze tak będąc oprzy temacie silnika zapytam jak ma sie do tego wszystkiego gaz ? Bo wiem że bmw nie lubią być zagazowywane :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 22:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
kapitan_bomba napisał(a):
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/318i-M10/LHD/M/1987/browse/fuel_preparation_system/volume_air_flow_sensor-2/

Część nr 11, tak wygląda, a gdzie dokładnie jest to nie pamiętam bo dawno m10 nie widziałem.
no proszę Cię ;) to zawór powietrza dodatkowego dokręcony do głowicy ponieważ wraz ze wzrostem temperatury przestaje działac ,umiejscowiony pomiędzy nią a kolektorem dolotowym ma przesłonę z bimetalem do krokowego a dokładniej regulatora biegu jałowego duuuużo mu brakuje .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Akurat nie masz racji, przykręcony jest do pokrywy zaworów i nie jest to bimetal jak w M20B20(do86r) tylko działa na prąd :) nawet jest tam wtyczka na rysunku(21), taki sam był w silnikach M30 do 1983r.Faktycznie do silniczka krokowego mu brakuje, jest to zawór powietrza dodatkowego, ale nie wżne jak się nazywa i jaka jest zasada działania, też odpowiada za wolne obroty w tym silniku i musi być sprawny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 22:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Upieram się że do głowicy nie do jej pokrywy,ważne jest jak się nazywa i jaka jest zasada działania tak samo jak to że musi byc sprawny .W silnikach m30 występował dłużej przykład m30b28 .Ten silnik o którym jest rozmowa jest z roku 1985 . :hyhy: pozwoliłem sobie zapożyczyc fotkę na której doskonale widac do czego jest przykręcony http://s1.zapodaj.net/images/89153149.jpg miałem e28 z tym silnikiem i pamiętam że jego działanie było ściśle powiązane z działaniem wtryskiwacza rozruchowego stąd ta wtyczka przy owym zaworze.


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2009, 23:14 przez Marek WGR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Część o której piszesz jest na tym rysunku http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... _increase/
nie jest opisana numerm, jest między wężami 6 a 7 i podpięte są do niej też węże z płynem chłodniczym, który nagrzewa bimetal i zamyka dopływ dodatkowego powietrza.
A zawór o którym ja piszę był w silnikach M30 i M10 z wtryskiem L-jetronic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL