BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] chłodnica czy uszczelka? pomocy...
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: trzciana
Witam, walcze z moją trójką która od pewnego czasu mi się gotuje...
Jest to 2.5 TD z 92 r
Sprawa ma się tak, zadałem jej troche na takim żwirku, szła fajnie, tylko niefajne okazały się skutki - zagotowała się... :O
Teraz mały opis co już zdążyłem zrobić, termostat wyleciał, obieg jest cały czas otwarty... Chłodnicę wyciągnęłem i wyczyściłem (użyłem 'kreta', dość nieświadomie :( , mam nadzieje że nic się nie stanie) zalałem także specjalnego preparatu żeby odetkać ewentualne zatory...
I dalej nic, silnik się nadmiernie nagrzewa :no: . Wygląda to tak jakby Chłodnica była zatkana, z prawej strony gdzie jest wąż u góry chłodnica jest gorąca, z drugiej strony na dole zimna.
Na środku, gdy zatrzymam wiatrak (też nie jestem pewien, czy normalnie ręką powinienem go utrzymać? chyba coś nie tak z tym sprzęgłem wiskotycznym..?) chłodnica także robi się gorąca...
O co tu chodzi? Obieg jest zapowietrzony czy uszczelka lub głowica odmówiły posłuszeństwa?
Proszę o pomoc i jakieś porady... Z góry wielkie dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Po pierwsze to pewnie masz padnięte visco, przez to że się nie włączyło a ty "lekko" dałeś po garach, woda się zagotowała i pewnie szlag trafił pompę wody, która w tdsach bardzo lubi się rozpadać od wysokiej temp.
Druga sprawa to jak szybko woda się zagrzewa, bo jeżeli po krótkiej chwili masz już strzałkę na czerwonym polu, to radzę szukać nowego silnika :(
Jeżeli zagrzewa się normalnie to zgnieć ręką wąż który idzie do chłodnicy i niech ktoś w tym czsie doda gazu na 2,5-3tyś obr, jak wąz puchnie znaczy że pompa żyje i możliwe że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą.
A cały układ dobrze wypłucz wodą po tym krecie jak nie chcesz zeby ci silnik zeżarł :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: trzciana
też właśnie mi się wydaje że to visco jest walnięte, no i tak jak piszesz to właśnie ono mogło mnie nie uchronić przed tą usterką...
Wąż jest w miarę twardy gdy się gazuje, poza tym pompa nie daje żadnych oznaków co by już miała umierać.
Temperatura wody w miarę szybko rośnie, ale bez przesady... Po przejechaniu jakichś 2km o prędkości w granicach do 120 km nie dochodzi do czerwonej kreski, ale jest blisko...
Silnik to zwykły turbo disel a nie tds, chłodnica była płukana dość długo a i z silnika woda była spuszczana.
Jaki ewentualnie bedzie koszt naprawy, gdy okaże sie że to uszczelka? Będę w stanie może to sam zrobić? Klucze odpowiednie mam a i pojęcia także troche, w pobliżu mam dobrego mechanika który mógłby doradzić... Tylko czy w ogóle jest sens rozkręcania tego, jak mam zaraz odwieźć auto do mechanika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 23:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Silnik td z e36 a tds to to samo (M51D25) różnią się tylko mocą, z tego co pamiętam td też niema intercoolera.Wąz jest twardy zaraz jak dodajesz gazu na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu, czy sprawdzałeś go jak już się nagrzał, na gorącym będzie twardy bo ciśnienie w układzie wzrasta.Ja wykręcił bym pompę wody i ją dokładnie sprawdził, mniej z tym roboty niż z głowicą, a wymiana uszczelki to nie takie proste, sam napewno tego nie zrobisz, bo musisz głowice oddać do planowania i sprawdzenia a jeżeli nigdy nie rozbierałeś silnika(i później składałeś:)) to lepiej za to się nie bierz! Lepiej zawieź auto do machanika który się na tym zna, tylko nie do pana Juzia co wymieni to za flaszkę tylko do kogoś co naprawia BMW! TDS bardzo nie lubi przegrzewania i wymian uszczelki pod głowicą, większość samochodów jakie znam i miały właśnie wymienianą uszczelke po przegrzaniu, już nigdy nie chodziły tak jak kiedyś i były z nimi ciągłe problemy, moim zdaniem najlepiej było by wymienić silnik, ale znaleźć taki w dobrym stanie graniczy z cudem !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
zdublował mi się post


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 23:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: trzciana
nie no, wymiana silnika nie wchodzi w rachubę, nie opłaca mi się.. poza tym mój jest w dobrym stanie, jego oryginalny przebieg to 180 tyś...
Pod chłodnicą wody jest chyba mała chłodniczka intercoolera.
No nic, powalczę jeszcze jutro może coś uda się zdziałać, jeśli nie to pozostaje szukać dobrego mechanika. Miałem już doczynienia z rozkręcaniem i skręcaniem silnika, no ale tak jak mówisz...
To ewentualnie pompa wody może być walnięta, jesli nie to uszczelka? Dodam że olej nie pojawił się w zbiorniczku...
Czy to visco mogło spowodować usterkę pompy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 23:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Visco spowodowało przegrznie się silnika a wysoka temperatura uszkodziła pompę wody, tak najczęściej się dzieje, pompa ma plastikowy wirnik, który odpada jak się przegrzeje silnik, oby to nie była uszczelka, ale narazie lepiej autem nie jeździć, bo możesz pogorszyć sprawę!Olej nie musi pojawiać się w wodzie ani woda w oleju, może być przedmuch między komorą spalania a kanalikiem wodnym i wtedy silnik bardzo szybko się nagrzewa!
Ale możliwe że będziesz musiał tylko wymienić pompę wody i visco, a termostat zamontuj nowy i dobrze odpowietrz cały układ!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 23:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
moim zdaniem kapitan_bomba bardzo dobrze cie kieruje. Glowice zostaw na koniec a zacznij od pompy. I uwierz to ze twoj tds ma malo najechane nie znaczy ze oplaci ci sie go robic jakby bylo cos powaznego czego ci nie zycze. Są to bardzo wrażliwe silniki na przegrzanie i kiepskich majsterków bądź też kowali. Jedź z tym lepiej kto sie zna na tds-ach i niech tam zerknie. A tak wogóle tds i "rajdy" to niezbyt dobra kompozycja, ten dieselek calkiem fajny jest w trasy i tam jest jego zywioł. Na zabawy lepsza jest benzynka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 08:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: trzciana
dzięki za odpowiedź, faktycznie to może być pompa, bo woda w układzie jakby w ogóle nie krążyła...
Termostat będzie nowy, a autem nie jeżdżę, sprawdzałem tylko jak będzie się zachowywać temp...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 09:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: trzciana
moglibyście mi może napisać jak prawidłowo odpowietrzyć układ? albo chociaż linka gdzie to znaleźć bo szukam i nic konkretnego nie znalazłem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 09:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... E6+uk%B3ad :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: trzciana
no to problem rozwiązany, wirnik pompy wodnej jest urwany...
dzięki za pomoc! :)
mam jeszcze pytanie, pompe wodną zamówiłem nową, ale co z visco? szukać używanego czy też kupić nowy zamiennik?
a może ktoś z was ma visco?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Ja regenerowałem swoje visco i chodzi świetnie, można to zrobić samemu, poszukaj opisu na forum www.bmw-klub.pl w dziale seria 8 temat regeneracja visco, cała operacja polega na dolaniu specjalnego oleju i nie powinna kosztować więcej niż 60-70zł, zamienników nie kupuj bo to kicha, a używane są najczęściej niesprawne !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 15:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: trzciana
dzięki za link i podpowiedź!
mam jednak problem ze znalezieniem tego oleju, pytałem w serwisie toyotu i oni nawet nie wiedzą o co chodzi (podawałem też symbole)...
W Poznaniu będą to mieli może?
poza tym moje visko dość ciężko się kręci, trzymam za tą dużą nakrętkę którą jest przykręcona i obkręcając wyczuwam opór, tak ma być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL